Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2016 11:15 #158669 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Wat betreft de vlotter: als je toch bezig bent kun je die beter vervangen door een VDO "Tauchrohrgeber". (weet even het Nederlandse woord niet maar de foto lijkt mij duidelijk) Dan is er geen probleem meer.
Nog even over schuim versus benzinedruk: Als je met een standaardtank waar nog dertig liter in zit vlot door de bochten wilt moet je bedenken dat bij iedere snelle richtingswissel die dertig liter (=21 kilo) een klap extra uitdeelt. Daarom ligt een lege tank beter op de weg.
Ga na wat er gebeurt als je met een tachtig liter inhoud rijdt.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thom Fransen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-03-2016 14:02 #158675 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Losse catch tank ertussen maar dan moet je wel twee electrische pompen gebruiken (een voor het aanzuigen naar de catchtank en een om de benzine van de catchtank naar de carburateurs te pompen.
Ik neem niet aan dat je nu met een mechanische benzinepomp rijdt? Voor enigszins serieus sportgebruik komt die al gauw aan zijn grenzen.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2016 10:49 #158706 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Tauchrohrgeber, of buisvlotter, wordt veel gebruikt aan boord van (zeegaande) jachten, die hebben ook veel last van klotsen...

Je moet er wel de bijbehorende meter bijkopen, want ze hebben een andere weerstand dan de traditionele vlotter. Je standaard benzinemeter zal er niet (goed) mee werken.

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2016 17:36 #158712 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
De meter van de Amazon werkt er, zonder aanpassingen, prima mee

• Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2016 18:32 #158715 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
'bensin' meter in Amazon :
- leeg : ca 5-10 Ohm
- vol : ca 180 - 200 Ohm

VDO Tauchrohrgeber :
- leeg : 3 Ohm
- vol : 180 Ohm

Is ook niet zo vreemd dat dat gewoon werkt : 'bensin' meter in Amazon instrumenten paneel is (voor zover ik ooit begrepen heb ) van VDO .... ;)

Je moet alleen wel de juiste lengte hebben (?) : die VDO Tauchrohrgeber zijn er in 455, 544 en 672 mm.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2016 13:14 #158807 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon

"Thom Fransen" schreef:
Losse catch tank ertussen maar dan moet je wel twee electrische pompen gebruiken (een voor het aanzuigen naar de catchtank en een om de benzine van de catchtank naar de carburateurs te pompen.
Ik neem niet aan dat je nu met een mechanische benzinepomp rijdt? Voor enigszins serieus sportgebruik komt die al gauw aan zijn grenzen.

Thom

Ik rijd nu inderdaad nog met een mechanische pomp. Dacht dat deze voldoende kon pompen qua flow. Nu toch maar een elektrische pomp kopen.

Tips qua merken? Ik zie veel facet silver / red / gold top pompen. Dat lijkt me wel wat. Een Alibaba brandstof pomp vind ik te riskant. Ik wil de pomp zo dicht mogelijk op de tank monteren. Volgens mij kunnen brandstofpompen beter benzine wegduwen dan aanzuigen.

Een van jullie een ander goed alternatief van brandstof pompen?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2016 19:49 #158814 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Ik heb er een van carter:

www.summitracing.com/int/parts/c ... /overview/

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2016 08:28 #158827 door Teun van Popta
Zoek niet verder en neem een Hardi. Heb ik meer dan vijfentwintig jaar ervaring mee en zijn robuust, mooi om te zien en doen wat ze moeten doen met een opbrengst die afhankelijk is van het verbruik.
Even googelen. Er zijn veel aanbieders, maar iedere goede automaterialenzaak kan ze bestellen. Ik heb er twee jaar terug een paar bij de fabriek in Berlijn gehaald. Duits tot in de voegen.

Teun

Bijlagen:

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2016 23:04 #158856 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Teun, dat klinkt goed! Theoretisch zou hij zelfs goed zonder druk regelaar kunnen werken. Die heb ik echter toch al, dus monteren we hem maar.

In Duitsland via eBay de 130L/h versie besteld. Ben benieuwd. Dank voor de tip.

• Thom Fransen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-03-2016 23:35 #158858 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Wat te doen tegen klotsende benzine Volvo Amazon
Hardi is idd erg goed. Heb er een onder een van mijn auto's geschroefd en daarna nooit meer terug gezien (= geen storingen). Facet heeft blijkbaar de laatste jaren nogal eens een "wisselende kwaliteit"...
Zou wel altijd een drukregelaar monteren.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD