- Berichten: 491
laswerk rechts achter
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Meestal als je dit soort dingen tegen komt is het best om de wagen geheel te strippen en te laten zandstralen.
Pas dan kan je een goed beeld krijgen van de gehele staat, en meestal sta je versteld van de hoeveelheid kleine en grotere verborgen gebreken.
Als het de bedoeling is de wagen voor lange tijd weer de baan op te brengen is dit de enige weg om zeker te zijn dat alle zwakke punten in beeld zijn gebracht en aangepakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hou vol, het komt goed
Maar weet ook wanneer je even een pauze moet nemen, ik ben zelf wel eens te veel avonden achter elkaar door gegaan en dan wordt het opeens werk ipv hobby
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar die ligt horizontaal en op een plek waar vaak water in komt.
Bij het dorpeldeel hier is het goed mogelijk omdat het reparatieplaatwerk het toelaat en de naad aan de binnenzijde geen vocht krijgt én ik aangaf dat je de buitennaad goed moet conserveren met tin.
Deze techniek wordt frequent toegepast bij klassieker restauratie !.
Grote voordeel is minder vervorming p, gemakkelijker lassen en minder werk om strak te maken.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
- Berichten: 33
"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Gewoonlijk begint het met een plekje bijwerken, dat dan een wat groter plekje wordt, en dan nog een plekje, en nog een...
Meestal als je dit soort dingen tegen komt is het best om de wagen geheel te strippen en te laten zandstralen.
Pas dan kan je een goed beeld krijgen van de gehele staat, en meestal sta je versteld van de hoeveelheid kleine en grotere verborgen gebreken.
Als het de bedoeling is de wagen voor lange tijd weer de baan op te brengen is dit de enige weg om zeker te zijn dat alle zwakke punten in beeld zijn gebracht en aangepakt.
Ja dat begrijp ik. Maar dan word het een meer jaren plan, en ik wil zo af en toe toch rijden met de auto!
Een paar weken stil voor dit soort reparaties vind ik prima,! Het is geen show wagen...
"Marijn de Koning" schreef:
Mooi werk hoor Maarten!
Hou vol, het komt goed
Maar weet ook wanneer je even een pauze moet nemen, ik ben zelf wel eens te veel avonden achter elkaar door gegaan en dan wordt het opeens werk ipv hobby
Inderdaad Marijn, op zn tijd ff pauze nemen. Doe er vanavond ook niks aan, morgen ga ik er weer mee verder. Alles op zn tijd, moet wel leuk blijven!
"Ed van der Zee" schreef:
Het gebruiken van een dubbele naad is bij de achterbak inderdaad slecht bevallen, hier zitten origineel de zijkantjes tegen de bodem gelast en gaat vaak roesten
Maar die ligt horizontaal en op een plek waar vaak water in komt.
Bij het dorpeldeel hier is het goed mogelijk omdat het reparatieplaatwerk het toelaat en de naad aan de binnenzijde geen vocht krijgt én ik aangaf dat je de buitennaad goed moet conserveren met tin.
Deze techniek wordt frequent toegepast bij klassieker restauratie !.
Grote voordeel is minder vervorming p, gemakkelijker lassen en minder werk om strak te maken.
Oke Ed, ik zal me hier eens wat over inlezen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
- Berichten: 33
Tijd voor wat nieuw ijzer!
De voorste koker / kriksteun nieuw gemaakt
Bodem vernieuwd
Binnendorpel is het grootste deel ook vernieuwd
Het nieuwe kriksteun bintje en een deel van de nieuwe bodem van bovenaf
Van onderaf
Eerste deel dicht, nu weer een ander stuk uitgeslepen
Onder dit stuk uitgeslepen bodem kwam dit fraai gerepareerde balkje vandaan
Halve nieuwe volvo van onderaf (voorkant)
Nog een paar plaatjes inlassen en dan komt het einde in zicht!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
- Berichten: 33
Zoals, reparatiestukken gehecht
Deur en voorscherm weer gemonteerd in verband met de passingen van de reparatiedelen
Buitendorpel en reparatiedeel
Pasvorm van reparatiedelen ziet er goed uit vind ik.
Ik weet niet of iedere leverancier hetzelfde levert qua plaatwerk, maar dit komt bij Scandcar vandaan in elk geval, goed spul!
Geplamuurd, en de buitendorpel gelast
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
- Berichten: 33
heeft iemand daar nog tips voor?
ik heb een stuk oud plaatwerk naar de plaatselijke verfboer gebracht, hij maakt de kleur na en doet het in spuitbussen
is het een voorscherm ofzo pak je natuurlijk het hele scherm
maar wat is handig bij het achterscherm?
tot de sierstrip spuiten zat ik te denken?
liefst de hele auto.. maar dat word me net te gek!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het is er in ieder geval mooi in gekomen, geen vervorming.....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
- Berichten: 33
"Ed van der Zee" schreef:
Hoe heb je nu dat stukje erin gezet, puntgelast vanuit de binnenkant ?
Het is er in ieder geval mooi in gekomen, geen vervorming.....
Plaatwerk zo uitgeslepen dat het reparatie stuk met het omgezette rondje achter het bestaande plaatwerk valt
dit aan de binnen en buitenkant op diverse plaatsen gehecht
en op de voorkant (buitenkant) uiteindelijk een smalle lasnaad gelegd
dit als laatste strak getrokken met plamuur
volgend project word de rechterdeur... zie foto.
ik trok de huidplaat los van de deurbodem
u raad het al
er tegenaan geplamuurd
hier wat foto's,
de rep plaat zit er van boven aardig mooi in
nu nog even opschuren zodat de onderkant ook mooi strak aansluit op het rep deel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





