SU naalden
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 18:39 #119606
door Alfriedel Boelen
SU naalden is gemaakt door Alfriedel Boelen
Wie weet welke carburateurnaalden( met drukveertjes) ik moet hebben in mijn 2 SU's HS6?
Er zitten nu KN naalden in, standaard dus, maar loopt niet zo lekker.
Het gaat om een B20b motor met normale luchtfilters, K nokkenas en Simons uitlaat.
Er zitten nu KN naalden in, standaard dus, maar loopt niet zo lekker.
Het gaat om een B20b motor met normale luchtfilters, K nokkenas en Simons uitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 22:13 #119657
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU naalden
Hi Alfriedel,
Ik moet ergens een complete tabel hebben liggen. Vanavond heb ik geen fut meer na een ouderwetse maandag, maar ik kijk er morgen gelijk naar.
Teun
Ik moet ergens een complete tabel hebben liggen. Vanavond heb ik geen fut meer na een ouderwetse maandag, maar ik kijk er morgen gelijk naar.
Teun
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-10-2012 09:30 #119668
door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic SU naalden
Meestal worden de SM naalden genoemd/gebruikt voor dit soort motoren, iets opgepept met nokkenas en uitlaat.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-10-2012 21:22 #119697
door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic SU naalden
Hi Alfriedel,
Ik kwam uit op de AUD1328 en wat bleek: dat is de SM-naald. Dus proberen maar.
Misschien is het wel aanbevelingswaardig om voordat je geld uitgeeft de basisinstelling van de hoofdsproeier te checken.
Ik kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat de combinatie van een tamme K-as met een Simons het niet goed zou doen met standaard naalden.
Voor alle andere die dit lezen: het beste boekje voor de SU vind ik "SU carburetters tuning tips & techniques"
ISBN 1 85520 2557. Vanaf 8 Engelse ponden op amazon.co.uk en alle gegevens voor Volvo staan er in.
Succes,
Teun
Ik kwam uit op de AUD1328 en wat bleek: dat is de SM-naald. Dus proberen maar.
Misschien is het wel aanbevelingswaardig om voordat je geld uitgeeft de basisinstelling van de hoofdsproeier te checken.
Ik kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat de combinatie van een tamme K-as met een Simons het niet goed zou doen met standaard naalden.
Voor alle andere die dit lezen: het beste boekje voor de SU vind ik "SU carburetters tuning tips & techniques"
ISBN 1 85520 2557. Vanaf 8 Engelse ponden op amazon.co.uk en alle gegevens voor Volvo staan er in.
Succes,
Teun
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 00:08 #119703
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU naalden
Beste Alfriedel, ik heb een B20E met SU carburators en K nokkenas met standaart naalden loopt als een tierelier.
Ik heb er wel kelken op mijn carburators.
Je hab toevallig toch niet een B20a onsteking erop staan met aangesloten vacuumvervroeging want dat loopt voor geen meter.
succes
Johan Geers
Ik heb er wel kelken op mijn carburators.
Je hab toevallig toch niet een B20a onsteking erop staan met aangesloten vacuumvervroeging want dat loopt voor geen meter.
succes
Johan Geers
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 13:15 #119722
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic SU naalden
Hallo Johan,
ik heb er een B18B ontsteking op staan zonder vacuumvervroeging statisch op tien graden gezet.
Hij loopt ook niet echt rot alleen bij accellereren wil ie steeds even haperen , kan ook aan de demperolie liggen heb ik nu 15w40 in maar 20w50 is waarschijnlijk beter.
ik heb er een B18B ontsteking op staan zonder vacuumvervroeging statisch op tien graden gezet.
Hij loopt ook niet echt rot alleen bij accellereren wil ie steeds even haperen , kan ook aan de demperolie liggen heb ik nu 15w40 in maar 20w50 is waarschijnlijk beter.
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 20:15 #119746
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic SU naalden
Moet daar geen ATF-F in?
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-11-2012 03:50 #119761
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic SU naalden
Beste Alfriedel, zitten je centriefugaal gewichtjes in je ontstekening niet vast, of zijn de veertjes niet lam? Wanneer je de ontsteking statiech op 10 graden heb staan moet hij met een stoboscoop ook op ongeveer 10 graden staan bij ongeveer 600 toeren. Staat de onsteking met stroboscoop ver over de 20 graden dan zijn je veertjes van je centriefugaal vervroeger lam.
Deze kun je bijstellen maar het is wel een gedoe. Je moet er dan voor zorgen dat statiesch en stroboscoop ongeveer hetzelfde zijn.
Ik heb het wel eens aan de hand gehad en ze zo afgesteld dat ze statiesch nog net gespannen stonden.
Ik weet niet of er nog veertjes voor deze onstekingen te krijgen zijn maar anders nieuwe veertjes monteren.
succes
Johan Geers
Deze kun je bijstellen maar het is wel een gedoe. Je moet er dan voor zorgen dat statiesch en stroboscoop ongeveer hetzelfde zijn.
Ik heb het wel eens aan de hand gehad en ze zo afgesteld dat ze statiesch nog net gespannen stonden.
Ik weet niet of er nog veertjes voor deze onstekingen te krijgen zijn maar anders nieuwe veertjes monteren.
succes
Johan Geers
01-11-2012 15:07 #119771
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic SU naalden
Hi Alfriedel,
Ik denk eerder dat het aan je demper olie ligt dan aan de naalden, het inhouden met accelereren heeft vaak te maken met een te laag olie niveau in je demper of een te licht soort olie. De zuigers in je carbs gaan dan stotteren bij optrekken. 10W ATF lijkt me goed voor NL.
Hier nog een link naar een naalden overzicht voor de diverse Volvo engines:
volvo-122s.blogspot.com.au/2012/08/rebui...s6-carburetters.html
Ik denk eerder dat het aan je demper olie ligt dan aan de naalden, het inhouden met accelereren heeft vaak te maken met een te laag olie niveau in je demper of een te licht soort olie. De zuigers in je carbs gaan dan stotteren bij optrekken. 10W ATF lijkt me goed voor NL.
Hier nog een link naar een naalden overzicht voor de diverse Volvo engines:
volvo-122s.blogspot.com.au/2012/08/rebui...s6-carburetters.html
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-11-2012 16:47 #119778
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic SU naalden
En als je moeite hebt een klein flesje ATF te vinden, loop je de eerste de beste brommerwinkel binnen en koop je een flesje Puch blok-olie. Dat is gewoon ATF, maar dan in een handzaam flesje voor een vriendelijke prijs.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4