amazon met vouwdak renault twingo

Lees meer
15-04-2016 11:25 #159590 door Leo vV
Beantwoord door Leo vV in topic amazon met vouwdak renault twingo
Hans, dank je voor je kompliment.

Over de binnenafwerking kan ik het volgende zeggen, er worden bij deze Webasto vouwdaken standaard 4 stuks afdekpanelen meegeleverd. Deze dekken de bevestiging rondom af. Deze panelen hebben een licht grijze kleur evenals de binnenbekleding van het vouwdak.

Nu zijn er 3 manieren om de binnenzijde af te werken:
1 - de panelen over de bestaande hemelbekleding aanbrengen
2 - deze kunnen vooraf bekleed worden met het reststuk binnenbekleding wat tijdens inbouwen over is
3 - de panelen tussen dak en hemelbekleding aanbrengen en de hemelbekleding hierover spannen.

Deze laatste optie is naar mijn mening het mooiste, het lijkt hierdoor op een originele fabrieksinbouw.

Voor vragen, dspecial1970@gmail.com


Met vriendelijke groet,

Leo.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eelke de Wit
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • 240 / 244
Lees meer
22-05-2016 13:21 #160631 door Eelke de Wit
Beantwoord door Eelke de Wit in topic amazon met vouwdak renault twingo
Vouwdak in een 244.
Leo heeft bij mij een dergelijk vouwdak ingebouwd bij een 244. En ik ben erg tevreden en het rijdt natuurlijk heerlijk, als even het zonnetje schijnt doe ik het dak al open.
Mijn tip voor de vier mee te leveren afdekpanelen is deze gewoon te verven, ik heb een goede muurverf gebruikt en het resultaat is echt acceptabel. De panelen heb ik deels vastgezet met zogenaamde gipspluggen. Als je vervolgens de schroefkop meeschildert is het resultaat al met al een dikke voldoende.
Voor de kosten hoef je het niet te laten, en Leo en zijn vrouw zijn sympathieke mensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2016 15:40 #160638 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic amazon met vouwdak renault twingo
En als je toch bij de bouwmarkt bent, is misschien een velux dakraam ook nog een optie voor inbouw. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2016 13:35 - 05-08-2016 18:28 #162324 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic amazon met vouwdak renault twingo
Het Twingo dak van Leo is dus helaas geen oplossing voor een combi, zonder het dak aan te passen.

De oplossing van Hans Wassink www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/8955...aken?start=10#161882 is perfect, tenminste als je in staat bent om zelf de aanpassingen van het plaatwerk in het dak te doen.

Moet je dat uit besteden dan wordt het vermoed ik een dure grap en kan je net zo goed een nieuw open dak overwegen.

Ik dus balen want wat Hans kan, kan ik niet.

En ik wil tzt wel graag een open dak in mijn combi. Webasto schijnt tegenwoordig nog maar de enige leverancier te zijn van aftermarket open daken. De enige optie lijkt dan een Hollandia 300, maar om een of andere reden lijkt mij dat niet geweldig ....

Zoals eerder gemeld heeft het huidige Hollandia 400 vouwdak andere afmetingen dan het Twingo dak. Dus toch nog maar eens gemailed met Webasto. Kreeg gelijk een maattekening toegestuurd.

Daaruit blijkt dat het doek van het huidige vouwdak 832 mm breed is. Dat komt bijna overeen met de eerder door Lars opgegeven afstand tussen de twee ribbels in het combi dak ...... Het frame zelf is smaller en past er ongetwijfeld tussen. Om de lak aan de binnenzijde van de lengte ribbels niet te beschadigen bij het heen-en-weer schuiven van het vouwdak zou de teflonfolie die Hans gebruikt heeft toegepast kunnen worden - zie je dan toch niets van. Als je het aan zou kunnen laten sluiten met de voorzijde van de U-vormige ribbel in het combi dak dan zou ik verwachten dat de 2e dwarsbalk in het combi dak behouden kan blijven (want het Hollandia 400 dak lijkt korter te zijn dan het Twingo dak). De "spoiler" zou dan voor de ribbel komen. Zo blijft de stijfdheid van het combi dak maximaal behouden.

Gaat dus misschien net wel, of net niet. Is waarschijnlijk alleen vast te stellen door met een combi naar Webasto in Kampen te gaan, en daar kom ik voorlopig niet aan toe.

En er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Heb deze oplossing al-met-al dus nog niet van mijn lijstje geschrapt !
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
05-08-2016 17:46 #162329 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic amazon met vouwdak renault twingo
Tsja, dat zou het mooiste zijn, met een combi(dak) afreizen naar Zwolle.
Lars heeft nog een los dak staan........

Op (lange) remijn zou ik ook wel interesse hebben en het zo aanpakken; een los dak kopen , wel met alle verstevigingen enz. er nog in en dan alles wegslijpen waar een evt. schuifdak zou moeten komen. Je laat dus datgene staan wat je persè wilt behouden aan ribbels, balken en verstevigingen.
Dan naar een leverancier rijden en gaan passen.
Mocht blijken dat er iets te veel is weggeslepen dan kan je dat op je definitieve dak compenseren. Voordeel is dat je gelijk ook de radius van beide daken goed kunt beoordelen.

Interessante klus ;-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2016 22:45 #162332 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic amazon met vouwdak renault twingo
Vanuit een zonnig Frankrijk even een reactie. Ik begrijp de gereserveerdheid/ angst voor het weghalen van de verstevigingsribbels maar de wegen zijn hier behoorlijk minder als in NL.
Toch rammelt mijn combi niets meer als voorheen. (=niet dus).
Ik probeer op de beurs te zijn maar als iemand een proefritje wil maken en naar Putten wil rijden, de koffie staat over een week of zo weer klaar.Stuur maar een berichtje. Ik ben ontzettend blij met het dak, het is echt een geweldige ervaring.
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2016 08:39 #162337 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amazon met vouwdak renault twingo
Je zou www.carroofservice.nl eens kunnen vragen. Die hebben veel ervaring. Zij gaan ook het schuifdak in mijn combi plaatsen.
En ik heb zoals Jan aangeeft inderdaad nog een (oefenobject) dak staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2016 10:30 #162338 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic amazon met vouwdak renault twingo
Hoi Hans,

Mijn probleem was/is niet zo zeer het weghalen van die ribbels, etc, maar meer dat ik niet jouw vaardigheden (en het lef) heb om zelf in zo'n dak te gaan zitten slijpen, kloppen en lassen.

En als ik dat zou moeten uitbesteden, dan ben ik vermoedelijk net zo veel kwijt als bij een nieuw dak.

Als (en dat moet dan eerst nog maar blijken) zo'n nieuw Hollandia 400 dak past en daarbij die verstevigings ribbels en de 2e dakspant volledig behouden kunnen blijven, vind ik dat wel een voordeel.

Neemt niet weg dat ik jouw oplossing heel fraai vind, en ik bij het zien van de foto's in jouw topic spontaan stik jaloers werd, hetgeen aanleiding was om nog eens na te denken en info op te vragen bij Webasto...

Prettige vakantie (moet wel lukken met zo'n gat in je dak en de zon hier :) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2020 06:45 #191305 door A. Stierman
Beantwoord door A. Stierman in topic amazon met vouwdak renault twingo
goedemorgen leo,
hier arjan stierman van amazon-parts ben nog steeds blij met mijn dak op de witte amazon, heb nu voor onderdelen een zelfde dak maar dan electrisch , misschien iets voor jou, bel mij maar bij interesse .
groeten arjan 0624240654

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.