Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-11-2020 09:54 #190817 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Mijn naam is Aart, ben net gast lid en heb een vraag over mijn Volvo P 1800 E.
Heeft goed gelopen , maar is er mee gestopt en loopt nu na het starten heel even.
De bougies waren erg nat van benzine, gereinigd en compressie gemeten , is 4 keer 12 bar.
Brandstof druk gemeten is 2 bar.
Met een goede flow.
Als ik start, slaat de motor gelijk aan, maar stop heel erg snel weer.
Zou hij even lopen op het koud start ventiel.?

Hoe kan ik de inspuit ventielen testen, wil ze er nog niet gelijk uit halen.
Met een spanning zoeker gaat het niet, is te traag.
Als we starten zonder ontsteking blijft de druk keurig staan van de brandstof, als ik dan handmatig het koud startventiel spanning gaaft, gaat de druk gelijk baat nul.
Het koud start ventiel werkt dus..
Misschien is er iemand die mij kan helpen?
De wagen heeft heel weinig gelopen, maar de tank is 200 ML geleden gereinigd en het benzine filter is vervangen.
Zitten er in de injectoren ook filters?
Anders zou ik ze kunnen laten reinigen.
Ik hoor graag reactie van jullie, we willen graag rijden met deze prachtige wagen.

Mvrgr Aart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 12:03 #190818 door Kees Vos
Aart, het kan zijn dat de trigger contacten vuil zijn, deze zitten onderin je ontsteking. Dit is vaak is de oorzaak dat de motor aanslaat en even loopt en weer afslaat.
Wat te doen: ontsteking demonteren de trigger contacten er uithalen en schoonmaken en weer monteren, ontsteking terug plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-11-2020 13:50 #190821 door Mathieu van den Bosch

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-11-2020 15:13 #190825 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Bedankt voor de info, maar helaas geen resultaat , alles lekker schoon gemaakt, kan nooit kwaad .
Zou het niet zo zijn dat hij even loopt op het koud start ventiel.?
Slaat even aan om gelijk weer te stoppen .
De injectoren er uit halen en testen?
Testen elektries is lastig een voltmeter is te traag.
Heeft er iemand nog een idee?

Gr Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-11-2020 15:17 - 11-11-2020 15:21 #190826 door Mathieu van den Bosch
Hoi Aart,

Haal het stekkertje van de koude start ventiel los en je weet het snel genoeg. Je kunt ook de injectors er een buitje uitrekken zonder de brandstof leidingen los te halen. Dan een keer starten en zie je snel genoeg af er wat uitkomt. Je kunt ook even de massa aansluiting controleren welke onder op het spruitstuk vast zit bij cilinder 4.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-11-2020 15:57 #190828 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Bedankt voor de tip, heb de stekker los gehaald en wat ik al dacht hij loopt even op de koud start ventiel.
Zonder spanning op het ventiel gebeurt er niets .
Massa is goed geen probleem.
Zouden we eerst ook kunnen testen of er spanning op de injectors komt?
Alle injectors los , zit je ook weer met nieuwe pakkingen .
Vorige week liep de wagen nog probleem loos, het kan toch niet zijn dat alle injectors verstopt of defect zijn.
Zit er een zeef voor de injectors, of een zekering ?
Filter van de tank is nieuw en we hebben flow en druk , 2 bar .
We hadden het probleem vorige week bij de RDW, de motor sloeg niet aan maar toch een goedkeur, de rest was prima.
Ik hoor jullie graag, er zit veel kennis bij jullie .

Gr Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-11-2020 16:10 - 11-11-2020 16:12 #190829 door Mathieu van den Bosch
Als je wilt weten of er iets uit de injectors komt zal je ze er toch uit moeten halen, je kunt ze gewoon terug zetten en kijken hoe de motor loopt, heb ik geregeld zo gedaan. Je kunt natuurlijk altijd nieuwe kopen, zijn de kosten ook niet. In elke injector zit een klein filtertje, maar dat van het ene op ander moment 4 filtertjes verstopt zitten lijkt me sterk. Heb je van elke injector stekker de massa gecontroleerd? Mocht je spanning gaan meten op de stekkers van de injectoren, dat moet volgens mij 1,5 volt zijn, sommige multimeters onthouden de max gemeten waarde.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 23:06 #190837 door roland klinkenberg
Brandstof retour leiding niet verstopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12-11-2020 14:58 #190846 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
Bedankt voor jullie tips, we komen steeds verder, maar als je er nooit problemen mee hebt gehad is het lastig.
Heb nog een Mercedes lopen met het zelfde systeem , werkt eigenlijk best goed .
Heb nog een boekje gevonden van dit systeem, zo kon ik alle sensoren doormeten .
En jaar hoor de water censor gaf oneindig aan, dus deze snel besteld .
De rest was goed ook de lucht sensor.
Kan dit de oorzaak zijn dat hij niet loopt?
Wat ook vreemd is, meestal draait de benzine pomp een paar seconden, maar soms blijft hij lopen, is dit erg of kan dit geen kwaad ?
De druk van de pomp 2 bar of 2,2 bar zoals in het boekje staat?
Graag jullie reaktie. gr Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12-11-2020 15:08 #190847 door Berend van der Molen
Hoi Aart,

In jou eerste bericht vertel je dat, (als ik dan handmatig het koud startventiel spanning geef, gaat de druk gelijk naar nul.)
in mijn beleving moet de druk 2 bar blijven zodat de injectors ook druk hebben.
Denk dat hier nog eens gemeten moet worden tijdens het starten over langere tijd wat de druk is mogelijk geeft de pomp
niet meer de nodige liters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.