lpg en dubbele carburateur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2005 19:49 #76717 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Ik ga beide carburateurs reviseren en laat daarna horen of het geholpen heeft. Die motor zal verdikkeme goed lopen op 2 carburateurs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 12:16 #76716 door
Mijn probleem is opgelost. Het lag NIET aan de carburateurs maar aan het ontstekingstijdstip. De ontsteking stond op 21 graden hetgeen fout is. Een B18B behoort tussen de 17 en 19 graden te staan. Ik heb hem nu met een stroboscoop en toerenteller precies op 17 gezet (bij 1500 toeren) en het is een verschil van dag en nacht. Merkwaardig blijf ik vinden dat een incorrect ontstekingstijdstip op het functioneren van de ene carburateur meer invloed heeft dan op de andere. Dit is de reden waarom ik ben blijven focussen op de carburateurs. Fout dus. Waarom het ontstekingstijdstip verkeerd stond kan ik niet achterhalen. Misschien de stelbout van het ontstekingshuis niet vast genoeg aangedraaid.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 20:52 #76715 door
Wat ik begrijp heb je 1 stel schroef voor 2 carb. Het is te proberen om elke carb. een eigen regelschroef te geven. Is niet veel moeite en het proberen waard.
groeten aad.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2006 22:01 #76714 door
Bedankt voor je tip, Aad, maar het probleem was al opgelost (zoals al gemeld). Het bleek aan het ontstekingstijdstip te liggen.
Waarom een fout tijdstip de ene carburateur wel kan saboteren en de andere niet is mij nog steeds niet duidelijk. In zijn algemeenheid kan ik wel zeggen dat een enkele carburateur een hoop minder gedonder geeft.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD