- Berichten: 2145
installatie Weber 38/38 dgms
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Boele Braaksma" schreef:
Je moet de slang op de onderste aansluiten. Dan wel een retourleiding maken met een T voor de benzinepomp. Dan zit het goed. Geen idee waar je nu de brandstof inpompt, maar het lijkt mij in geen geval goed zonder retour.
Even uit interesse: waar is zo'n retour goed voor? En waarom zit dit niet op alle carbs? Ik ben het tenminste nog niet tegengekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379
Maar niet als je de retour direct terug voert naar de zuigleiding van de pomp, dan gaat het zeker niet goed.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"Reinoud ter Braake" schreef:
Als de retour terugvoert naar de tank heb je veel minder kans op een vapour lock, = altijd koele brandstof tot in je carburateur.
Maar niet als je de retour direct terug voert naar de zuigleiding van de pomp, dan gaat het zeker niet goed.
Heb je gelijk in, maar je voorkomt ook een te hoge druk in de carb. Ik heb het zo zitten en tot nu toe nergens last van gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
Want als ik een t stuk zet voor de brandstof pomp en die als retour gebruik, trekt de brandstofpomp dan niet benzine uit de tank en uit de carb?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379
Dit zul je met een standaard membraanpomp niet zo gauw zien gebeuren maar met een electrische pomp die wat meer druk kan leveren zou dit een probleem kunnen geven.(kan zelfs daardoor gaan caviteren stuk kunnen gaan)
een blokkade door de vlotter is voor beide pomptypen geen probleem.
Standaard benzinepomp en geen retourleiding, daar ga ik zelf voor. (Ik heb precies dezelfde Weber versie als Jeroen)
Neem de andere aansluiting nu eerst eens, dop de overige aansluitingen goed af (1/8 NPTF dopjes) en probeer het gewoon eens, wellicht gaat het gewoon goed.
Lekkage is echt onacceptabel, het is wel benzine :!:
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
Helaas zit boven deze aansluiting nog een tuitje die ik er niet af kan draaien/afdoppen, het lijkt dat deze vanbinnenuit wordt afgesloten door een klep( ik kan er niet in blazen). Wanneer ik probeer te starten komt er een klein straaltje uit dit tuitje lopen.
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Benzine leiding overheen doen, uitstekend deel omvouwen en dan zo'n slangenklem eroverheen doen.
Dan knik je hem net als een tuinslang af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





