- Berichten: 203
Serieuze in- en uitlaat upgrade
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Hierbij de bestelling van carburetion.com.
K904-38 VOLVO B1.8 B20 $488.95
99217.331 Complete Filter Assembly DGV 4x6x 1 7/8 Tall $19.95
99005.065 Base Gasket 38 DGES DGAS $3.66
Shipping: $0.00
Handling: $2.99
Total: $515.55
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 36
Wat voor sproeiers zitten erin? En heb je nog losse sproeiers erbij?
Als je afsteltips of sproeiermaten nodig hebt, hoor ik het wel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Ik moet eerst mijn P1800 op de weg helpen. Anders heb ik tijdelijk geen werkende auto.
Ook moet ik nog een uitlaat aanschaffen. Ik heb al wel een uitlaatspruitstuk van een stromberg en een vlampijp.
Ik heb geen sproeierset. Is het nodig om een set aan te schaffen zoals ... 1124301989 ?
Ik ga voornamelijk op gas rijden. Heeft het afstellen van de sproeiers dan wel zin?
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
- B20E kop
- Weber 38/38 + gasmengstuk + hoog luchtfilterhuis
- afgezaagde stromberg uitlaatspruitstuk
- RVS vlampijp
- Hittetape
Kosten
Kop: €100,-
klepveren + hoedjes: €60,-
Weber 38/38 USA import: €450
Gasmengstuk 2e hands: €120
Hoog luchtfilterhuis: €28,-
Vlampijp 2e hands: €35,-
Tape: €20,-
Spruitstuk: Had ik nog liggen
Klein spul circa: €40,-
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
En verder:
- TT3 nokkenas.
- gereviseerd onderblok met nieuwe overmaats zuigers, krukaslagers en nokkenaslagers.
- Custom uitlaat.
- 75 liter rinkgank op de plaats van de reservewielbak.
De wagen rijdt echt top! Veel vermogen onderin en trekt lekker door.
Ik heb nog niet op LPG gereden. De installatie moet ik nog aansluiten. Ik ben wel bang dat straks het gasmengstuk de luchttoevoer afknijpt bij het rijden op benzine. Ik zet van de week het mengstuk erop om dit te testen.
Verder ben ik benieuwd of deze combinatie ook op LPG genoeg PK's oplevert. Dit valt nog te bezien.
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ook fijn dat je verteld wat je uiteindelijk hebt gedaan, er worden hier veel vragen gesteld maar -naar mijn smaak- komen er te weinig antwoorden.
Zelf hou ik het simpel en heb nu een aantal B20B motoren opgebouwd met stalen distributie, tt3 nokkenas, kop met grote kleppen/E-kop (zijn lastig te krijgen), Simons uitlaat en gewoon een late Stromberg CD2, dit laatste in combinatie met gasmengstuk.
Inmiddels met enkele, dubbele en zelfs driedubbele Stromberg prima resultaat op benzine én LPG.
Met de Webers en LPG wil het niet zo erg lukken, althans ik hoor weinig over de resultatenmaar.
Er is ook een draadje hier op het forum, over ervaringen met Weber valstroomcarburateur 32 en 34 en dat blijft akelig stil....
Ik ben er benieuwd naar, momenteel bouw ik een B20B blok op uit een gesloopte 142GT, daar zit een Weber op en die liep goed op LPG, wordt vervolgd.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Ik ga de auto niet op de vermogens testbank zetten. Ik weet wel dat mijn Duett nu flink sneller optrekt dan mijn 1800E.
Het differentieel zal hierbij ook vast iets helpen.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het vermogen op LPG. Op benzine blijven rijden kan ik niet betalen.
Aan Ronald: Ik heb geen rembekrachtiger.
Ik zat verder te denken aan een spud-in. Een pijpje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk waar LPG in wordt gepompt. Er is met deze setup niet echt plek om zo'n pijpje in te tappen. Een custom spacer tussen de carb en het spruitstuk zou dan een oplossing kunnen zijn.
Zie www.lpgonderdelenshop.nl/gasmondstuk-12-mm.
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
"Pseudo Niem" schreef:
Zoals gezegd Ed, er zit veel pit in op benzine.
Ik ga de auto niet op de vermogens testbank zetten. Ik weet wel dat mijn Duett nu flink sneller optrekt dan mijn 1800E.
Het differentieel zal hierbij ook vast iets helpen.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het vermogen op LPG. Op benzine blijven rijden kan ik niet betalen.
Aan Ronald: Ik heb geen rembekrachtiger.
Ik zat verder te denken aan een spud-in. Een pijpje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk waar LPG in wordt gepompt. Er is met deze setup niet echt plek om zo'n pijpje in te tappen. Een custom spacer tussen de carb en het spruitstuk zou dan een oplossing kunnen zijn.
Zie www.lpgonderdelenshop.nl/gasmondstuk-12-mm.
Als je daar maar niet besteld, ze zijn -opnieuw- failliet.
drimble.nl/faillissementen/noord ... nshop.html
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.