Serieuze in- en uitlaat upgrade

  • P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
23-08-2013 10:56 #131280 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
De 38/38 Outlaw is inmiddels in huis en staat te glimmen op mijn nachtkast.
Hierbij de bestelling van carburetion.com.

K904-38 VOLVO B1.8 B20 $488.95
99217.331 Complete Filter Assembly DGV 4x6x 1 7/8 Tall $19.95
99005.065 Base Gasket 38 DGES DGAS $3.66

Shipping: $0.00
Handling: $2.99
Total: $515.55

1800E
vimeo.com/volvoac

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees-Peter Geluk (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-08-2013 11:27 #131281 door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
Benieuwd hoe het gaat lopen!
Wat voor sproeiers zitten erin? En heb je nog losse sproeiers erbij?
Als je afsteltips of sproeiermaten nodig hebt, hoor ik het wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
23-08-2013 20:25 #131290 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade

Rendering Error in layout Message/Item: Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(): Argument #1 ($ItemID) must be of type int, string given, called in /var/www/vhosts/volvoklassiekervereniging.nl/domains/volvoklassiekervereniging.nl/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 304. Please enable debug mode for more information.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
12-06-2014 19:42 #141243 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
Zie hier het resultaat:
- B20E kop
- Weber 38/38 + gasmengstuk + hoog luchtfilterhuis
- afgezaagde stromberg uitlaatspruitstuk
- RVS vlampijp
- Hittetape



Kosten
Kop: €100,-
klepveren + hoedjes: €60,-
Weber 38/38 USA import: €450
Gasmengstuk 2e hands: €120
Hoog luchtfilterhuis: €28,-
Vlampijp 2e hands: €35,-
Tape: €20,-
Spruitstuk: Had ik nog liggen
Klein spul circa: €40,-

1800E
vimeo.com/volvoac

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
07-06-2015 20:11 #151995 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
De installatie zoals te zien in mijn vorige post zit inmiddels in de auto.
En verder:
- TT3 nokkenas.
- gereviseerd onderblok met nieuwe overmaats zuigers, krukaslagers en nokkenaslagers.
- Custom uitlaat.
- 75 liter rinkgank op de plaats van de reservewielbak.

De wagen rijdt echt top! Veel vermogen onderin en trekt lekker door.

Ik heb nog niet op LPG gereden. De installatie moet ik nog aansluiten. Ik ben wel bang dat straks het gasmengstuk de luchttoevoer afknijpt bij het rijden op benzine. Ik zet van de week het mengstuk erop om dit te testen.
Verder ben ik benieuwd of deze combinatie ook op LPG genoeg PK's oplevert. Dit valt nog te bezien.






1800E
vimeo.com/volvoac
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2015 09:38 - 08-06-2015 09:55 #152000 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
Hè gaaf, dat ziet er goed uit...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 08-06-2015 09:55 door Ed van der Zee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2015 09:53 #152002 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
Hier heb je goed over nagedacht en ik ben benieuwd naar het vermogen.... Op benzine.
Ook fijn dat je verteld wat je uiteindelijk hebt gedaan, er worden hier veel vragen gesteld maar -naar mijn smaak- komen er te weinig antwoorden.
Zelf hou ik het simpel en heb nu een aantal B20B motoren opgebouwd met stalen distributie, tt3 nokkenas, kop met grote kleppen/E-kop (zijn lastig te krijgen), Simons uitlaat en gewoon een late Stromberg CD2, dit laatste in combinatie met gasmengstuk.
Inmiddels met enkele, dubbele en zelfs driedubbele Stromberg prima resultaat op benzine én LPG.
Met de Webers en LPG wil het niet zo erg lukken, althans ik hoor weinig over de resultatenmaar.
Er is ook een draadje hier op het forum, over ervaringen met Weber valstroomcarburateur 32 en 34 en dat blijft akelig stil....

Ik ben er benieuwd naar, momenteel bouw ik een B20B blok op uit een gesloopte 142GT, daar zit een Weber op en die liep goed op LPG, wordt vervolgd.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2015 10:40 #152004 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
Hoe bekrachtig je de rembekrachtiger? Al je vaccuum aansluitingen zijn afgedopt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
08-06-2015 21:12 #152013 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade
Zoals gezegd Ed, er zit veel pit in op benzine.
Ik ga de auto niet op de vermogens testbank zetten. Ik weet wel dat mijn Duett nu flink sneller optrekt dan mijn 1800E.
Het differentieel zal hierbij ook vast iets helpen.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het vermogen op LPG. Op benzine blijven rijden kan ik niet betalen.

Aan Ronald: Ik heb geen rembekrachtiger.

Ik zat verder te denken aan een spud-in. Een pijpje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk waar LPG in wordt gepompt. Er is met deze setup niet echt plek om zo'n pijpje in te tappen. Een custom spacer tussen de carb en het spruitstuk zou dan een oplossing kunnen zijn.
Zie www.lpgonderdelenshop.nl/gasmondstuk-12-mm .

1800E
vimeo.com/volvoac

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2015 07:31 - 08-06-2018 11:53 #152019 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Serieuze in- en uitlaat upgrade

"Pseudo Niem" schreef:
Zoals gezegd Ed, er zit veel pit in op benzine.
Ik ga de auto niet op de vermogens testbank zetten. Ik weet wel dat mijn Duett nu flink sneller optrekt dan mijn 1800E.
Het differentieel zal hierbij ook vast iets helpen.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar het vermogen op LPG. Op benzine blijven rijden kan ik niet betalen.

Aan Ronald: Ik heb geen rembekrachtiger.

Ik zat verder te denken aan een spud-in. Een pijpje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk waar LPG in wordt gepompt. Er is met deze setup niet echt plek om zo'n pijpje in te tappen. Een custom spacer tussen de carb en het spruitstuk zou dan een oplossing kunnen zijn.
Zie www.lpgonderdelenshop.nl/gasmondstuk-12-mm .


Als je daar maar niet besteld, ze zijn -opnieuw- failliet.
drimble.nl/faillissementen/noord ... nshop.html

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Laatst bewerkt 08-06-2018 11:53 door Ernst Sangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD