- Berichten: 891
B18A Zenith 36VN upgrade?
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-03-2013 23:31 #124206
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic B18A Zenith 36VN upgrade?
zorg in dit stadium voor de olie voorziening van de distributietandwielen, is die vrij?
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
04-03-2013 07:35 #124211
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18A Zenith 36VN upgrade?
Siang, nogal een cryptische vraag....bedoel je de sproeier die op het tandwiel staat gericht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
07-03-2013 19:17 #124361
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18A Zenith 36VN upgrade?
Oh, oh, oh....begin er nooit aan zo'n moderne nokkenas van TT.... :roll:
Je motor loopt ronder als ooit tevoren....en dan het optrekken....ik schrok mij te pletter...wowwwww :shock: wat een hoop extra....
Dit schreeuwt gewoon om een betere carburateur....
Je motor loopt ronder als ooit tevoren....en dan het optrekken....ik schrok mij te pletter...wowwwww :shock: wat een hoop extra....Dit schreeuwt gewoon om een betere carburateur....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3556
08-03-2013 01:21 #124380
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B18A Zenith 36VN upgrade?
Beste Arno, wanneer je aan een ander carburatorstelsel begint zou je er ook aan kunnen denken om je inlaatpoorten van ofwel je spruitstuk of je cilinderkop zo op elkaar aan te laten sluiten dat het een vloeiende flow van branstof mengsel richting de cilinder gaat.
Kost de motor minder aanzuigvermogen om het mengsel binnen te krijgen, alle kleine beetjes maken een grote hoop.
succes en niet te veel snelheidsovertredingen met dat snelheidsmonster want die zijn wel duur in Nederland.
Johan Geers
Kost de motor minder aanzuigvermogen om het mengsel binnen te krijgen, alle kleine beetjes maken een grote hoop.
succes en niet te veel snelheidsovertredingen met dat snelheidsmonster want die zijn wel duur in Nederland.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
08-03-2013 07:41 #124381
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18A Zenith 36VN upgrade?
Dag Johan,
Het huidige inlaatspruitstuk (gecombineerd met uitlaatspruitstuk) leek mij al niet het meest optimale...een rechte flow zal immers beter zijn en mogelijk zal de naar binnen gezogen lucht door een los inlaatspruitstuk niet zoveel verwarmd worden door het uitlaatspruitstuk....
Even laten bezinken...(SU/Weber 32/36....38....? :roll:
Het huidige inlaatspruitstuk (gecombineerd met uitlaatspruitstuk) leek mij al niet het meest optimale...een rechte flow zal immers beter zijn en mogelijk zal de naar binnen gezogen lucht door een los inlaatspruitstuk niet zoveel verwarmd worden door het uitlaatspruitstuk....
Even laten bezinken...(SU/Weber 32/36....38....? :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
30-11-2013 10:02 #134458
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic B18A Zenith 36VN upgrade?
Misschien een goed moment om in het oorspronkelijke topic maar eens de tussenstand te melden en meteen een vervolgvraag te stellen.
Met veel plezier heb ik ondertussen een hoop upgrades mogen beleven:
Dubbele HS6, B20 gevlakte/geflowde/geharde kop, van TT3 naar TT6, 123ign erop, AC Dynamo, nieuwe koppeling en lichter vliegwiel…pracht performance nu met respect voor het amazon karakter en looks in achtend nemend.
Op dit moment lonkt een Weber DCOE45 en een onvermijdelijk nieuw uitlaatspruitstuk (4-1 of 4-2-1) en heb ik voor een mogelijke vervolgstap de vraag wie er ervaring heeft met een B18 opgeboord blok (naar B20)….
Opboren zou mooi het oorspronkelijke blok in de auto houden en dat is ook wel iets waard.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen (of inzichten)
Groet
Arno
Met veel plezier heb ik ondertussen een hoop upgrades mogen beleven:
Dubbele HS6, B20 gevlakte/geflowde/geharde kop, van TT3 naar TT6, 123ign erop, AC Dynamo, nieuwe koppeling en lichter vliegwiel…pracht performance nu met respect voor het amazon karakter en looks in achtend nemend.
Op dit moment lonkt een Weber DCOE45 en een onvermijdelijk nieuw uitlaatspruitstuk (4-1 of 4-2-1) en heb ik voor een mogelijke vervolgstap de vraag wie er ervaring heeft met een B18 opgeboord blok (naar B20)….
Opboren zou mooi het oorspronkelijke blok in de auto houden en dat is ook wel iets waard.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen (of inzichten)
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





