lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?

Lees meer
07-04-2019 16:16 #182751 door Hans W.
Hallo, het voorruitrubber van de Amazon zit netjes gekit aan de carrosseriekant, maar afgelopen voorjaar lekte hij toch nog af en toe iets. tijdje gereden met de omlijsting aan de binnenkant eraf en oorzaak gevonden.. hij lekt af en toe langs het rubber en de ruit., in de hoekjes onderin. (kan ook natuurlijk daar het laagste punt zijn) . is dat nog op te lossen (en hoe??) als de ruit erin blijft zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2019 17:28 - 07-04-2019 17:28 #182752 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Afkitten tussen ruit en rubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-04-2019 17:58 #182753 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Even de zoekmachine aangeslingerd voor je;

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/23175-ruiten

Hoop dat je daar wat mee kunt.

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2019 18:10 #182754 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Han en Jan bedankt, Smurfensnot.. :-)
probleem is dat ik met een dunne nieuwe tuut aan een koker kit niet tussen het rubber en de ruit kom, de sierstrip zit er ook in en die drukt hem netjes (= lekker strak) aan. Misschien als ik de sierstrip eraf haal bedenk ik me nu..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-04-2019 18:33 #182756 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Ha Hans,

Daar zou ik wel een beetje terughoudend mee zijn, zo'n strip wil er soms heel lastig weer in......
Zou je van binnenuit er geen kit tussen kunnen krijgen?

Ik zit zelf ook m
Nog met twee tochtraampjes die lekken, nota bene met nieuwe originele rubbersgemonteerd!
Ik speel met de gedachte er wat fluidfilm tussen te laten lopen met injectiespuitje, het rubber zal iets opzwellen en fluidfilm werkt sowieso waterafstotend.

Als jij het nu eerst probeerd wacht ik wel hoe het afloopt , hahaha.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2019 00:54 #182765 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Je moet even bij de apotheker een spuitje halen en dan de injection naald niet gebruiken deze hebben een dunner tuitje.
Dan kit in het spuitje doen en zo tussen het rubber en ruit spuiten.
succes het is een gepiel maar het gaat met wat beleid.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2019 10:53 #182767 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Hallo Hans,
Wij hebben afgelopen vrijdag bij Autoglaz in Beverwijk een technische avond gehad wat betreft het inzetten en kitten van een voorraam bij een Amazon.
Heel belangrijk is vet vrij maken en de juiste kit gebruiken (Dinitrol 460) Boy Snelleman (de eigenaar ) en Stefan hebben stap voor stap laten zien hoe te handelen en uit ervaring is dit de enige manier om het raam ook echt dicht te krijgen. Ik raat aan om met Boy in contact te treden en hij zal je van goed advies voorzien en dit zal een hoop teleurstelling voorkomen.
Gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2019 11:48 #182769 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Bedankt voor alle reacties, ik heb ook wel een fluidfilm van Dries staan waar ik probeer liever kit, Jan, ik probeer het eerst met een dun spuitje en anders zoek ik contact.

Groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2019 14:47 #182775 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Succes Hans,ik ben benieuwd hetzelfde probleem heb ik bij mijn Amazon.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2019 20:46 #182780 door Daan Janssen
Beantwoord door Daan Janssen in topic lekkage langs voorruit / rubber op te lossen?
Dit komt denk ik bij iedereen voor, ook bij mijn combi en 164. Een goede manier om dit te verhelpen of de lekkage te verminderen is denk ik iets waar veel mensen iets aan zullen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.