Amazon lassen, want heel veel roest!

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-03-2021 22:20 #193283 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Merijn,
alles heel goed uitvoeren
heel veel tijd en geld kost het toch wel, gewoon goed doen
daar heb je later heel veel meer plezier van



 

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2021 01:33 #193287 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Merijn, wat jij in je kofferbak heb ik bij mij ook meegemaakt op het linker spatscherm na, daar heb ik geen reparatie altans niet zo groot als jij hoeven te doen.
Ik heb zowat een complete kofferbak bodem moeten vervangen.
Het is maar net, hoe hebben ze in het verleden de kofferbak schoongehouden en dat scheelt de een met de ander.
Mijn vorige amazone had dit niet altans niet zo erg.
Zo troost je, jij bent niet de enige en kan mij niet voostellen dat er niet meer binnen de club zijn die net als jij en ik het zelfde mee hebben gemaakt.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2021 09:48 - 31-03-2021 09:49 #193292 door Melchert Reudink
Beantwoord door Melchert Reudink in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Ai, dat is inderdaad veel roest. Ik liep tegen een vergelijkbaar probleem aan toen ik mijn Amazon voor een Fluidfilm behandeling naar Dries Bakkenes heb gebracht. Toen bleek er goed verstopt onder de tectyl een enorme hoeveelheid roest aan de binnenkant van de wielkuip rechtsachter te zitten, inclusief een aangetast ophangpunt. Dat is toen allemaal gelast en een stuk van de dragende balk en het ophangpunt zijn gereconstrueerd. Het is dus zeker wel mogelijk om dit te repareren, maar wel een flinke klus. In mijn geval 36 uur laswerk door een professionele lasser.
 













 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2021 09:54 #193293 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Dat is mooi om te zien. Dank voor de foto's! Nu is het plan om een complete balk inclusief steun aan te schaffen van een slopen en deze te monteren. Maar inderdaad is het opnieuw fabriceren een optie dus. Apart om te zien dat ook bij jou de wielkast compleet losgeroest is van de rest van de kofferbakvloer. Dat is bij mij net zo. Wat een ellende, maar fijn om te weten dat het bij jou helemaal goed gekomen is! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2021 21:19 #193321 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Ik ben er toch gauw in geslaagd om een oplossing te vinden. Bij Amazon-Parts heb ik een sloper gekocht en vandaag is hij mee naar huis gegaan. Een '69er 2 deurs.



Ooit Californiavit, nu gepokt en gemazeld met groene en bruine uitslag. De carrosserie is slecht maar alle balken zijn goed. Nu op mijn gemak (met toch de nodige snelheid voor het uitzicht van de buren) de benodigde balken eruit slijpen en dan de overige bruikbare delen redden, zoals de aandrijfas, voortrein met schijfremmen, zijruitjes, radio, achteras, het achterraam en nog wat plekken in de body die bij mij slecht zijn en bij hem goed. Voelt wel een beetje gek een Amazon definitief naar zijn einde te brengen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2021 21:22 #193322 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Gefeliciteerd!

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2021 00:10 #193327 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Ik zie dat er ook nog een Simons uitlaat onderhangt zou ik ook gebruik van maken.

succes

Komt goed.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2021 09:59 #193330 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Ja, dat is denk ik de beste optie.
Als je gaat slijpen zou ik maatmallen maken, zodat je exact hetzelfde wegslijpt bij beide.
Je hebt al wat weggeslepen, maar ga denken in grote delen, niet te kleine stukjes.
Het kan zij dat je zo veel moet weghalen dat het nodig is om met ingelaste spanten de vorm te behouden ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank van de Luijtgaarden
  • Frank van de Luijtgaarden's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
05-04-2021 22:18 #193352 door Frank van de Luijtgaarden
Beantwoord door Frank van de Luijtgaarden in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Lijkt op een flinke uitdaging. Toch mooi dat er in ieder geval 1 Amazon de weg op gaat. Veel succes en plezier!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2021 21:09 - 19-04-2021 21:15 #193682 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Amazon lassen, want heel veel roest!
Even een update: de afgelopen twee weken ben ik bezig geweest om mijn nieuwe aanwinst te ontdoen van alle bruikbare onderdelen en mijn onderdelenvoorraad aan te vullen. Gelukkig kon ik mijn lol op. Vandaag is de nog kalere carrosserie naar het oud-ijzer gegaan. Getuige deze foto's. Toch een beetje hartzeer als je bedenkt dat 52 jaar geleden een gezin uitliep om de nieuwe auto te bekijken. Op zondagochtend gepoetst en vertroeteld en nu niet meer dan oud staal, ontdaan van haar mobiliteit en franje. 


Aangezien de andere zijde van mijn Amazon ook slecht is, heb ik maar de complete achterzijde met chassisbalk, wielbak en achterscherm gehouden... 


De deur die er in zat was verrassend goed. Een klein beetje roest, maar een klein plaatje erin en hij is weer zo goed als nieuw! 


Een ander VKV lid heeft een stukje paravan en raamstijl eruitgehaald. 


Het interieur was ook niet echt leefbaar meer. Maar leerzaam om de constructie eens wat nader te kunnen bekijken. 


En ook hier is de Amazon optimaal gebruikt en klaar voor een tweede leven in andere Amazons!

Dag 131941S328388!

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.