- Berichten: 204
Serieuze in- en uitlaat upgrade
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Hierbij de bestelling van carburetion.com.
K904-38 VOLVO B1.8 B20 $488.95
99217.331 Complete Filter Assembly DGV 4x6x 1 7/8 Tall $19.95
99005.065 Base Gasket 38 DGES DGAS $3.66
Shipping: $0.00
Handling: $2.99
Total: $515.55
1800E
vimeo.com/volvoac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Junior lid
-
- Berichten: 36
Wat voor sproeiers zitten erin? En heb je nog losse sproeiers erbij?
Als je afsteltips of sproeiermaten nodig hebt, hoor ik het wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 204
Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 204
- B20E kop
- Weber 38/38 + gasmengstuk + hoog luchtfilterhuis
- afgezaagde stromberg uitlaatspruitstuk
- RVS vlampijp
- Hittetape
Kosten
Kop: €100,-
klepveren + hoedjes: €60,-
Weber 38/38 USA import: €450
Gasmengstuk 2e hands: €120
Hoog luchtfilterhuis: €28,-
Vlampijp 2e hands: €35,-
Tape: €20,-
Spruitstuk: Had ik nog liggen
Klein spul circa: €40,-
1800E
vimeo.com/volvoac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 204
En verder:
- TT3 nokkenas.
- gereviseerd onderblok met nieuwe overmaats zuigers, krukaslagers en nokkenaslagers.
- Custom uitlaat.
- 75 liter rinkgank op de plaats van de reservewielbak.
De wagen rijdt echt top! Veel vermogen onderin en trekt lekker door.
Ik heb nog niet op LPG gereden. De installatie moet ik nog aansluiten. Ik ben wel bang dat straks het gasmengstuk de luchttoevoer afknijpt bij het rijden op benzine. Ik zet van de week het mengstuk erop om dit te testen.
Verder ben ik benieuwd of deze combinatie ook op LPG genoeg PK's oplevert. Dit valt nog te bezien.
1800E
vimeo.com/volvoac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ook fijn dat je verteld wat je uiteindelijk hebt gedaan, er worden hier veel vragen gesteld maar -naar mijn smaak- komen er te weinig antwoorden.
Zelf hou ik het simpel en heb nu een aantal B20B motoren opgebouwd met stalen distributie, tt3 nokkenas, kop met grote kleppen/E-kop (zijn lastig te krijgen), Simons uitlaat en gewoon een late Stromberg CD2, dit laatste in combinatie met gasmengstuk.
Inmiddels met enkele, dubbele en zelfs driedubbele Stromberg prima resultaat op benzine én LPG.
Met de Webers en LPG wil het niet zo erg lukken, althans ik hoor weinig over de resultatenmaar.
Er is ook een draadje hier op het forum, over ervaringen met Weber valstroomcarburateur 32 en 34 en dat blijft akelig stil....
Ik ben er benieuwd naar, momenteel bouw ik een B20B blok op uit een gesloopte 142GT, daar zit een Weber op en die liep goed op LPG, wordt vervolgd.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 204
Ik ga de auto niet op de vermogens testbank zetten. Ik weet wel dat mijn Duett nu flink sneller optrekt dan mijn 1800E.
Het differentieel zal hierbij ook vast iets helpen.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het vermogen op LPG. Op benzine blijven rijden kan ik niet betalen.
Aan Ronald: Ik heb geen rembekrachtiger.
Ik zat verder te denken aan een spud-in. Een pijpje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk waar LPG in wordt gepompt. Er is met deze setup niet echt plek om zo'n pijpje in te tappen. Een custom spacer tussen de carb en het spruitstuk zou dan een oplossing kunnen zijn.
Zie www.lpgonderdelenshop.nl/gasmondstuk-12-mm .
1800E
vimeo.com/volvoac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Pseudo Niem" schreef:
Zoals gezegd Ed, er zit veel pit in op benzine.
Ik ga de auto niet op de vermogens testbank zetten. Ik weet wel dat mijn Duett nu flink sneller optrekt dan mijn 1800E.
Het differentieel zal hierbij ook vast iets helpen.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het vermogen op LPG. Op benzine blijven rijden kan ik niet betalen.
Aan Ronald: Ik heb geen rembekrachtiger.
Ik zat verder te denken aan een spud-in. Een pijpje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk waar LPG in wordt gepompt. Er is met deze setup niet echt plek om zo'n pijpje in te tappen. Een custom spacer tussen de carb en het spruitstuk zou dan een oplossing kunnen zijn.
Zie www.lpgonderdelenshop.nl/gasmondstuk-12-mm .
Als je daar maar niet besteld, ze zijn -opnieuw- failliet.
drimble.nl/faillissementen/noord ... nshop.html
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.