- Berichten: 78
Boutjes RVS of niet?
- Laurens Zondag
- Senior lid
-
voor mijn werk bouwen we machines voor de semiconductor industrie. er word uitsluitend gebruik gemaakt van rvs bouten met de rede dat het niet roest en zo deeltjes uitstoot wat weer stof creeert. wat ik inmiddels ervaren heb zijn de volgende punten.
-het vreet velemalen sneller dan normale bouten.
-als een bout vastzit krijg je hem er bijna niet meer uit.
-een bout uitboren is lastig omdat rvs heel snel opwarmt en daardoor uitzet
voor de motorkap schanieren en achterklep raad ik het af. er komt te veel vuil hier. zou normale bouten gebruiken en die met vet monteren.
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Ik zou dus alles goed vet monteren en niet veel in rvs investeren, tenzij zichtbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 695
Kijk wel uit met rvs en aluminium, galvanische corrisie is nog erger dan gewone corrosie. Op zeiljachten wordt rvs en aluminium samen gebruikt maar daar wordt altijd met een speciale isolerende pasta gewerkt.
Oh ja, de bout niet te ver uit laten steken is ook belangrijk, als er een heel stuk draad uit steekt en dat weer gaat roesten ben je ook lang bezig.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het kost ff wat meer tijd en daarom doen maar weinig autobedrijven dit.
Om de originele boutjes te beschermen, gebruik ik clear coat en dan gaan ze niet roesten en kun je precies zien wat er gebeurt en is ook cosmetisch fraai.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ROEL Deforche (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 6
zo zoek ik nr 955833 (moertje dat het hefboompje vaan het knopje om portier te sluiten op het portier
vast zet. maar vind dit nummer niet, dus weer ik niet wat te bestellen.
95020 vind ik dan weer wel : schroeven dat de klapraamjes vst zetten
191380, schroeven dat de bediening voor de klapramen vast zetten, vind ik dan niet.
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ten dele waar. Onderdeelnr 955833 zie ik niet in de webshop. Onderdeelnr 191380 is een simpele parker van 4,1 x 16 mm die wel in de webshop staat, maar elders ook wel verkrijgbaar is.Ed van der Zee schreef : Tja, als je lid wordt... dan kun je ze in het Volvo Klassieker Onderdelendepot kopen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ROEL Deforche (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 6
En dit terwijl deze waarschijnlijk bij de lokale fabory, boutenhandel gewoon op stock liggen binnen de 10 km.
Zo heb ik lang naar een stuurmoer gezocht. niet nieuw te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 695
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





