lpg en dubbele carburateur

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 14:15 #52986 door
lpg en dubbele carburateur is gemaakt door
Ik heb het volgende probleem(pje): Op LPG loopt mijn B18B met dubbele SU carburateurs(stukken) minder mooi. Als ik bij de linker carburateur gas geef reageert de motor direct. Doe ik dat echter bij de rechter dan slaat de motor af (of bijna). Alleen als ik een "dot" geef dan komt de motor op toeren. Dit probleem doet zich niet voor op benzine. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de carburateurs waarschijnlijk wel gereviseerd moeten worden. De motor is net gereviseerd en kleppen zijn ok. De bougies zijn ook nieuw alsmede de bougiekabels. Ook zit er een nieuwe LPG installatie in. Ik heb gezocht naar een luchtlek maar dat heb ik niet kunnen vinden. Ook heb ik de hele carburateur uitelkaar gesloopt. Alles ziet er goed uit en alles draait en schuift soepel. Wat ik zo vreemd vind is dat op benzine dit fenomeen niet plaatsvindt. Het lijkt wel of de ene carburateur minder LPG krijgt dan de ander. Maar de gastoevoerslang wordt gewoon gesplitst vlak voor de beide carburateurs en op de splitter zit de regelschoef. Alles lijkt volmaakt symetrisch. Ik ben van plan de carburateurs te reviseren maar vraag me toch af of dit verschijnsle iets met de carburateur te maken heeft. Kan een luchtlek langs het asje van de gasklep dit "smoren" veroorzaken? En zo ja waarom dan niet op benzine?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 14:25 #76736 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 14:28 #76735 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Als je de LPG slangen nou eens wisselt? Als alles op benzine gewoon goed werkt zal het probleem toch echt in de LPG installatie moeten zitten. Verdamper wel ok? Na zoveel kosten lijkt mij een bezoek aan een LPG specialist wel gerechtvaardigd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 16:11 #76734 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Ik heb de slangen verwisseld maar dat helpt geen bal. Voor de zekerheid ook nog maar eens de contactpuntjes gesteld (die stonden wat te klein) maar ook dat mocht niks baten. Mijn enige hoop blijft nog de carburateur. Naar de gasboer gaan kan ook nog, maar veel fidutie heb ik daar niet in. Hij zal terecht zeggen dat als de ene carburateur WEL goed loopt op gas het dus niet aan het gas kan liggen. Voor alle duidelijkheid......De auto loopt goed stationair op beide carburateurs. Maar zo gauw je gas geeft (met de rechter dan) lijkt het wel alsof de gastoevoer wordt afgesneden. De motor valt in een soort gat. Bij meer gas geven "krabbelt ie op"
Wat ik ook nog kan doen is het ontstekingstijdstip controleren (mocht dat voor verbetering vatbaar zijn kan ik nog niet verklaren waarom de ene helft van de motor daar geen last van heeft)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 19:14 #76733 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
kan ook veel te rijk staan, dan verzuipt hij. Of choke,zal m.i.aan de carb liggen en niet lpg. Check op;valse lucht ? ruik je benzine ? Handig toch die afsteldagen......
Moet wel zeggen dat mijn B20B ook een enkele stromberg heeft voor de LPG installatie, is wat gemakkelijker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 21:39 #76732 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Ed het gaat om de situatie met LPG...... Op benzine loopt ie juist wel goed (nou ja redelijk). Mijn Amazone heeft ook een enkele Stromberg. Nooit problemen. Loopt zelfs stukken beter op LPG dan op benzine. De kwestie is nu dat de ene carburateur perfect reageert op het gas maar de andere NIET. Aangezien ze een enkele toevoer hebben van LPG die gesplitst wordt aan het einde waarbij dus de ene carburateur probleemloos zijn werk doet terwijl de andere hapert. denk ik dat het niet aan de LPG installatie ligt. Ik zoek het in de carburateur of erger de kleppen. Dit laatste valt niet te hopen want het is allemaal gloednieuw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2005 09:36 #76731 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Ik begrijp de discussie niet helemaal : als hij op benzine redelijk loopt kan het dus niet aan de kleppen o.i.d. liggen. Hoe dan ook is het zaak om eerst te zorgen dat hij op benzine niet redelijk, maar perfect loopt en de carburateurs volledig gesynchroniseerd zijn.Het is heel goed mogelijk dat hij op benzine redelijk LIJKT te lopen, maar dat er dan ook al een verschil tussen beide carburateurs is dat alleen minder opvalt - LPG is nu eenmaal een stuk gevoeliger qua afstelling. Mocht dat synchroniseren met die ene carburateur problemen geven dan weet je dus wat je te doen staat : reviseren. Mocht dat wel lukken, dan is de carburateur in principe goed. Je kan dan overwegen om aparte stelschroeven in de gasslang per carburateur toe te passen om op die manier de gastoevoer per carburateur te regelen (want die ene staat mogelijk te verzuipen, zoals Ed al suggereerde). Dat laatste zou ik echter door een LPGboer laten doen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2005 11:19 #76730 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Mijn redenering wat betreft de kleppen is dat als LPG kritischer is dan benzine dat dan een minder functionerende klep
misschien WEL merkbaar is bij LPG en minder op benzine. Verder wat betreft een carburateur revisie heb ik begrepen dat het enige dat nog meedoet van de carburateur bij het rijden op LPG de gasklep is. Met name lekkage langs het asje zou dan voor problemen kunnen zorgen. Om dat te controleren heb ik een kunstmatig luchtlek gemaakt bij de GOED lopende carburateur door het voorste schroefje van de ronde dop eruit te draaien. Er ontstaat dan een fors luchtlek. Deze carburateur bijft echter prima door functioneren wat bij mij de vraag oproept of het wel aan een luchtlek zou kunnen liggen. Apart afregelen van de gastoevoer vind ik wel een interessant idee. Zijn er mensen rijdend op LPG met een dubbele carburateur die zoiets hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2005 12:09 #76729 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Zijn de gasmengstukken ook nieuw.
Ik zal de gasmengstukken ook even kontroleren of er geen dikke bramen alu.,van het frezen, in is blijven zitten, wil wel eens gebeuren.
Misschien de gasstukken even verwisselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2005 17:27 #76728 door
Beantwoord door in topic lpg en dubbele carburateur
Ja, die zijn ook nieuw. Ik zal het controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD