Benzine additieven?

Lees meer
06-09-2012 10:08 #117366 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Benzine additieven?

"Frank Deruyck" schreef:
Op gevaar af van eigenlijk in een andere "forumdiscussie" te vervallen, had ik nog een paar vraagjes.
Als kersverse Amazoneigenaar, met toch al een 1500 km achter de rug, wou ik even het volgende (Indianen-?)verhaal controleren.
Toen ik aan een zogenaamde Amazon-kenner vertelde dat de auto waarmee ik rijd (b18a 1967) eigenlijk niet veel harder wil dan 90 km per uur, zei hij: o, dan zal er wel van alles mis zijn, misschien is je nokkenas wel helemaal uitgesleten.

Moeilijk verhaal natuurlijk, hoe kan je dat nu weten zonder de motor open te maken.
Lijkt me ook onwaarschijnlijk want hij trekt behoorlijk goed op.
De vorige eigenaar zweert dat hij er zeker van is dat het blok slechts 137.000 km gelopen heeft.
Volgens mij is het nog nooit open geweest.

Het enige wat ik hoor is een regelmatig getik, bij 70km in zijn vierde hoor ik een zacht getik, het kan natuurlijk ook gewoon het standaardgeluid van die motor zijn.
Indien iemand daar wat zinnige commentaar kan op geven, altijd welkom.
Nota bene: de motor verbruikt geen druppel olie.


Hij heeft in ieder geval gelijk dat er iets mis is.. het kan iets simpels zijn als ontstekingstijdstip, loopt ie wel op 4 cilinders, probleem met carburateur, of een combinatie daarvan. Of er is echt met je motor intern iets mis. Te weinig compressie ligt dan het meest voor de hand, maar 't kan van alles zijn.
Met een standaard B18A moet in ieder geval 120-130 km/u met gemak haalbaar zijn, eigenlijk zou zo'n 150km/u ook geen probleem mogen zijn.

Dus, op zoek naar de oorzaak! En dan kijken wat je wilt/moet doen om het op te lossen..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Deruyck (GAST)
  • Frank Deruyck (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-09-2012 10:44 #117367 door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic Benzine additieven?
Ik ga er morgen mee naar mijn Volvo dealer, die als passie, zo verneem ik net...oldtimer Volvo's heeft.
Ik laat hier wel iets weten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.