verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?

Lees meer
22-04-2022 22:03 #198679 door Paul Bos
Beantwoord door Paul Bos in topic verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?
Prachtig dit forum. De afgelopen dagen heb ik weer veel geleerd over verbruik. En eigenlijk moest ik dit alles ook weten want "back in the sixties" was het heel normaal een verbruik van rond de 1 op 9 tot 10 en een automaat verbruikte nog 10 % extra. Maar toen koste 1 liter € 0,25 ( Hfl. 0,55). Dus waar heb ik het over! Alleen doet het nu zo'n pijn :)
Alle adviezen/zienswijzen nog maar eens goed doorlezend ga ik nu eerst zorgen voor een perfecte afstelling. Zo'n maximaal 2500 km geleden zijn ze beide gereviseerd dus technisch moet het in orde zijn. Een afspraak met BCCP Fuelsystems overweeg ik ook.
Ook begrijp ik nu dat het niet zoveel uitmaakt om de BW35 te verruilen voor een M40/41 (met of zonder OD), dan blijf ik maar lekker automaat rijden. Zoveel rijd ik er ook niet mee, zeker omdat het een cabrio is moet de zon ook nog eens schijnen..........
Bedankt voor adviezen. Groeten Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2022 13:56 #198711 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?
Besef,dat wanneer je kiest voor een enkele carburateur, je ook een ander spruitstuk ,luchtfilter  en stangenstelsel voor de bediening enz. nodig hebt.
Als je al deze onderdelen in gereviseerde staat koopt en alles moet laten monteren , kun je voor dat geld  ook een lpg- installatie laten plaatsen.

vriendelijke groet ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2022 15:52 #198712 door Paul Bos
Beantwoord door Paul Bos in topic verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?
Je hebt gelijk Niek. Ik concentreer mij nu eerst maar eens op een perfecte afstelling.
Bedankt. Groeten, Paul
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2022 18:58 #198714 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?
Verschil BW35 maar M41 ga je echt wel merken.
De BW35 is 1:1 en de M41 overdrive.
Bovendien vervalt de koppelomvormer.
Echter ook geen goedkope upgrade.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2022 12:46 #198757 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?
Beste Paul, heb je ook wel eens aan een inline gearbox gedacht die je achter BW35 sleuteld.
Ik weet wel dat Laycock inline overdrives heeft misschien dat zo een bak om te bouwen is.
Misschien dat er iets standaart op de markt is.
Dat verlaagd het toerental en het verbruik van je auto aanzienllijk.
Nadeel hij is niet zo snel meer in optrekken het duurt allemaal wat langer.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2022 12:24 #198825 door Paul Bos
Beantwoord door Paul Bos in topic verbruik 1 op 8 normaal (B18d, automaat)?
Zoals ik al aangaf ga ik eerst maar eens van een "perfecte" afstelling uit. Zodoende zijn de beide carburateurs weer op elkaar afgestemd en is de ontsteking goed op tijd gezet. Daarna zeker 300 km gereden (afwisselend stad/buiten wegen) en gisteren getankt. Ik was blij verrast: 1 op 9,7 ! Voorlopig mag ik dus niet meer klagen als ik de diverse verbruiken zo teruglees. Paniek om niets geweest? Ik blijf het secuur monitoren.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en inzichten.

Groeten, Paul Bos
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.