- Berichten: 695
slechte warme start B20 1800E
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Leek mij een probleem van teveel brandstof, na het lezen van documentatie en het raadplegen van dit forum was dekoelwater temperatuur voeler op het blok de eerste verdachte. Na meten geen goed resultaat (weerstand oneindig) sensor eruit gehaald en nogmaals gemeten en met heet water. Nog steeds geen meting volgens de grafiek in het handboek. Wel enige weerstand en soms zelfs in de buurt van de juiste meeting maar niet stabiel, de weerstand schommelde en werd steeds oneindig. Dus maar een nieuwe besteld bij de VOB.
Ik vraag mij alleen af wat de koud start verstuiver doet bij oneindige weerstand? Inspuiten en rij je dus steeds met een te rijk mengsel?
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Slecht warm starten kan een andere oorzaak hebben dan slechte contacten. Heb je de 'fault tracing manual' van de documentatie gedownload?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Onderdruksensor primair tussen (7 en 15) 90ohm en tussen (8 en 10) kleiner dan 350ohm.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zakt het toerental als hij warm is ?.
Wellicht blijft hij benzine geven en dat zou passen bij een defecte koelwatersensor.
Het is met het boekje wat Rob noemt, vrij eenvoudig alle weerstanden te meten en te controleren.
Mocht je er niet uitkomen, het Register heeft de Bosch controle unit, afsteldag is een leuke kans om je wagen ook eens te laten zien...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 695
Bedankt voor de tips, ik heb de diverse manuals e.d. doorgenomen. De koelwatertemperatuur voeler is in ieder geval niet goed.
Ook na het schoonmaken van de contacten geen 2500 ohm bij 20 graden. Zoals ik al beschreef zelfs in heet water maar 1500 ohm en steeds naar oneindig. Er lijkt slecht contact te zijn in de temperatuur probe. Koud start de motor direct, ik had het idee dat de motor verzoop.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"Boele Braaksma" schreef:
Mijn 1800 startte ook altijd slecht als hij goed heet was. Ik draaide dan 3keer contact aan/uit. Dan pompt de benzine rond via de retourleiding. Dat hielp. Bij mij dus het geval vapourlock.
Is dan de benzinedruk niet te laag?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3556
Is het de sensor ik heb een keer in een catalogis van R&S een soort imitatie gevonden die in de schroefdraad van de sensor paste alleen was de weerstand te hoog maar ik heb er een weerstand overheen gehangen heeft totdat ik het injectie gedeelte eraf haalde goed gelopen.
Die sensor had ik voor niets, ik weet niet hoe duur de orginele zijn?
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 695
Ik ben even niet mobiel met mijn 1800, bezig met andere klussen, hij staat opeen stel steunen. Ik heb zelf ook nog aan alternatieven gedacht en tests zoals weerstanden ertussen of de koud-start injector loskoppelen. Maar ik heb met een AVO meter de temperatuur opnemer doorgemeten en die is in ieder geval onbetrouwbaar. De brandstofdruk is o.k. zeer recent is de hele injectie en afstelling bij Jan Ooms nagekeken.Een sensor nieuwe kost € 40 bij de VOB.
Niet niks maar ik hoop dat het daar bij blijft.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





