Roestpreventie nieuw chassis

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
05-02-2023 11:34 #201980 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Roestpreventie nieuw chassis
@Ed
Een scoop om in de holle ruimtes te kijken heb ik spijtig genoeg niet tot beschikking.
Vroeg me af hoe je epoxy IN de holle ruimtes aanbrengt? Zelf zal ik elke 6 maanden FluidFilm aanbrengen in de holle ruimtes.
Groet, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2023 23:47 #201987 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestpreventie nieuw chassis
Beste wouter om de zes maanden vind ik wel veel,als ik zie hoe het na anderhalf twee jaar nog plakt aan de binnenzijde van mijn deuren u dan geloof ikwel wat de fabriekant zegt en die gaan meestal aan de veilige kant zitten.

m.vr.gr.

Johan Geers

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2023 10:48 - 06-02-2023 10:56 #201989 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Roestpreventie nieuw chassis
De epoxy koop ik in spuitbussen én per kg, door de openingen krijg ik er al veel in, restant doe ik met een lange dunne kwast. Daarom is die scoop zo handig omdat je het resultaat goed kunt zien, anders blijft het toch een beetje gissen. Overigens kun je ook bij RX zo'n lange plastic spuitslang krijgen en is het nog makkelijker. Lars ik heb gemerkt dat de hechting van RX10 op gewone lak niet zo best is, dan is het een afweging wat je eerst doet.
Tevens beschadigd het staal van het tectyl eraf steken ... dat moet beschermd worden. Overigens je kunt tectyl ook door koudstralen met CO2 kristallen laten verwijderen, maar dat is kostbaar en zo 1000 euro of meer.
Bij de ES die we aan het restaureren zijn hebben we dit op verzoek van de eigenaar wel gedaan, wordt wel erg mooi omdat de verflaag niet wordt aangetast maar je moet altijd nog wat restjes tectyl in de hoekjes er zelf afhalen

 

 

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
06-02-2023 12:24 #201990 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Roestpreventie nieuw chassis
Dag Johan
Bedankt voor jouw praktijk info !
Bedoeling is om het de eerste twee jaar elke zes maanden te doen met de doorzichtige/zeer vloeibare liquidfilm (Fluid Film Liquid A, dus niet de standaard, iets dikkere Fluid Film NAS) zodat het in alle kiertjes zit. Daarna elke 2 à 3 jaar. Was zo geadviseerd door de fabrikant.
Groet, Wouter

Beste wouter om de zes maanden vind ik wel veel,als ik zie hoe het na anderhalf twee jaar nog plakt aan de binnenzijde van mijn deuren u dan geloof ikwel wat de fabriekant zegt en die gaan meestal aan de veilige kant zitten.

m.vr.gr.

Johan Geers


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
06-02-2023 12:27 #201991 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Roestpreventie nieuw chassis
Dag Ed,
Dank voor de info. De bodem van de ES die je met CO2 gestraald hebt, ziet er inderdaad zeer netjes én onbeschadigd uit. Zelf heb ik handmatig alle tectyl eraf gedaan, wat een behoorlijk werkje was (understatement !).
Groet, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2023 00:18 #202004 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestpreventie nieuw chassis
Ik gebruik dit www.lazada.com.ph/products/3m-cavity-wax...b34f33DwV9Bv&stock=1 om de wax in de kokers deuren te krijgen.
Zie 


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.