lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?

Lees meer
08-04-2019 21:32 #182781 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Bedankt Daan, ik voel helemaal geen druk..
Rond Koningsdag ben ik vrij, dan ga ik es aan de slag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-04-2019 09:14 - 09-04-2019 09:15 #182788 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
De beste methode, is helaas ook het bewerkelijkst......
Ik spuit in het raamrubber rondom een streepje kit voordat ik het glas erin monteer; een piel- en kliederwerkje.
Daarna het rubber+ raam in de sponning monteren. en dan tussen staal en rubber afkitten.
Volgens mij de enige methode om de boel goed dicht te krijgen.
Als de boel al gemonteerd is (zoals hier bij dit topic), dan zou ik idd de sierlijsten verwijderen, en dan afkitten tussen glas en rubber.
Overigens gebruik ik de ouderwetse 3M-ruitenkit; is na jaren nog steeds "vloeibaar".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
10-04-2019 11:27 #182821 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Robert, je was mij net voor met je antwoord. Dit is naar mijn mening ook de enige manier om ruiten in rubber echt waterdicht te krijgen.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2019 21:14 #182846 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
naar mijn bescheiden mening is kttten een noidoplossing, maar eigenlijk niet de goede. Is ook wel logisch want in de destijds nieuwe auto was net ook niet gekit. Ik jhad jaren gelden ook een probleem met lekken, blijkt het toch wsat weggecorrodeerd, het metaal van het voorruitkozijn zogezegd, heb datr toen aangepakt. Dan gaat het rubber er weer netkes in en lekt het niet, en wel ZONDER lkit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
11-04-2019 21:30 #182848 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Sorry Rob, maar ook van fabriekswege werd er gekit; toen ik in de jaren 70 bij een volvo garage werkte kregen we de ruiten er vaak alleen uit door het rubber kapot te snijden; zo hard werd die troep. Overal zat kit; schroefjes, klemmetjes, scheerraampje, sierstrips enz enz alles was afgekit met dikke plukken carosseriekit,

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2019 08:21 #182853 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
danlk je Cor, zo leer ik steeds weer iets bij :) maar toch blij dat ik niet hoef te kitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2019 13:18 - 13-04-2019 13:19 #182885 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Ik wil geen spelbreker zijn, maar het is niet denkbeeldig dat je hetzelfde probleem hebt als ik een paar jaar geleden: rotte sponning onder het rubber. In dat geval is er maar een rigoreuze oplossing. Ruit eruit en een nieuwe sponning inlassen. Zie foto's.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2019 16:09 #182888 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
prcies dat bedoelde ik een paar dagen geleden, had ik ook, gelukkig maar een klein stukje, dus niet lassen, maar klein stukje metaal en dan carosserie, oh hoe heet dat ook alweer, corosseriekit of lijn oid, probleem opgelst, en geen kit gebruikt tussen ruit en rubber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2019 22:36 #182908 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?


hij lekt echt via het rubber-ruit...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2019 00:46 #182912 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Beste Hans, ook zal je hem dicht krijgen daar achter staat water dus begint het te roesten daar waar water staat.
Ik zelf begin eind deze maand aan mijn volvo, maar ik weet nu al ondanks dat ik geen lekkage heb dat ik rottigheid vind.
Dus een goede raad bestel een nieuw rubber of misschien ie het oude nog goed en monteer de ruit opnieuw.
En zorg er voor dat de kit bij de dakrand er uit komt.
Ook tussen ruit en rubber kit doen dat is de enige goed manier.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.