Boutjes RVS of niet?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Nu is mijn vraag: in hoeverre zijn RVS boutjes en ringen aan te bevelen?
Ik denk dat aan voor zaken als:
- bevestiging scharnieren
- alu instap panelen op de dorpel
In hoeverre gaat het dan (extra) invreten?
En in hoeverre zijn die sterk genoeg?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Groet, Hans
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Problemen met RVS bouten ken ik niet, behalve dat ze normaal niet de sterkte van gewone stalen bouten hebben, dus aan wielophangingen etc. zou ik ze niet gebruiken. Bij deuren etc. zie ik geen enkel probleem.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Maar als je originele bouten en moeren gebruikt en vastzet met vet, zullen ze in de toekomst ook gemakkelijker los te krijgen zijn.
RVS-bevestigingsmateriaal toepassen bij ophangingsdelen of bij de montage van wielen wordt overigens afgeraden (ook door RVS-leveranciers).
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Maar ik maak veel gebruik van rvs ook op mijn oldtimer brommers
Ik ga zijn assortiment eens nader bekijken een prijsopgave vragen (goede tip!)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Bij Volvo zit dat wel goed die hebben er over nagedacht dat een bout nog wel eens los moet kunnen.
Bij andere merken vooral Franse, Italiaanse en Engelse merken liet het veel te wensen over en braken bouten soms al af als je er alleen nog maar naar keek.
Neen ik ga een goed concept niet veranderen.
m.vr.gr.
Johan Geers
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
Gedeeltelijk met je eens. De kwaliteit is inderdaad goed. Echter de Franse en Italiaanse merken hebben tenminste alles op metrisch staan. Vindt een van de hoogst vervelende zaken aan mijn Duett dat Volvo ongeveer random (nou ja, vooras UNF en UNC, Carrosserie Metrisch, Achteras Withworth) verschillede bout/draadtypen gebruikt heeft. Weet dat dit bij de Amazone al minder is maar bij de oudjes kun je altijd precies zien waar ze het onderdeel gekocht hebben..Johan Geers schreef : Bij andere merken vooral Franse, Italiaanse en Engelse merken liet het veel te wensen over en braken bouten soms al af als je er alleen nog maar naar keek.
Neen ik ga een goed concept niet veranderen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Thom
ps: terug naar het topic; alles wat niet dragend of draaiend is kun je gerust RVS indraaien.
The difference between men and boys is the price of their toys
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Als er één ding is waar autofabrikanten volgens mij nooit over nadenken is het wel of bevestigingsmateriaal in de toekomst goed los wil... De afgelopen 41 jaar heb ik verschillende klassiekers gehad van diverse merken en Volvo’s vind ik wat dit betreft niet anders dan andere. Op zich misschien ook niet verwonderlijk gezien de leeftijd van de auto's.Johan Geers schreef : ...Bij Volvo zit dat wel goed die hebben er over nagedacht dat een bout nog wel eens los moet kunnen.
Ook op dit forum zijn meerdere topics te vinden over vastzittende bouten die met geen mogelijkheid los willen. Alleen wat betreft de kwaliteit van het plaatwerk onderscheiden klassieke Volvo’s zich m.i. positief van andere klassiekers.