- Berichten: 1146
Dubbele caburateurs op een b18a
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-12-2011 17:12 #108696
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Dubbele caburateurs op een b18a
je wilt weten wat de voordelen zijn van dubbele stromberg t.o.v.dubbele su.
om te beginnen ben ik het tot nu toe van alle reacties het meest eens met Niek de Boer.
de beste plaats voor dubbele su"s is in een bak onder de werktafel.
naar mijn smaak is de enige goede su een nieuwe su.
bijvoorbeeld de set van bccp , afgeregeld , de juiste sproeiers en richting de 1000 euro.
het voordeel van de su t.o.v. de stromberg is de looks :lol:
technisch gezien vind ik ze redelijk gelijkwaardig , eigenlijk gelijkwaardig slecht.
de sets worden veelvuldig op verkoopsites aangeboden.
meestal net een paar maanden daarvoor aangeschaft , gemonteerd en vervolgens na de nodige narigheid weer
gedemonteerd om maar weer te verkopen.
dit komt omdat in de regel oude carburateurs gewoon zijn versleten en als ze echt zijn versleten helpt een d.h.z. revisie-setje
ook niet meer.
een goede revisie is een specialisme en duur , vandaar dat ze in een bak verdwijnen en ook blijven zoals bij Niek ,
die heeft 3 bakken vol met dat spul. :roll:
om te beginnen ben ik het tot nu toe van alle reacties het meest eens met Niek de Boer.
de beste plaats voor dubbele su"s is in een bak onder de werktafel.
naar mijn smaak is de enige goede su een nieuwe su.
bijvoorbeeld de set van bccp , afgeregeld , de juiste sproeiers en richting de 1000 euro.
het voordeel van de su t.o.v. de stromberg is de looks :lol:
technisch gezien vind ik ze redelijk gelijkwaardig , eigenlijk gelijkwaardig slecht.
de sets worden veelvuldig op verkoopsites aangeboden.
meestal net een paar maanden daarvoor aangeschaft , gemonteerd en vervolgens na de nodige narigheid weer
gedemonteerd om maar weer te verkopen.
dit komt omdat in de regel oude carburateurs gewoon zijn versleten en als ze echt zijn versleten helpt een d.h.z. revisie-setje
ook niet meer.
een goede revisie is een specialisme en duur , vandaar dat ze in een bak verdwijnen en ook blijven zoals bij Niek ,
die heeft 3 bakken vol met dat spul. :roll:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 491
09-12-2011 19:39 #108723
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Dubbele caburateurs op een b18a
Ik had op mijn B18 ook 2 su's en dit heeft werkelijk in brand gestaan (slecht afsuitende vlotternaalden en benzine gelekt op de hete uitlaat). Gelukkig enkel de luchtfilter's in vlam en kunnen uitdempen met een doek die ik altijd in de auto heb.
Wel even schrikken als je plots dikke grijs zwarte rook vanonder de kap ziet komen!
Met afstellen heb ik ook niets dan miserie gehad, nauwelijks goed te krijgen zonder een pak ervaring of apparatuur. Na het laten afstellen bij een specialist liep het nog niet helemaal lekker. De carburatoren hadden toen denkelijk al te veel slijtage om goed af te kunnen stellen.
Ik weet een ding, su's mogen dan zo mooi zijn, bij mij komt het er nooit meer op!
Ik heb ook met Stromberg en zenith gereden, nooit problemen mee gehad.
Later na de upgrade van nokkenas en kop ook een valstroom weber 38/38. Man wat rijdt die nu lekker!
Volgende stap: 2 spruitstukjes met delorto's 40 liggen al klaar maar moet nog luchtfilters en even tijd maken.
Tip 1: Zorg dat je het uitlaat spruitstuk en de bijpassende DUBBELE voorpijp hebt.
Tip 2: wil je meer pit ga voor een andere nokkenas, met een stromberg geeft dit al goed resultaat, later kan je eventueel verder gaan met een andere carb.
Wel even schrikken als je plots dikke grijs zwarte rook vanonder de kap ziet komen!
Met afstellen heb ik ook niets dan miserie gehad, nauwelijks goed te krijgen zonder een pak ervaring of apparatuur. Na het laten afstellen bij een specialist liep het nog niet helemaal lekker. De carburatoren hadden toen denkelijk al te veel slijtage om goed af te kunnen stellen.
Ik weet een ding, su's mogen dan zo mooi zijn, bij mij komt het er nooit meer op!
Ik heb ook met Stromberg en zenith gereden, nooit problemen mee gehad.
Later na de upgrade van nokkenas en kop ook een valstroom weber 38/38. Man wat rijdt die nu lekker!
Volgende stap: 2 spruitstukjes met delorto's 40 liggen al klaar maar moet nog luchtfilters en even tijd maken.
Tip 1: Zorg dat je het uitlaat spruitstuk en de bijpassende DUBBELE voorpijp hebt.
Tip 2: wil je meer pit ga voor een andere nokkenas, met een stromberg geeft dit al goed resultaat, later kan je eventueel verder gaan met een andere carb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





