rijden op benzine

• Frederik van Beek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-01-2014 21:51 #135864 door Frederik van Beek
rijden op benzine is gemaakt door Frederik van Beek
Hallo,

Afgelopen week heb ik een volvo 145 E de luxe uit 1973 met injectie gekocht. Hij loopt goed op gas, maar op benzine heel slecht. Wanneer ik hem op benzine start duurt het lang voordat hij iets van leven toont. Je hoort de motor wat pruttelen maar niet meer en niet minder. Wanneer ik de startmotor niet meer laat draaien valt hij ook meteen weer uit. Ik ben nieuw met de volvo motor met injectie, dus kan alle tips goed gebruiken! Mijn vraag is waar ik het beste mee kan beginnen voor dit probleem. Wat kan er allemaal aan de hand zijn? De meter van de benzine is ook kapot, maar ik weet zeker dat er genoeg benzine in zit ;) .

mvg, Frederik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-01-2014 22:19 #135866 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic rijden op benzine
Wellicht heeft hij lang niet gereden op benzine of lang stilgestaan, het brandstof filter kan verstopt zitten en zou ik in ieder geval vervangen.
Ook de verstuivers proberen te reinigen, dat kan met een toevoeging in de benzine of de injectoren eruit
Als je ze eruit haalt moet je ook de rubbertjes vervangen die eromheen zitten, deze kun je bij het VOD bestellen.
Dan de benzinedruk meten, kan te laag staan afgesteld.
Mijn 1800E heeft een koude start injector, weet niet zeker of de '73 145 dit ook heeft.
Is een belachelijk duur item geworden, dus eerst de stekkertjes controleren en weerstanden meten.
Als je kijkt op 1800pictures.com tref je bij de documentatie een handig boekje aan, waar in het krot de trouble shooting van de D-jetronic beschreven staat, gewoon met een simpele spanningsmeter.
Kom je er niet uit en woon je in de buurt van Arnhem kan je bij ons SBKA langs komen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES