Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
www.volvokv.nl/vereniging/lid-of-donateur-worden-16
Enne... onze voorzitter-in-Corona-reservetijd is stiekum ook een Mercedes liefhebber!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M. te Dorsthorst
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
Misschien een open deur hoor, maar je zekeringen heb je gecheckt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Ik heb mijn kachel omgebouwd naar een airco dus een koelblok er in heater er uit echter dit kreeg ik niet goed werkend daar ik geen ventielator kon krijgen die genoeg luchtstroming kon verzorgen.
Dus heb ik de kachel eruit gehaald en een underdash unit er in gebouwd.
Echter de eerste condensors die ik er in bouwde nam te veel koeling weg voor de radiator van de motor gevolg oververhitting van de motor.
Nu heb ik twee kleinere condensers achter de roosters zitten maar krijg niet genoeg koude lucht uit de underdash unit.
Hoe kan ik nu bepalen welke condenser in relatie tot de evaporator de juiste is.
Ik heb er een filmpje bij gedaan van een amazon met aircon maar ik kan mij niet voorstellen dat deze man zonder extra ventielators de zaak goed krijgt.
Een soortgelijke condenser valt hier wel te krijgen.
P.s. ik woon op de Filipijnen dus vandaar geen nood voor een kachel.
alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Ik zou proberen een orginele condensor te krijgen,, die er in hoort, niet te klein zeker daar niet, hoe groter hoe beter .
Verder moet je zorgen voor een hogedruk beveiliging in je pers leiding, zit er w's al in.
Deze moet uitschakelen op ca 20 bar.
Een goede lucht geleiding, geen kortsluitlucht.
Wat ook belangrijk is bij jullie een elektriche fan voor de condensor als exstra koeling, hebben we hier ook.
Deze fan moet inschakel;en bij een druk van ca 14 a 15 bar , dit zijn druksensor met een vaste instelling, monteren in de persleiding.
Je kunt deze druksensors ook kopen met de beide functies, dus stoppeen als de druk te hoog is ca 20 bar, schakeld dan de koppeling uit van de compressor .
En met een ander kontakt de condensor fan, op ca 14a 15 bar in schakelen.
Als je nu toch een exstra fan hebt, kun je deze ook geschikt maken voor exstra koeling van de motor, bv als je in de file staat .
Plaats een thermokontakt in je koelwater, ca 85 a 90 gr C, schakeld een relaitje en overbrugt het condensor kontakt.
Dan gaat je condensor fan draaien, zonder dat de airco aan staat .
Met welk gas werk je ?
m.vr.gr Aart.
Is goed gevacumeerd en geen lucht of teveel koelmiddel.?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Nog een aanvulling op je filmpje.
Deze airco kan zeker werken, heeft een zeer grote condensor en als je gewoon lekker door rijdt is er niets aan de hand .
Alleen in de file heb je een probleem, dan zal hij stoppen op zijn hoge druk beveiliging, als die gemonteerd is .
Anders gaan de V snaren gillen en branden er af .
Een exstra fan is veel beter .
Maar ik heb een Mercedes Sprinter lopen van 1999, daar zit ook geen fan op, is echt geen plaats voor .
In de file stopt de AC zeer regelmatig aan /uit, zet hem dan meestal uit .
mvrgr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
We hebben een aantal dagen niets aan de Volvo gedaan, was er een beetje ziek van geworden.
Vandaag weer begonnen, de injectoren apart een voeding gegeven 3 volt allemaal apart.
Je hoort ze tikken en gaan open, de motor loopt er op, dus even met de hand benzine gegeven .
Alle censoren geven een goede weerstand, trigger kontakt schakelde goed.
De relais gecontroleerd, drie stuks alle connecties zijn schoon en goed, de relais schakelen.
Wat zou er nog meer fout kunnen zijn?
Mvrgr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Qua elektriek, alle adviezen opgevolgd en staat er spanning op de genoemde nummers
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3372
Verder heb ik een puch pull configuratie met fans gemaakt voor het koelen van de condenser en motorradiator.
Er zitten nu 4 tien inch fans twee puch en twee pull dit is de meest efficientie combinatie voor koelen.
Verder heb ik op de twee kleinere condensers ook fans zitten alleen pull.
Als beveiliging maak ik het zo dat wanneer de motor te warm word de compressor uitgeschakeld worden en de vier fans alleen blijfen draaien t.b.v. koelen motor.
Verder heb ik ook een temperatuur beveilig zitten op uitgang condenser deze schakelt de compressor bij een temperatuur van 60 graden uit, vrij instelbaar zou ik ook net na de compressor kunnen zetten. (misschien beter?)
Ik heb geen drukbeveiliging, misschien daar toch eens aan werken/denken.
Bij stationair lopen van de motor wordt de compressor ook uitgeschakeld dit omdat anders het toerental te ver terugvalt en bij stationair loopt de temp van de motor altijd iets op en kan ik de vier fans beter gebruiken voor het koelen van de motor.
Je zult zeggen te veel fans maar hier kan het soms 45gr worden en dan moet het spul ook werken.
En een compressor kost hier incl thuiszenden 60 Euro immitatie Sanden orginaal valt hier niet te krijgen eigenlijk is alles hier immitatie en komt het uit China of Taiwan.
Een orginele condenser! ik ben hier de enige met een Volvo Amazon in de Filippijen, dus dat gaat hem niet worden
Volgens de aircoboer hier zal dit moeten werken.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Als de wagen van mij was zou ik kiezen voor 1 grote condensor, wat je max kwijt kan.
In de tropen is een condensor niet snel te groot, wel een goede regeling er op, het is daar ook wel eens kouder.
Ik zou proberen 2 stuks fan’s, schakelen op een thermostaat, werkt, maar dan alleen op de condensor retour , nooit op de pers van de compressor, werkt niet .
Een druk sensor op de pers werkt nog beter is sneller, of een poort van je reciver gebruiken, is filter droger, moet er ook op zitten.
Je bestaande condensors in serie zetten kan, maar heeft ook gevaren.
Het kan er ook echt slechter van worden, in de hoofd condensor gebeurt het condensatie proces, er komt dan vloeistof uit het eind van deze condensor en die ga je alleen onderkoelen, niets mis mee zou je denken, alleen als de leidingen dun zijn, dan krijg je veel weerstand . Een echte na koeler heeft dikkere pijpen , omdat hier alleen vloeistof door heen gaat , het condensatie proces heeft al plaats gevonden in de grote condensor.
Mijn Volvo P 1800 E heeft ook geen condensor fan, dus het werkt wel, komt uit de USA.
Maar ik ga er wel een in maken, heb de kabels en sensor al klaar liggen, maar eerst moet hij nog lopen.
Verder gebruik ik altijd een LD sensor als extra, direct op de zuigkant van de compressor, uit schakelen op 0,5 bar en in op 1,5 bar, is behoud van je compressor, geen druk gaat niet lopen en ok een HD druksensor.
Mijn compressor revicie bedrijf zegt , niet doen , heb anders geen werk meer .
Veel plezier met je A-C.
Gr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.