rijden op benzine

  • Frederik van Beek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-01-2014 16:52 #135936 door Frederik van Beek
Beantwoord door Frederik van Beek in topic rijden op benzine
Ik heb nu tijdelijk de twee uiteinden dichtgemaakt. Hij loopt nu nog beter op gas!

Gisteren zag ik dat een klemmetje van de blauwe draden was afgebroken, deze lopen bij de AAV. Deze heb gisteren gemaakt door nieuwe stekertjes te monteren. Vandaag wilde ik weer de auto op benzine starten, en hij sloeg meteen aan! Kan iemand mij vertellen wat de functie is van dat ding waar de blauwe draden naartoe lopen?

De auto rijd nu op benzine, maar stottert en loopt heel laag stationair, waardoor hij snel genoeg afslaat. Wat is hieraan te doen? Misschien toevoeging in benzine waar Ed het over had?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2014 18:10 #135946 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic rijden op benzine
Stationair toerental is te stellen met de stelschroef in de luchtinlaat, dus NIET met het schroefje onder de gasklep.
Inlaatslang verwijderen en bout losdraaien, vervolgens stationair toerental afstellen. Is het een schakelbak zo rond de 900 950, is het een automaat iets hoger.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
05-01-2014 19:07 #135951 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic rijden op benzine
Het ding waar op jouw foto de blauwe draden heenlopen is de temperatuur sensor van het koel water. Deze info gaat naar de regelunit van de D-jetronic. Als je op de VK site kijkt bij documentatie staat daar veel informatie over de D-jetronic. Ook op internet als je op het ondrewerp googelt. Ook op deze site vind je veel info www.v1800.org/index.php/en/
Probeer eerst het systeem minimaal op hoofdlijnen te doorgronden.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2014 19:48 #135953 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic rijden op benzine
Uitleg stationair instellen gelezen en begrepen?
Ik denk dus dat je de gasklepstandschroef (ziet er uit als bij een carburateur, maar hiermee niet stationair in te stellen) versteld hebt, zou het slecht lopen makkelijk kunnen verklaren (stand klep past dan niet meer bij sensorafstelling waardoor computer verkeerde informatie krijgt). De stationairinstelschroef zit dus aan onderkant inlaatopening, is een bypass-schroef die onafhankelijk van de gasklepstand werkt.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-01-2014 00:08 #135970 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic rijden op benzine
Los van alle mechanische problematiek kan ook nog iets anders meespelen: de leeftijd van de benzine.
Met de samenstelling van de huidige brandstof zou het ook kunnen meespelen, dat de benzine zo oud is, dat er veroudering opgetreden is en de verbranding daarom niet meer optimaal is.
Aangezien je de wagen pas een week hebt, heb je hier geen zekerheid over, tenzij je na aanschaf minstens 20 liter benzine getankt hebt.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
06-01-2014 15:53 #135983 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic rijden op benzine
Nog een leuke leesbare uitleg van het systeem op deze website; citrotech.nl/shop/wp-content/upl ... ysteem.pdf
Veel plaatjes en schema's.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-01-2014 17:06 #135985 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic rijden op benzine
Leuk inderdaad, maar toch anders dan in de Volvo's. Het benzinefilter zit bij 'ons' na de benzinepomp. In onze documentatie staan diverse borchures over allerlei motortypen, waaronder injectie.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2014 00:20 #135998 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic rijden op benzine
Ja, een filter na de benzienepomp ik heb er het mijne net van geleerd.
Ik had mijn benzienepomp een half jaar terug voor een elctriesche vervangen met een filter na de pomp.
Ik had de laatste tijd met regelmaat dat een van de twee carburators leeg stond, kwam er aan het eind achter dat de pomp vol met troep zat.
Heb nu het filter voor de pomp zitten (Philippijnse benziene?)

Ik zou een filter altijd tussen tank en pomp plaatsen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-01-2014 15:06 #136084 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic rijden op benzine
Je kunt de AAV heel makkelijk testen. Als de motor op LPG draait en warm wordt, kan je door de bovenste aansluiting de schuif binnenin kunnen zien schuiven. Die slang kan je gewoon losmaken, er gaat alleen lucht doorheen. Als het nog werkt, beetje dun smeermiddel erin houdt hem los!


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frederik van Beek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-01-2014 16:47 #136087 door Frederik van Beek
Beantwoord door Frederik van Beek in topic rijden op benzine
Oke, en wanneer de motor op temperatuur is, moet de AAV dicht zijn? En wanneer de motor koud is moet de AAV weer openstaan? Begrijp ik het zo goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD