Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml

Lees meer
13-11-2020 19:50 #190882 door Rob Spoon
Gestructureerd zoeken, Aart. Als je 12v op de injectors hebt gezet, zijn ze dood. Dat de motor even loopt, is door de koude start injector.
Pak de fault tracing guide erbij en meet alles door. Het is een prachtig systeem, maar je moet wel de weg weten.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2020 23:22 #190884 door Johan Geers
Je zou de triggercontacten eens kunnen simuleren met de injecteuren buiten de motor zou er uit twee van de vier injecteuren benziene moeten komen.
De triggercontacten doormeten is ook een goed idee. (kun je het beste doen met de verdeler er uit op ewerkbank)
Zorg dat de aansluiting van de trigger contacten schoon zijn.
Zijn de nokken van de triggercontcten niet te ver versleten?
De triggercontacten poetsen met een doekje wil, ook wel eens helepen.
Geen contctspray of iets dergelijk gebruiken maakt de zaak alleen maar erger, contacten moeten droog en schoon zijn.
En zet een manometertje op het benziene systeem, deed ik ook altijd hier mee kun je dingen concluderen en uitsluiten.
Triggercontcten is een erg gevoelig punt in dit systeem en moeten ook zo ver ik het nog weet elke 40000km vervangen worden.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
14-11-2020 08:18 #190886 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Rob ze zijn gelukkig nog niet dood, maar 12 volt is niet goed, het is 3 volt.
Heb ze in op de werkbank even aangetikt.
Maar toch vreemd als alle stekkers van de injectoren los liggen en het kontakt aan, dat ik op alle stekkers echt 12 volt meet.
Of zou het komen als ze gemonteerd zijn dat ze in serie staan.
De site die je aangaf zijn perfect, maar toch niet eenvoudig om de storing er uit te halen.
Maar je leert zo wel veel.

Gr Aart.

,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
14-11-2020 08:22 #190887 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Hallo Johan, bedankt voor je bericht.
Gaan we nog een keer proberen.
Het trigger kontakt stuurt de injectoren aan, alleen deze?
De middelste pen is de common.?

Gr Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 01:31 #190904 door Johan Geers
Beste Aart, nog even een aanvulling op het checken van de triggercontacten; als je de triggercontacten aangesloten heb op je Ohm meter moet je aan het tandwiel draaien om te checken of dat ze open gaan en op welk moment (wat is de stand van de rotor op dat moment) niet de rotor gebruiken om het moment te bepalen daar zitten veertjes en gewichten onder voor de centrifugaal vervroeging.
Precies 180 gr verder moet het andere contact open gaan, als hier veel verschil inzit is een van de twee nokken van de trigger contacten versleten.
Verder kan je het slangetje van de vacuumverlater ook weg halen, vacuumverlater zit er alleen op om door de keuring van de USA te komen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 01:34 #190905 door Johan Geers
O ja middelste is common en deze sturen via de controlkast de injectoren aan twee te gelijk zover ik me het nog kan herinneren.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 08:05 #190908 door 05703-dummy
Hoezo twee injectoren tegelijk, Johan? Er worden toch ook niet 2 cilinders tegelijk ontstoken?
En Rob weet dat het 3V moet zijn, maar suggereerde slechts dat als je de injectoren met 12V getest zou hebben dat ze dan nu dood zouden zijn.
Ben toch benieuwd waar t uiteindelijk in zit... Succes!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 10:46 #190911 door Ed van der Zee
De injectoren worden inderdaad per paar aangestuurd door de CU, de CU zelf is bijna nooit het probleem.
Johan, ik dacht dat de verlating alleen op de B20F zat en niet op de B20E, de E kun je herkennen aan de benzine drukmeter die aan de kachel vast zit en niet op het injectie rekje.
Bij de late '71 E - dus na de zomer - is dit veranderd en bij alle '72 modellen (en natuurlijk de ES) uit de USA.
Aart, het is een idee om een 123-ignition aan te schaffen, scheelde bij mijn E in de hoge toeren enorm.
Wel de originele ontsteking aftekenen, stekkertjes behouden (!) en achterin leggen, zodat je altijd naar terug kan.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 10:51 #190912 door Rudi Dortangs
Hans,
het D-jet systeem werkt altijd per twee cylinders, bij de een wordt het benzinemengsel direct naar binnen gezogen en bij de andere vlak erna als die inlaatklep opend, bij het toerental is er amper verschil in tijd (men zou waarschijnlijk zelfs alle 4 tegelijkertijd kunnen doen). Bij een carburateur krijgen ze trouwens altijd allemaal tegelijkertijd het benzinemengsel en zuigen het naar binnen. Bij de D-jet is het benzinemengsel vlak voor elke inlaatklep in het eigen inlaatspruitstukgedeelte, dus veel beter gescheiden dan met een carburateur.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 14:08 #190914 door 05703-dummy
Oké, weer wat geleerd, bedankt voor de uitleg.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.