Montage handleiding Simons uitlaat

Lees meer
07-07-2013 13:53 #129510 door Marc Schunck
Montage handleiding Simons uitlaat is gemaakt door Marc Schunck
Bestaat er ook een montage handleiding voor de Simons sportuitlaat in t engels, duits of nl ? Ben niet zo goed in zweeds wat er bij zat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 01:22 #129539 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Beste Marc, ik heb hem nooit gezien maar je zou freetranslation.com eens moeten proberen om de handleidng te vertalen.
Mocht je er op een of andere mmanier niet uitkomen ik heb er bij mij ook een Simons uitlaat onder zitten dus ik kan altijd foto's maken.
Hab je er een met of zonder spagettie spruitsuk?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2013 13:59 #129606 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Vertaald via google staat er eigenlijk niet veel bijzonders in; alles eerst los monteren en pas vastzetten als ie goed zit... De uitlaat zit er nu onder maar strak tegen de bodem. Ik krijg er met moeite 1 mm speling tussen. Ik denk ook dat dit te maken heeft met de nieuwe motorsteunen die een paar mm dikker zijn dan de oude waardoor de motor en dus de aansluiting bij t spruitstuk wat hoger liggen. Helaas heb ik geen oude ophangrubbers wat wellicht ook iets zou kunnen oplossen, ook vind ik dat flexibele strookje aan de einddemper wat aan de korte kant. Wie heeft er een goede tip om de speling tussen uitlaat en bodem te vergroten en wat zou de minimale speling moeten zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2013 14:21 #129607 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Vooral met draaien kom je een heel eind. Ik vind de Simons uitlaat erg goed hangen, onder onze Combi dan. Zit inderdaad erg strak in de rubbers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 01:37 #129653 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Beste Marc, het flexible stukje aan de achterzijde heb ik ook een langer stuk voor gemaakt i.v.m. mijn trekhaak.
Oude rubbers is in pricipe de oplossing dat heb ik gedaan maar je moet met de lange demper onder de bodum net zolang draaien totdat je de maximum speling vind tussen bodum en demper.
Je moet ook een beetje met je voorpijp spelen loszetten aan het spruitstuk en dan zover mogelijk van de voetenbak stellen.
Dusnoods zet je even een houten blok tussen demper en bodum om afstand te creeen en dan voorpijp vast draaien aan
spruitstuk.
Monteer dan de pijp over de achteras zo dat deze de as niet kan raken en dan de achterdemper.
Haal dan het houten blok tussen voetenbak en demper er tussenuit en bekijk de situatie.

Succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 12:16 #129673 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Bedankt voor de tips. Hij zit bijna goed, morgen het geheel nog iets verder over de voorpijp schuiven. Ik heb de voorpijp eerst goed vastgezet aan t spruitstuk en toen gekeken hoeveel ruimte deze had onder de auto. Dat was vrijwel niks <1mm. Met een langere bout en een 3tal moeren e.a vastgezet zonder al te veel spanning op de aansluiting met t spruitstuk te creeren. Toen idd met wat draaien, weghalen van een dikke laag tectyl en wat opgedoken oude rubbers wat meer ruimte tussen bodem en uitlaat gekregen. Hopelijk is t genoeg...









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 13:38 #129678 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Beste Marc, de tweede foto uitlaat vast aan de versnellingbakbrug????? dat is niet goed dit gaat gegarandeert verkeerd.
Ik zal morgen een fototje van die van mij proberen te maken, uitlaat is op twee punten afgesteund de rubbers aan de lange demper en het bandje aan de laatste demper.
Ook de pijp over de as moet zo zijn gemonteerd dat deze niet de achterveer kan raken.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 14:09 #129680 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Montage handleiding Simons uitlaat
een gewone uitlaatpijp hangt o.a. ook aan de versnellingsbak vast (maar zoals ook Johan G. beweert, zeker niet aan brug waar bak op steunt); bijdrages op einde van volgende link maken misschien duidelijk hoe het bij een Simons uitlaat lukt, of gelukt is:

SIMONS 025-K uitlaat montage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2013 14:42 #129682 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Montage handleiding Simons uitlaat
De foto geeft misschien een verkeerd beeld, maar ik heb de uitlaat bevestigd aan een extra steun die ook aan de versnellingsbak is bevestigd. Hieronder een duidelijkere foto. Of is dit ook niet de juist manier om e.a te bevestigen?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2013 00:53 #129712 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Montage handleiding Simons uitlaat
Beste Marc, een uitlaat moet altijd aan rubbers of een band hangen en mag nooit een vaste verbinding met het chassis hebben en dat heeft die van jou wel.
Dit vervangen door een band constructie zoals bij de achterste damper mag wel, maar waarom hij moet met de rubbers aan de lange demper en het bandje aan de einddemper goed te krijgen zijn.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.