installatie Weber 38/38 dgms

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-09-2014 21:58 #143176 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic installatie Weber 38/38 dgms
Je moet de slang op de onderste aansluiten. Dan wel een retourleiding maken met een T voor de benzinepomp. Dan zit het goed. Geen idee waar je nu de brandstof inpompt, maar het lijkt mij in geen geval goed zonder retour.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2014 07:32 #143182 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic installatie Weber 38/38 dgms

"Boele Braaksma" schreef:
Je moet de slang op de onderste aansluiten. Dan wel een retourleiding maken met een T voor de benzinepomp. Dan zit het goed. Geen idee waar je nu de brandstof inpompt, maar het lijkt mij in geen geval goed zonder retour.



Even uit interesse: waar is zo'n retour goed voor? En waarom zit dit niet op alle carbs? Ik ben het tenminste nog niet tegengekomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2014 08:35 #143184 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic installatie Weber 38/38 dgms
Als de retour terugvoert naar de tank heb je veel minder kans op een vapour lock, = altijd koele brandstof tot in je carburateur.
Maar niet als je de retour direct terug voert naar de zuigleiding van de pomp, dan gaat het zeker niet goed.

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2014 09:12 #143185 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic installatie Weber 38/38 dgms

"Reinoud ter Braake" schreef:
Als de retour terugvoert naar de tank heb je veel minder kans op een vapour lock, = altijd koele brandstof tot in je carburateur.
Maar niet als je de retour direct terug voert naar de zuigleiding van de pomp, dan gaat het zeker niet goed.


Heb je gelijk in, maar je voorkomt ook een te hoge druk in de carb. Ik heb het zo zitten en tot nu toe nergens last van gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
04-09-2014 12:20 #143188 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic installatie Weber 38/38 dgms
Wat is nu het beste om te doen?
Want als ik een t stuk zet voor de brandstof pomp en die als retour gebruik, trekt de brandstofpomp dan niet benzine uit de tank en uit de carb?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2014 12:47 #143189 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic installatie Weber 38/38 dgms
Wat zegt de specificatie van de carburator? Hoeveel druk mag je maximaal aanvoeren is dit minder als wat de pomp levert, zou ik de retour afdichten, is het meer dan een retour aanleggen, ik zou een retour tot aan de tank doen maar ik zie dat de meningen verdeeld zijn.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2014 14:15 #143191 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic installatie Weber 38/38 dgms
Als je de overstort van je carburateur direct weer aansluit op de zuigleiding vlak voor de pomp ga je staan rondpompen en loopt de temperatuur vd brandstof alleen maar verder op, tot er een vapourlock ontstaat.
Dit zul je met een standaard membraanpomp niet zo gauw zien gebeuren maar met een electrische pomp die wat meer druk kan leveren zou dit een probleem kunnen geven.(kan zelfs daardoor gaan caviteren stuk kunnen gaan)
een blokkade door de vlotter is voor beide pomptypen geen probleem.

Standaard benzinepomp en geen retourleiding, daar ga ik zelf voor. (Ik heb precies dezelfde Weber versie als Jeroen)
Neem de andere aansluiting nu eerst eens, dop de overige aansluitingen goed af (1/8 NPTF dopjes) en probeer het gewoon eens, wellicht gaat het gewoon goed. ;)
Lekkage is echt onacceptabel, het is wel benzine :!:

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
04-09-2014 15:07 #143192 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic installatie Weber 38/38 dgms
Ik heb nu de meest linker afgedopt en de brandstofslang op de andere aangesloten, nu is de setup dus hetzelfde als bij jullie.

Helaas zit boven deze aansluiting nog een tuitje die ik er niet af kan draaien/afdoppen, het lijkt dat deze vanbinnenuit wordt afgesloten door een klep( ik kan er niet in blazen). Wanneer ik probeer te starten komt er een klein straaltje uit dit tuitje lopen.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2014 15:48 #143193 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic installatie Weber 38/38 dgms
Tijdelijke oplossing:

Benzine leiding overheen doen, uitstekend deel omvouwen en dan zo'n slangenklem eroverheen doen.
Dan knik je hem net als een tuinslang af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2014 20:24 #143203 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic installatie Weber 38/38 dgms
Wat stond er op dat stickertje?

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD