Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Nu gelijk maar nadenken over een piggyback systeem. Stel dat de elektrische pomp weigert, wil ik eenvoudig de mechanische pomp weer kunnen gebruiken. Ik denk er dus over om een soort lus om de mechanische pomp te maken waardoor ik hem als het ware parallel schakel. Zou dat werken zonder compleet leidingen dubbel te leggen?
Ik lees ook wel dat sommigen hem dan alsnog door de mechanische pomp laten lopen. Dat lijkt mij dan weer minder gewenst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Dan moet je ook een terugslagklep gaan monteren, die weer stuk kan (zal) gaan. Beter je systemen dubbel uitvoeren dan, lijkt me. Dus twee benzinepompen. Net zoals je twee bobines etc. hebt.
Volgens mij is een afsluiter voor de mechanische pomp voldoende. Dat werkt ook goed bij lpg systemen. Zo snel zal dat niet kapot gaan..
Maar eens een tekening maken.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Af en toe begint hij te sputteren en is de brandstof op, even wachten en dan begint hij vaak weer te pompen.
Ik verdacht dus de tank na alles vernieuwd te hebben, incl de hardi pomp. Echter wat bleek nu tijdens het elektrisch leegpompen van de benzinetank; de hardi pomp kapt er af en toe mee!!
Ik heb dus eerst de bedrading gecheckt, er stond keurig 12,8 volt op. Vervolgens een tik tegen de pomp gegeven, en hij begon spontaan weer te brommen. Lijkt dus alsof het contactpuntje wat er in zit niet lekker is.
Helaas heb ik de pomp in duitsland gekocht via eBay, probeer nu al een paar dagen contact te leggen zonder resultaat. Maar even afwachten. Een nieuwe hardi pomp met direct een defect had ik niet zien aankomen....
Enfin, blij dat ik nu in ieder geval het euvel heb getraceerd.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
mijn eerste auto in 1970 was een Jaguar MK7 uit 1960 deze had twee benzine tanks van 45 ltr en twee pompen voor welke je met een schakelaar op het dashboard kon kiezen. Het was altijd spannend met starten of eentje het deed, ik moest vaak met een hamer er een tik op geven en dan ging een van de pompen wel lopen dus mij komt het bekent voor.
Groeten,
Alfred Boelen
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Dit is een Volvo, lijkt me dat een back up met een bypass met de gewone benzinepomp mogelijk moet zijn.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
Trouwens, bypass van oude pomp is niet nodig. een elektrische pomp pompt zonder problemen door een mechanische pomp heen. Als de elektrische dan uitvalt heb je altijd nog de mechanische (zij het met minder pompvolume dan de elektrische pomp). Zelf op 3 auto's zo zitten, nog nooit problemen mee gehad.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-