- Berichten: 2145
Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Nu vraag ik mij af of:
- Het zinvol is om een elektrische facet carburateur benzinepomp te monteren vlakbij de tank,
- En daarnaast een benzinedrukregelaar met potje voor de carburateur monteren (zodat eerst de leiding leeggeblazen moet worden én het benzinedrukregelaar potje (zie voorbeeld foto)
- tankschuim in de tank proppen.
Wie heeft daar ervaring mee? Ik hoor dat het niet te lang er in kan blijven zitten.
Een rally tank van 1500 euro gaat het in ieder geval niet worden.
Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft met 125pk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Tussen de grote tank en het kleine tankje een pomp, een overloop van het kleine tankje naar de grote tank en van het kleine tankje naar het Electriesch injection system, maar jouw geval dus carburators.
Tankje in de beurt van de grote tank gehangen en op dezelfde hoogte.
Ik meen dat ze het tankje van mij van 5 duimse pijp hadden gemaakt, met natuurlijk de overloop aan boven zijde tankje.
De overloop had ik weer aangesloten op de vulkraag van de grote tank.
Werkt als een tierelier en goedkoop.
Ik heb het hele spul weggegooid toen ik terug op carbuartors ging anders had je het zo kunnen hebben van mij.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
De oplossing voor klotsen is het zogenaamde "baffling" schuim.
Ik heb het destijds bij demontweeks.co.uk gekocht, maar biesheuvel.nl kan het ook leveren.
Het neemt nauwelijks volume in.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Electrische pomp en drukregelaar/filter bij de motor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"Arno Pfennings" schreef:
Nooit last van gehad...
Electrische pomp en drukregelaar/filter bij de motor
Heb je daar een foto van?
"Teun van Popta" schreef:
Hi Boele,
De oplossing voor klotsen is het zogenaamde "baffling" schuim.
Ik heb het destijds bij demontweeks.co.uk gekocht, maar biesheuvel.nl kan het ook leveren.
Het neemt nauwelijks volume in.
Teun
Zag alleen op een kitcar forum dat ik dan wel even rekening moet houden met het feit dat de tankvlotter het daar wat lastig mee krijgt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1424
Ik weet dat dit probleem bij grotere tanks door slinger schoten wordt opgelost, de oplossing van Teun is inderdaad ook een hele mooie. Wat jij omschrijft zou misschien ook nog in je standpijp kunnen zitten. Vanaf de aansluiting van je benzine leiding gaat er een pijpje schuin de tank in richting de bodem van je tank. Als je de mogelijk hebt om deze pijp met een boroscoop te bekijken vanuit het vlotter gat dan zou het mooi zijn. het kan namelijk zijn dat deze ergens lekt waardoor je lucht aan gaat zuigen als het benzine niveau onder de aansluiting van je benzine leiding komt of zoals in jouw geval bij lang door trekken waardoor de benzine achter in de tank komt.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"Rob Baeten" schreef:
Hoi Boele,
Ik weet dat dit probleem bij grotere tanks door slinger schoten wordt opgelost, de oplossing van Teun is inderdaad ook een hele mooie. Wat jij omschrijft zou misschien ook nog in je standpijp kunnen zitten. Vanaf de aansluiting van je benzine leiding gaat er een pijpje schuin de tank in richting de bodem van je tank. Als je de mogelijk hebt om deze pijp met een boroscoop te bekijken vanuit het vlotter gat dan zou het mooi zijn. het kan namelijk zijn dat deze ergens lekt waardoor je lucht aan gaat zuigen als het benzine niveau onder de aansluiting van je benzine leiding komt of zoals in jouw geval bij lang door trekken waardoor de benzine achter in de tank komt.
Groeten, Rob
Hoi Rob, enige lekkage denk ik uitgesloten te hebben. Dit heb ik mij eerder afgevraagd. Uiteindelijk twee grote jerrycans geregeld en met een elektrische benzinepomp de tank leeg gepompt via de aansluiting voor in de auto. Ik kreeg er +- 40 liter uit. Tank zat niet helemaal vol. Vervolgens vlotter eruit geschroefd en tank was op een heel licht bodempje na, leeg. Daar lijkt mij het euvel dus niet te zitten..
Ik vraag mij met name af of een elektrische pomp beter om kan gaan met korte tijd wat lucht, ten opzichte van een mechanische pomp op het blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1424
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





