Zenith 36VN gasklep

Lees meer
23-12-2012 14:56 #121510 door Arno Pfennings
Zenith 36VN gasklep is gemaakt door Arno Pfennings
Het lijkt erop dat door speling in de gasklep-as de gasklep een groef in het carburateurhuis heeft gemaakt. Is het haalbaar om dit te repareren door de as/klep te vervangen, de groef glad te maken en de laterale speling van de as te verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2012 16:50 #121517 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Zenith 36VN gasklep
Zojuist de gasklep met de 2 schroefjes opnieuw vastgezet en zodanig dat deze met gesloten klep het beste afdicht (ondertussen blazend op een slangetje dat aan de benzinetoevoer.
Bij het verdraaien van de gasklepas is er wel weer speling op de as.

Ik was aan het kijken naar het revisiesetje en ik zie de 2 lagerbussen aar in de carburateur zit er aan de "dichte" kant waar de as in zit wel een messing afdichtplaatje aan de buitenkant. Als je dus de 2 bussen moet vervangen dan komt het afdichtplaatje er toch (vervormd) uit...niet?
Ik zou verwachten dat het lagerbusje aan deze kant dicht zou zijn....of dat er in een revisies een afdichtplaatje oid zou zitten

Weet iemand hoe dit zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2012 19:38 #121689 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Zenith 36VN gasklep
Heeft iemand een idee mbt het dichte messing busje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2012 09:42 #121712 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Zenith 36VN gasklep
Ik heb ooit een 34VN gasklep vervangen (van een B16). De as kon je los krijgen. Die heb ik toen vervangen. Maar de as draaide voor zover ik me herinner niet in bussen maar direct in het huis. En daar zat natuurlijk de nodige speling.
Dan zou dat busje waar jij het over hebt dus gewoon een dekseltje zijn. Geen lager.
Mooi zou zijn het huis nauwkeurig uit te boren en er busjes in te maken. Dan een nieuwe gasklepas er in.

Ik heb ooit een advertentie gezien van een bedrijf in het noorden des lands die dit soort carburators gereviseerd aanbood.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2012 17:47 #121731 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Zenith 36VN gasklep
Revisiesetje van het VOD is binnen....en ik kan beginnen :D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2012 12:25 #121771 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Zenith 36VN gasklep
Een vraag voor degenen die mij hierin reeds zijn voor gegaan. De lagerbussen zijn een fractie krapper dan de gasklepas. Ik neem aan dat de bussen eerst in het huis gaan en als een werkplaatst het zou moeten doen dat de lagerbussen dan vervolgens in-lijn gehoond/geruimd/geboord zouden worden? Hoe kun je dit het beste op een semi-professionele manier doen, of hoe hebben jullie het gedaan?

Opties die mij te binnen schieten zijn:

Een (houten) asje maken waar een flapje 400Grid watervast schuurpapier op flapt en dit dan in een dremel/boormachine in de lagerbus met wat olie laten draaien.
Of...de as in de bus proberen te draaien met iets van slijpmiddel zodat beide delen inslijten?

Ik ben benieuwd naar jullie vindingrijkheid

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2012 14:21 #121778 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Zenith 36VN gasklep
dit moet je met een ruimer doen anders gaat het zo weer wegvreten.
Ruimers zijn niet duur en het handigst is denk ik een verstelbare ruimer welke ook niet de kop kosten.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2012 21:24 #121800 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Zenith 36VN gasklep
Hoi Kevin, kun je een bepaald merk verstelbare ruimer aanbevelen of is het gewoon nemen wat er is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2013 12:44 #121848 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Zenith 36VN gasklep
pff daar ben ik niet zo in thuis, gewoon naar de betere gereedsschapswinkel gaan of even googlen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2013 15:52 #121913 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Zenith 36VN gasklep
In afwachting van de...ja hoor....Ultrasoon Reiniger :D ;) ...yesss! De carburateur eens keurig uit elkaar gehaald en de nieuwe onderdelen vergeleken met de oude.
En ding dat meteen duidelijk werd is dat de sproeiers waar een terugslagventiel in de vorm van een kogeltje in zit wel heel gevoelig is voor vervuiling. De oude van de acceleratiepomp bewoog niet bij doorblazen en de nieuwe klikte vrolijk heen en terug.

Weet iemand waarvoor het vilten ringetje is dat bij de reviesieset zit?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.