SU naalden
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 11:47 #120059
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic SU naalden
Hallo Johan,Hot Sparks lijkt me ook wel wat. Waar kun je die kopen?
Groeten,Fred
Groeten,Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 12:33 #120062
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU naalden
Beste Alfriedel, bij Tinus Techniek kun je deze kopen, gewoon het type onsteking opgeven met nog beter een foto er bij en je krijgt het juiste setje thuis.
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-11-2012 19:45 #120116
door Alfriedel Boelen
Bedankt.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 10:21 #120624
door Johan Geers (GAST)
Beste Alfriedel, de olie in SU carburators moet SAE20 zijn, heb dit van een Jaguar website.
20W50 of 15W40 is niet goed daar deze nooit de motortemp halen en dus veel te dik blijft.
m.vr.gr.
Johan Geers
20W50 of 15W40 is niet goed daar deze nooit de motortemp halen en dus veel te dik blijft.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-11-2012 21:45 #120824
door Alfriedel Boelen
Nieuwe KD naalden gemonteerd en nu loopt zij goed, zelfs met dunnere olie speciaal voor SU's (lijkt ongeveer op dikte 20).
Merkwaardigerwijs bij stationair met de Colortune blauwe verbranding heb ik het idee dat zij te arm loopt bougies tegen wit aan na snellere rit , ietsje rijker beetje gelige vlam loopt zij mooier stationair en pakt beter op. Bougies nu lichtgrijs.
Jammer dat de Simons met de eerste demper zo dicht onder de bodem zit dat hij deze af en toe raakt bij hobbels.
Ik kan hem niet verder naar beneden krijgen. Motor van voren omhoog of van achteren naar beneden?
Lijkt mij niet geweldig i.v.m.uitlijning cardanas. Wie een ander idee of ervaring?
Merkwaardigerwijs bij stationair met de Colortune blauwe verbranding heb ik het idee dat zij te arm loopt bougies tegen wit aan na snellere rit , ietsje rijker beetje gelige vlam loopt zij mooier stationair en pakt beter op. Bougies nu lichtgrijs.
Jammer dat de Simons met de eerste demper zo dicht onder de bodem zit dat hij deze af en toe raakt bij hobbels.
Ik kan hem niet verder naar beneden krijgen. Motor van voren omhoog of van achteren naar beneden?
Lijkt mij niet geweldig i.v.m.uitlijning cardanas. Wie een ander idee of ervaring?
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-11-2012 00:28 #120830
door Johan Geers (GAST)
Beste Alfriedel, ik heb gewoon de oude rubbers gebruikt bij de Simons uitlaat waren al een beetje opgerekt.
Ja het is een beetje een gedoe om de uitlaat zo uit te lijnen dat hij nergens raakt, maar dan is het voor altijd goed.
groetjes
Johan Geers
Ja het is een beetje een gedoe om de uitlaat zo uit te lijnen dat hij nergens raakt, maar dan is het voor altijd goed.
groetjes
Johan Geers
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-03-2013 17:55 #125179
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic SU naalden
Alfriedel,
Ik heb zouist een setje dubbele SU's gekocht bij Willem en Willem. Zijn met de post onderweg en heb ze dus nog niet gezien, ik verwacht dat ik ze wel even moet reviseren, heb jij dat ook gedaan voor je ze hebt ingebouwd, heb je ook de gasklepassen opnieuw laten verbussen?
Wat voor naalden heb je er nu uiteindelijk in zitten en wat zijn je ervaringen? Ik heb nl. ook een B20A, volledig orgineel incl. uitlaat, er zit alleen een 123-ignition op.
Gr Bart
Ik heb zouist een setje dubbele SU's gekocht bij Willem en Willem. Zijn met de post onderweg en heb ze dus nog niet gezien, ik verwacht dat ik ze wel even moet reviseren, heb jij dat ook gedaan voor je ze hebt ingebouwd, heb je ook de gasklepassen opnieuw laten verbussen?
Wat voor naalden heb je er nu uiteindelijk in zitten en wat zijn je ervaringen? Ik heb nl. ook een B20A, volledig orgineel incl. uitlaat, er zit alleen een 123-ignition op.
Gr Bart
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-03-2013 23:11 #125232
door Alfriedel Boelen
Beste Bart,
Mijn SU's hadden nog weinig ruimte op de gasklepassen en heb ik dus niet gereviseerd maar alleen schoongemaakt en nieuwe pakkingen.Ik heb mijn motorblok zelf gereviseerd het was een A en ik heb er een B van gemaakt door er een lagere kop met grote kleppen op te zetten en een K nokkenas.
De naalden die erin zaten waren de standaard KN's maar omdat de bougies nogal wit werden heb ik er nu KD's inzitten en zijn de bougies iets grijzer geworden ik heb nl ook een Simons uitlaat eronder. De ontsteking is gewoon punten van een B18 waar ik de vacuumvervroeger af gehaald heb.Ik ga nog een test doen door een zelfde afstand te rijden met de KD naalden en de KN naalden en dan precies het benzineverbruik opmeten maar dan moet eerst de temperatuur eens omhoog.
Groet, Alfriedel
Mijn SU's hadden nog weinig ruimte op de gasklepassen en heb ik dus niet gereviseerd maar alleen schoongemaakt en nieuwe pakkingen.Ik heb mijn motorblok zelf gereviseerd het was een A en ik heb er een B van gemaakt door er een lagere kop met grote kleppen op te zetten en een K nokkenas.
De naalden die erin zaten waren de standaard KN's maar omdat de bougies nogal wit werden heb ik er nu KD's inzitten en zijn de bougies iets grijzer geworden ik heb nl ook een Simons uitlaat eronder. De ontsteking is gewoon punten van een B18 waar ik de vacuumvervroeger af gehaald heb.Ik ga nog een test doen door een zelfde afstand te rijden met de KD naalden en de KN naalden en dan precies het benzineverbruik opmeten maar dan moet eerst de temperatuur eens omhoog.
Groet, Alfriedel
26-03-2013 00:08 #125236
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic SU naalden
Als je ze reviseerd is het een kleine moeite om ze te verbussen, zaak ligt toch uit elkaaren is niet duur.
Omdat de valse lucht die er bij speling op de centrale as ontstaat, zou ik ALTIJD de centrale assen en de bussen vervangen.
Wij hebben hier inmiddels een speciaal boortje voor en bussen die er precies pas voor zijn.
Als je echt nooit meer speling wilt hebben, kun je ze via de Zwitserse club laten voorzien van kleine lagertjes....
Omdat de valse lucht die er bij speling op de centrale as ontstaat, zou ik ALTIJD de centrale assen en de bussen vervangen.
Wij hebben hier inmiddels een speciaal boortje voor en bussen die er precies pas voor zijn.
Als je echt nooit meer speling wilt hebben, kun je ze via de Zwitserse club laten voorzien van kleine lagertjes....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-03-2013 09:05 #125247
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic SU naalden
De originele bussen die je met revisiesets kunt kopen worden trouwens pas na plaatsing met speciaal gereedschap op maat gemaakt zodat de gaten perfect in een lijn liggen (je kunt ze dus niet gewoon plaatsen en dan de nieuwe as erin schuiven). Dat speciale originele gereedschap (zie werkplaatshandboek: speciale houder, drevel, raspen) heb ik inmiddels, nu nog eens tijd vinden voor de revisie.
Weet iemand een gunstig adres voor de naalden (en eventueel revisiesets / de andere revisiedelen)?
succes, Rudi
Weet iemand een gunstig adres voor de naalden (en eventueel revisiesets / de andere revisiedelen)?
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.