Van Plamuur tot Paniek – een rotte a-stijl en advies gezocht

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-05-2025 11:55 #1477196 door Tom Steverink
Ik zou ook goed verder kijken voordat je beslist door te gaan. Vaak als je erin gaat slijpen kom je nog heel andere dingen tegen.
Aan de andere kant, als je ophoudt, is de auto niets waard en dus een sloper en als je doorgaat doe je in ieder geval veel ervaring op. Zo hebben veel van ons het geleerd. Een beetje hulp van een ervaren iemand uit deze club, al is het maar om mee te kijken, zou je goed kunnen helpen denk ik. Ik zit te ver weg, maar er zijn vast zulke leden in je buurt.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hans Van Kralingen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-05-2025 14:28 #1477198 door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic Van Plamuur tot Paniek – een rotte a-stijl en advies gezocht
Ik ben zelf ook geen purist, maar om dit op straat te doen is wel een uitdaging. Nu is het droog, maar zodra het weer omslaat en het begint te regenen, wordt het een stuk minder leuk. Misschien kun je ergens een overdekte plek huren, zodat je droog kunt werken en je spullen kunt laten liggen voor de volgende keer. Hopelijk vind je ook iemand in de buurt die je kan helpen en goed advies kan geven.En misschien is het verstandig om eerst de auto nog eens goed na te kijken – je weet maar nooit wat er nog verborgen zit. Succes, en houd ons op de hoogte!

• Johan Geers (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-05-2025 09:07 #1477200 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Van Plamuur tot Paniek – een rotte a-stijl en advies gezocht
Als je dit op de openbare weg doet zit je nog fout ook je auto moet verkeersveilig zijn dat is op het moment dat er een spatscherm af is niet meer dus je kunt nog een bekeuring krijgen ook.
Ze kunnen soms al moeilijk doen als je dit onder een eigen carport doet (klachten van buren).
Kun je niet ergens een garagebox huren hoewel een eigenaar van zo en box kan ook moeilijk doen als je daarin gaat sleutellen dus wel goed afspraken maken van wat je gaat doen met een gehuurde ruimte.

succes

Johan Geers

• Ruben Mook
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-05-2025 11:44 #1477201 door Ruben Mook
Ha allemaal,

Dank voor jullie advies en het meedenken! Fijn om zo'n vereniging te hebben om even op terug te vallen. Afgaande op jullie berichten is de beste eerste stap eens goed verder inspecteren en op zoek naar een werkruimte. Ik hou jullie op de hoogte!

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-05-2025 11:59 #1477202 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Van Plamuur tot Paniek – een rotte a-stijl en advies gezocht
De vereniging doet ook taxaties, misschien kunnen die eens kijken naar je auto. Kost een beetje en dan krijg je wel een rapport over je auto.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-05-2025 12:03 #1477240 door Alex Janssen
Hallo Ruben

Ik zou de moed niet opgeven.

Ik heb wel meerdere van dit soorrt projecten onderhanden gehad, auto's waar de bijna de gehele onderkant verdwenen was, dus houdt moed en trek je weinig aan van zo genaamde adviseurs.

Zinkt je moed in  de schoenen neem dan een stuk krijt en schrijf de toekomstige waarde van de auto op de muur en kijk er na dan komt de moed ewel weer terug.

Zorg dat de carrosserie goed ondersteund is zodat deze niet vervormt tijdens de werkzaamheden en tijdens de werkzaamheden regelmatig de passing van de deuren motorkap eschermen controleren.

Ik ben best genegen om jouw project in ogenschgouw tenemen alleen is er een klein probleem ik woon in Venlo Limburg.

Laat je niet ontmoedigen en ben op le quive als je een casco of iets dergelijks aangeboden wordt
Vrl. gr.

LEX

Rust roest, rost rust nooit

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2025 16:14 #1477246 door Tom Steverink
Wat bedoel je met "zo genaamde adviseurs" Lex? Er is hier geen onvertogen woord gevallen volgens mij?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Hans Van Kralingen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-05-2025 17:02 #1477250 door Hans Van Kralingen
Beantwoord door Hans Van Kralingen in topic Van Plamuur tot Paniek – een rotte a-stijl en advies gezocht
Hoi, even een reactie op Lex. Het is niet mijn bedoeling om een trol te zijn – ik denk dat al het gegeven advies goed bedoeld is. Als ik het zo lees, lijkt het erop dat dit geen klus is die je zomaar even op straat aanpakt. Stoppen omdat het je boven het hoofd groeit, is ook een verstandige keuze. Het kan anders makkelijk een ‘money pit’ worden. Als er verder geen emotionele binding is, zou ik het laten rusten en verder kijken.

gr Hans 

• Johan Geers (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-05-2025 00:38 #1477263 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Van Plamuur tot Paniek – een rotte a-stijl en advies gezocht
Zoek een ruimte en begin er aan alle roest valt te repareren zo moeilijk zitten die amazones niet in elkaar.

succes

Johan Geers

• Ruben Mook
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-07-2025 14:51 #1478005 door Ruben Mook
Update:

Na totaal 3 maanden ploeteren en zweten zit de bodem weer bijna netjes dicht en zijn de eerste probleemloze testritten een feit. Dank allemaal voor het advies. Tot nu toe heb ik de hele kokerbalk, dwarsbalk, versnellingsbaksteun en bodemplaat (bijna klaar) vervangen. Volgende stap is de laatste dingen afwerken aan de bodem, alles netjes afwerken met nadenkit, Dinitrol, lak en tectyl zodat het niet opnieuw gaat roesten. Wat betreft de overige reparaties ga ik eerst eens goed kijken wat daar allemaal voor nodig is. Zo op de oprit is niet ideaal, dus ik zal ergens een ruimte vandaan moeten toveren om hem echt goed uit elkaar te kunnen halen en overal bij te kunnen. 

Het wordt wikken en wegen tussen doorgaan om mijn eerste Amazon niet weg te hoeven doen en (een misschien wijzer besluit) deze Amazon doorgeven aan iemand die meer ruimte en gereedschap heeft om deze weer goed de weg op te helpen. Hoe dan ook, het oldtimervirus heeft me goed te pakken en een moderne auto komt er bij mij niet in voorlopig ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD