Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2016 21:48 #158617 door Boele Braaksma
Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon is gemaakt door Boele Braaksma
Afgelopen weekend weer een rally gereden met de Amazon. Ik heb zodra de tank voor 1/3e leeg is last van klotsende benzine. Bij een lang stuk hard optrekken komt er dan lucht in de leiding. Blijkbaar trek ik de vlotterkamer te snel leeg. Niveau daarvan al gecontroleerd / afgesteld.

Nu vraag ik mij af of:
- Het zinvol is om een elektrische facet carburateur benzinepomp te monteren vlakbij de tank,
- En daarnaast een benzinedrukregelaar met potje voor de carburateur monteren (zodat eerst de leiding leeggeblazen moet worden én het benzinedrukregelaar potje (zie voorbeeld foto)
- tankschuim in de tank proppen.
Wie heeft daar ervaring mee? Ik hoor dat het niet te lang er in kan blijven zitten.

Een rally tank van 1500 euro gaat het in ieder geval niet worden.

Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft met 125pk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 00:08 #158627 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Beste Boele, wat ik gedaan toen ik nog met een B20E reed is een klein tankje gemaakt,
Tussen de grote tank en het kleine tankje een pomp, een overloop van het kleine tankje naar de grote tank en van het kleine tankje naar het Electriesch injection system, maar jouw geval dus carburators.
Tankje in de beurt van de grote tank gehangen en op dezelfde hoogte.
Ik meen dat ze het tankje van mij van 5 duimse pijp hadden gemaakt, met natuurlijk de overloop aan boven zijde tankje.
De overloop had ik weer aangesloten op de vulkraag van de grote tank.
Werkt als een tierelier en goedkoop.
Ik heb het hele spul weggegooid toen ik terug op carbuartors ging anders had je het zo kunnen hebben van mij.

success

Johan Geers

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 20:06 #158644 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Hi Boele,

De oplossing voor klotsen is het zogenaamde "baffling" schuim.
Ik heb het destijds bij demontweeks.co.uk gekocht, maar biesheuvel.nl kan het ook leveren.
Het neemt nauwelijks volume in.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 21:19 #158647 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Nooit last van gehad...

Electrische pomp en drukregelaar/filter bij de motor

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 21:21 #158649 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon

"Arno Pfennings" schreef:
Nooit last van gehad...

Electrische pomp en drukregelaar/filter bij de motor

Heb je daar een foto van?

"Teun van Popta" schreef:
Hi Boele,

De oplossing voor klotsen is het zogenaamde "baffling" schuim.
Ik heb het destijds bij demontweeks.co.uk gekocht, maar biesheuvel.nl kan het ook leveren.
Het neemt nauwelijks volume in.

Teun

Zag alleen op een kitcar forum dat ik dan wel even rekening moet houden met het feit dat de tankvlotter het daar wat lastig mee krijgt ;-)

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 21:34 #158651 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Hoi Boele,

Ik weet dat dit probleem bij grotere tanks door slinger schoten wordt opgelost, de oplossing van Teun is inderdaad ook een hele mooie. Wat jij omschrijft zou misschien ook nog in je standpijp kunnen zitten. Vanaf de aansluiting van je benzine leiding gaat er een pijpje schuin de tank in richting de bodem van je tank. Als je de mogelijk hebt om deze pijp met een boroscoop te bekijken vanuit het vlotter gat dan zou het mooi zijn. het kan namelijk zijn dat deze ergens lekt waardoor je lucht aan gaat zuigen als het benzine niveau onder de aansluiting van je benzine leiding komt of zoals in jouw geval bij lang door trekken waardoor de benzine achter in de tank komt.

Groeten, Rob

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 23:22 #158655 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon

"Rob Baeten" schreef:
Hoi Boele,

Ik weet dat dit probleem bij grotere tanks door slinger schoten wordt opgelost, de oplossing van Teun is inderdaad ook een hele mooie. Wat jij omschrijft zou misschien ook nog in je standpijp kunnen zitten. Vanaf de aansluiting van je benzine leiding gaat er een pijpje schuin de tank in richting de bodem van je tank. Als je de mogelijk hebt om deze pijp met een boroscoop te bekijken vanuit het vlotter gat dan zou het mooi zijn. het kan namelijk zijn dat deze ergens lekt waardoor je lucht aan gaat zuigen als het benzine niveau onder de aansluiting van je benzine leiding komt of zoals in jouw geval bij lang door trekken waardoor de benzine achter in de tank komt.

Groeten, Rob

Hoi Rob, enige lekkage denk ik uitgesloten te hebben. Dit heb ik mij eerder afgevraagd. Uiteindelijk twee grote jerrycans geregeld en met een elektrische benzinepomp de tank leeg gepompt via de aansluiting voor in de auto. Ik kreeg er +- 40 liter uit. Tank zat niet helemaal vol. Vervolgens vlotter eruit geschroefd en tank was op een heel licht bodempje na, leeg. Daar lijkt mij het euvel dus niet te zitten..

Ik vraag mij met name af of een elektrische pomp beter om kan gaan met korte tijd wat lucht, ten opzichte van een mechanische pomp op het blok.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 23:43 #158656 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Duidelijk verhaal Boele. Ik heb helaas geen ervaring met de elektrische pomp. Als ik op mijn gevoel af ga dan denk ik dat je een hoop winst kunt halen uit deze pomp omdat een centrifugaal pomp meer aan kan dan een membraan pomp.

Groeten, Rob

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2016 08:02 #158662 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Ik gebruik bijna nooit benzine in mijn 1800S. Toen ik hem kreeg, werkte de (vernieuwde) benzinepomp niet. Tenminste, hij kon geen benzine aanzuigen. Ik heb een electrische gemonteerd, om eenvoudig uit te zetten als ik LPG gebruik. Die enkele keer dat ik wel benzine gebruik, hoor ik hem dus eerst even helder tikken en zodra hij benzine slurpt wordt dat geluid gedempt. Dan kan ik starten.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2016 08:20 #158664 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD