- Berichten: 1726
Zenith 36VN gasklep
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Op de motor gemonteerd en het loopt voor geen meter.....
Met een behoorlijk aandeel choke is het te starten en bij het gas geven gaat het pittig...echter choke naar beneden...valt de motor uit. Als de motor loopt dan hoor je hem gewoon hakkelen. De motor reageert niet op de instel/mengschroef...als ik die eruit draai (echt verwijderen) of helemaal in...sukkelt de motor met choke gewoon door.
Tsja, ik vind het vreemd....iemand een eerste idee waar het aan ligt, voordat ik er morgen weer in duik?
Alvast weer bedankt
Arno
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Indien de motor net uitgedraaide naald wordt gestart, dan lukt het na heel wat omwentelingen...dan gaan het toerental de lucht in en zakt vervolgens weer af om uiteindelijk op 0 te eindigen.
Als ik bij lopende motor in de carburateur kijken vind ik dat de benzine er nogal slordig ingeklotst wordt....ik meen dat het vroeger toch een nevel was...
Zou het kunnen dat door al het schoonmaken van de carburateurkanalen de benzinedruk op een of andere manier te hoog is en te hard de vlotterkamer in klotst?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
Daar zorgt toch de vlotternaald voor? Klinkt meer als een sproeier die niet helemaal lekker is. De benzine moet inderdaad vernevelen en niet druppelen."Arno Pfennings" schreef:
Zou het kunnen dat door al het schoonmaken van de carburateurkanalen de benzinedruk op een of andere manier te hoog is en te hard de vlotterkamer in klotst?
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
De vlotter moet inderdaad het "inlaatventiel" dichtdrukken als de kamer vol is. Totdat de kamer vol is vliegt natuurlijk alles gewoon naar binnen en ik kon mij voorstellen dat het ook wel eens te hard kan gaan. Ik denk overigens niet dat het daar aan ligt.
Een paar dingen zijn zeker, het acceleratiepompje werkt perfect, de choke werkt perfect maar bij starten zonder choke vliegt er volgens mij geen benzine door de carburateur en helpt het ook niet als ik de idle-naald helemaal naar buiten draai voor maximale toevoer.
Als de choke inactief is en ik met de de acceleratiepomp een aantal straaltjes brandstof naar binnen schiet en dan start dan loopt de motor even....totdat die brandstof op is denk ik...
Ik zal toch niet alsnog naar een 34ICH moeten? Opgeven hoort er eigenlijk niet bij
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
Benzinetoevoer is in orde? Benzine in de tank en komt ook uit de pomp...?
Ontstekingsproblemen kunnen we ook uitsluiten?
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
De benzinetoevoer en constructie van de carburateur is niet van het beste ontwerp als je het mij vraagt...wellicht zijn latere uitvoeringen doordachter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
De carburateur "in-situ" op de benzinetoevoeraansluiting doorgeblazen. Vervolgens de naald eruit en ook hier doorgeblazen...
Ik zag nu wel benzine de carb in komen op de plek waar ik het verwacht.
Naald erin, starten...en hij loopt...en het verdraaien van de naald doet de motor zoals verwacht reageren. Nu zal het zo zijn dat als er ergens een vuiltje heeft gezeten dat de kans groot is dat het er nog ergens zit. De volgende stap wordt wederom de carburateur uitbouwen, delen eruit schroeven, spoelen en opnieuw doorblazen...dan de boel weer erin, benzinefilter netjes ervoor en dan zou het goed moeten zijn en blijven...
Ik heb nu zo'n standaard plastic benzinefilter, beetje klungelig ding...zijn die glas/metaal uitvoeringen aan te raden ...bepaalde typen wel/niet?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.