slechte warme start B20 1800E
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je kan een 'verkeerde' druksensor wel afstellen voor jouw motor, of voor een 'verkeerde' nokkenas. Dat gaat het best met een lambda sensor.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- RON MARCUS
- Premium lid
-
"Johan Geers" schreef:
En deze is nog veel leuker voor de prijzen www.fuelinjectioncorp.com/store/ ... ex&cPath=6
Johan Geers
mijn reserve maar goed bewaren dan.
- RON MARCUS
- Premium lid
-
"Ed van der Zee" schreef:
Dat is wat kort door de bocht, naast mijn eigen E, ken ik een hele rits E of ES' en die probleemloos lopen met de D-jet.
Meestal In Combinatie met een 123 ignition.
Sterker nog het is een vergeeflijk systeem, blijft vaal goed functioneren gedurende een lange tijd.
Het enige wat ik in de laatste 20 jaar heb veranderd is de originele ontsteking vervangen door de 123ignition.
En niet de map sensor hoeven aanpassen ?
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Heb over dat membraam van rubber geplakt (was een dun membraam van een instrument uit de meet en regeltechniek) heeft totdat ik het systeem eruit haalde altijd gewerkt.
Heb de vacuumsensor toen op de volgende manier afgesteld; ik heb de knop van de regelunit in de midden positie gezet en heb toen met een COmeter het schroefje in de vacuumsensor het CO gehalte bij stationair toerental afgesteld.
Heb met de auto tot voordat er gas in kwam altijd zo rond de een op negen gereden heb zelfs een keer op de Duitse autobaan met carvan een keer een op elf gehaald maar dat waren wel heel idiale omstandig heden.
Toen er eenmaal gas inlag heb ik niet zoveel aandacht meer aan het systeem gegeven.
IK zag net als jullie dat onderdelen steeds duurder werden en ben toen overgeschakelt naar twee SU caburators met TT gasstukken.
Er zit bij mij ook een K nokkenas in.
Auto doet het zowel goed op benziene als gas.
Wat de sensor in combinatie met de nokkenas versus control unit betreft, ik denk dat je niet ook zomaar met nokkenassen kan gaan zitten knoeien.
Wanneer een bepaade onderuk naar de contrlunit gaat met een bepaald toerental en gasklepstand dan zal de controlunit de injecteurs voor een bepaalde tijd aansturen die gebaseerd op een standaart B20E nokkenas.
Ga je er een andere nokkenas installeren en er wordt al gauw een Knokkenas gemonteerd dan hoort daar een heel ander kleppendiagram bij dus heb je wel eens kans dat je een andere vacuumcensor moet installeren die in de hogere toerentallen de juiste hoeveelheid benziene geeft.
De motor kan met een andere (k) nokkenas wel goed lopen maar is dat het optimale??????
Ik denk dat je dan naar een vacuumsensor moet die bij een gelijkwaardig kleppendiagram hoort als de nokkenas die in de motor is gemonteerd en dat kan er misschien wel een zijn van VW, SAAB of BMW of welk merk dan ook.
De controlunit kan niet zien wat voor nokkenas er in de motor zit en gaat uit van een standaart nokkenas.
Rijdt je op gas (gasinstallatie waar het gas aangezogen wordt) maakt het allemaal niet zoveel uit die keer dat je dan op beziene rijdt is nihiel.
m.vr.gr.
Johan Geers