amazon met vouwdak renault twingo

Lees meer
14-04-2016 15:16 #159553 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic amazon met vouwdak renault twingo
Het zou mij ook interesseren voor een combi ......

Voor zover ik begrepen heb is het originele Twingo dak van Webasto.

De maten die Leo op geeft op marktplaats www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/car...0c1b&previousPage=lr zijn :

- gatmaat 1180 x 715 mm (LxB)
- totaal buitenmaat 1360 x 885 (LxB, incl spoiler)
- totaal binnenmaat met afdekpanelen 1420 x 980 mm

Voor het huidige Webasto Hollandia 400 vouwdak geeft Webasto op : 1130 x 832 mm

Op dit moment ben niet in de buurt van mijn combi, maar het staat mij bij dat de afstand tussen de U-poten van de verstevigingsribbel in het dak van een combi ca 82 cm is ....

Qua gatmaat zou het dan dus kunnen als je het vouwdak wat naar achteren plaatst (dwz in de U-verstevigingsribbel, i.p.v. er voor; m.a.w. je laat het alu frame van het vouwdak compleet binnen de U vallen).

Vraag is of je de Twingo spoiler dan nog nodig hebt :?: . Vraag is ook wat de breedte van het linnen vouwdak zelf is (dus niet de spoiler), en of je dat netjes kan laten aansluiten op de poten van de U-vormige verstevigingsribbel ..... :?:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 16:01 #159554 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amazon met vouwdak renault twingo
Tussen de riggels is bij een combi inderdaad 83 cm.
Maar als je voor de breedte van het doek 88,5 nodig hebt, gaat dat dus niet passen.
Of je zou de hele versteviging in het dak weg moeten halen en over laten nemen door het frame van het dak.

@Gert: in mijn geval zat er al een te groot gat van een niet gangbaar oud aftermarket dak waar ik iets mee moest.
Anders was ik er niet op die manier aan begonnen. Voor het nieuwe schuifdak moest ik een kleiner gat hebben van 38 bij 80 met minimaal 12 cm afstand tot de richel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 17:12 - 14-04-2016 20:56 #159555 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic amazon met vouwdak renault twingo
Ok Lars, dat verklaart veel maar al (metal) edit: met al zoek ik nog even naar een goede oplossing.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 18:45 #159557 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic amazon met vouwdak renault twingo
De opgegeven maten kloppen, ik heb het nagemeten en de ribbel zit in de lengterichting in de weg. Ik denk dat het frame zo stevig is dat het de weggeslepen richel prima kan vervangen.

Het vergt dan wel een behoorlijke ingreep in het dak en om het hemeltje er netjes weer inkrijgen is een een uitdaging. Maar wel op te lossen.

In een Ford Ka en een fiat Seicento ( en nog wel in meerdere auto') zit ook zo'n type dak. Die zijn volgens mij korter, maar ik kan op internet geen maten vinden. Weet iemand daar aan te komen?

Jacques, ik hebhem al eens in een DS gezien, staat idd prachtig. Mag ik je vragen hoe het gaat met windgeruis/ lawaai open en dicht rijdend? ( en dicht als het harder regent?)

Hans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 18:59 #159558 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic amazon met vouwdak renault twingo

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden




gisteren is het dak geplaatst door Leo.
ik ben er erg blij mee , wij rijden veel toerritten en dat is vaak zomers.
wij gebruiken de ama toch al het meest zomers en het oldtimer gevoel met open dak is geweldig.
nadat wij een afspraak hadden gepland werd ik ontvangen met koffie en koek , hierna ging Leo aan de slag.
hij heeft een mal die op het nog dichte dak wordt afgetekend.
hierna wordt begonnen met boren en zagen , hierna volgt het afbramen en wordt er roestwering aangebracht.
het vouwdak kan hierna geplaatst worden.
dit gebeurt met metalen strips die met 38 speciale moeren wordt aangebracht , zo wordt het vouwdak aangetrokken en de afdichting geschied door een soort rubber pees die tegen het autodak geklemd zit tussen het frame van het vouwdak en het autodak.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 20:32 #159567 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic amazon met vouwdak renault twingo

"Hans Wassink" schreef:

Jacques, ik hebhem al eens in een DS gezien, staat idd prachtig. Mag ik je vragen hoe het gaat met windgeruis/ lawaai open en dicht rijdend? ( en dicht als het harder regent?)Hans.

In de DS heb ik voor het achterraam Gradulux lamellen die erg gevoelig zijn voor tocht maar met het dak volledig open rammelen deze niet. Vorige week bij mooi weer nog 150 km autobaan gereden (130km/u) met het dak open in de eerste stand en een passagier op de achterbank, geen tocht en geen stijve nek! Het zal waarschijnlijk wel iets meer geluid naar binnen laten maar met onze auto's valt dat niet echt op, ook niet bij regen.
Je hoort mij dus niet klagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 20:58 #159568 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic amazon met vouwdak renault twingo
Rene dat is heel sjiek! Maar wel een enorme opening zeg, doet me denken aan de oude Franse decouvrables.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 22:56 #159572 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic amazon met vouwdak renault twingo

Maar als je voor de breedte van het doek 88,5 nodig hebt, gaat dat dus niet passen.


Dat vroeg ik mij dus af : is die breedte ('incl spoiler') nu de breedte van de spoiler, of die van het doek :?:

(of allebei, als spoiler en doek even breed zijn .... maar het doek kan smaller zijn dan de spoiler - dat kan ik aan de hand van de foto's van René niet goed beoordelen)

@René : kan jij hier laten weten wat de breedte van het doek is ? Bvd !

@Hans : dat zou dus het huidige Webasto Hollandia 400 vouwdak kunnen zijn : L= 1130 mm (ipv 1360 mm) ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 23:09 - 15-04-2016 10:06 #159573 door Leo vV
Beantwoord door Leo vV in topic amazon met vouwdak renault twingo
Beste Volvo (Amazon) liefhebbers,

Mag ik mij voorstellen, ik ben Leo en heb bij Rene Brandt (en in de Citroen DS van Jacques Smeets) een Webasto (Twingo) vouwdak ingebouwd.

Ik ben gepensioneerd en gepassioneerde voor de Citroen ID-DS en verder alles wat met auto's te maken heeft. Ik ben Citroen DS liefhebber in hart en nieren die ik al sinds 1970 rij, ook heden ten dage nog. Ik ben aangesloten bij de Citroen ID-DS Snoekenvrienden Limburg. Ons doel, samen genieten en samenbrengen van ID-DS bezitters en het uitdragen van ons merk. Wij zijn geen club maar puur Snoeken liefhebbers die willen genieten van onze Godinnen en zoeken met elkaar de gezelligheid, het rijden van tourritten en ondersteuning in het technische.

Daarnaast heb ik een zwak voor het merk Volvo met name de Amazon en heb vanuit mijn jeugd hier hele mooie en spannende herinneringen aan.

Het was voor mij na het inbouwen van vele vouwdaken in allerlei (semi) oldtimers en heden daagse automobielen een special om in de Amazon van Rene Brandt zo een supergroot Webasto vouwdak te mogen inbouwen. Hij heeft mij dat vertrouwen geschonken om als eerste (in Nederland en misschien wel wereldwijd) een Webasto vouwdak in een Volvo Amazon te mogen inbouwen. Ik ben hem hiervoor erg dankbaar en wij zijn beide zijn apetrots op het mooie resultaat.

De puristen onder ons zullen het inbouwen van een Twingo vouwdak misschien verafschuwen maar voor diegene die hier niet te zwaar aan tillen en echt willen genieten van hun oldtimer is het een echt een beleving. Het rijden is een nieuwe ervaring als in een Decouvrables (Frans voor "open dak" en Taklucka in het Zweeds.

Ikzelf heb nu bijna 11 jaar geleden als een van de eerste een Webasto (Twingo) vouwdak in mijn DS gebouwd en rijd hiermee dagelijks (bij droog weer) altijd "open" Deze serie vouwdaken van Webasto zijn, zo is mijn jarenlange ervaring, de beste vouwdaken ooit geproduceerd. Honderdduizenden Twingo's zijn destijds voorzien van een speciaal voor dit merk geproduceerd vouwdak voor deze auto's en rijden nog steeds in alle continenten van de wereld. Er zijn nauwelijks klachten te vinden over lekkages of andere problemen op Renault forums of elders.

Ik heb vaker in het verleden de vraag gehad om een vouwdak in een Amazon te bouwen maar tot voor kort is het er nooit van gekomen. Totdat de vraag kwam van Rene voor een vouwdak. Ik had toevallig afgelopen zaterdag ( 9 april jl.) een afspraak met Jacques Smeets om een kijkje te nemen bij een sleuteldag bij Volvo dealer Biermans in Heerlen. Vol bewondering heb ik genoten van de perfecte organisatie van de Volvo club hoe zij dit organiseren en ik ben uitgebreid geïnformeerd over diverse aspecten. Misschien dat een gemeenschappelijke toertocht in het Limburgse met Volvo's en ID-DSn in de toekomst gaat komen, er is in ieder geval belangstelling voor.

Ik heb op die sleuteldag van de gelegenheid gebruik gemaakt om met mijn meegenomen boor- zaagsjabloon en met de vriendelijke toestemming (dank onbekende) op een Amazon dak te mogen passen.

Na zorgvuldig passen en meten zag ik de mogelijkheden om dit vouwdak type ook in een Volvo Amazon te kunnen bouwen hetgeen ik op maandag 11 april ook bij Rene heb mogen doen.

Ik wil bij deze graag mijn diensten aanbieden aan geïnteresseerde om ook bij u een vouwdak in te mogen bouwen. Indien u interesse hebt of vragen kunt u mij benaderen via mij advertenties op Marktplaats of Speurders, zoekterm; Vouwdak, u komt dan bij Leo uit.

Tenslotte, mag ik u allen een veilig, mooi en zonnig Volvo zomer toe wensen.

Met vriendelijke groet,

Leo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 23:46 #159575 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic amazon met vouwdak renault twingo
Leo ziet er prachtig uit! Rene gefeliciteerd, kun je misschien ook wat foto's van de binnenkant plaatsen?

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.