laswerk rechts achter
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
ben bezig om wat prutswerk op te lappen...
pas zette ik de auto op de brug en hoorde ik wat gekraak rechtsachter... niet goed lijkt me!
Aan de onderkant van de binnendorpel wel wat roest, toen ik erop tikte ging ik er doorheen.
Buitendorpel leek ook nog wel aardig, wel wat blaasjes.
Deze eraf gehaald, toen stuitte ik op de binnendorpel.
Nou wat een ellende... plamuur, plaatjes overal tegenaan geplamuurd en over gaten heen gelast.
In principe wel weer te herstellen, de binnendorpel ga ik weer hard maken, stukken inlassen, en de buitendorpel word nieuw.
Nu is het probleem dat er een hele dikke laag plamuur op het achterscherm zit.
Zie foto's.
Wat kan ik het beste doen?
Het achterscherm hoger wegslijpen doe ik het liefst, maar daar heb ik geen vervanging stuk voor.
Wel het onderste stukje, maar niet tot zo'n beetje boven de wielkast!
Bij het bovenste geboorde gaatje is de plamuur nog zo''n 1 a 2 mm dik.
Zie foto's!
Oja, een nieuw achterscherm is me te duur, 650 euro zei de beste man van scandcar van de week tegen me.
Moet wel leuk blijven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Als je "mazzel" hebt zit er een egale laag plamuur op en is het enkel een kwestie van plamuur weghalen en monteren zonder plamuur.
Als het tegenzit zal je het moeten uitdeuken.
Als je toch al zo ver bent zou ik de plamuur gewoon weghalen.
Wel grappig ben op dit moment met precies hetzelfde bezig, alleen die is wat minder rot gelukkig, succes!
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
"Kevin de Leuw" schreef:
repareer de binnendorpels, haal vervangend plaatwerk en kijk hoe de pasvorm is.
Als je "mazzel" hebt zit er een egale laag plamuur op en is het enkel een kwestie van plamuur weghalen en monteren zonder plamuur.
Als het tegenzit zal je het moeten uitdeuken.
Als je toch al zo ver bent zou ik de plamuur gewoon weghalen.
Wel grappig ben op dit moment met precies hetzelfde bezig, alleen die is wat minder rot gelukkig, succes!
Vervangend plaatwerk heb ik wel, maar dat reikt tot aan de rand waar ik de slijptol in heb gezet. (dat witte...)
Zoals je ziet is de binnenwielkast ook gaar, maar een cm of 7 hoger is ie wel weer ''hard''.
Wat ik eigenlijk wil, is de binnenwielkast vanaf daar weer doortrekken naar beneden, en weer netjes aan de achterkant van de kokerbalk vastlassen.
Alleen het rotte stuk van de binnenwielkast kan ik nu niet bij, omdat er een achterscherm in de weg zit met een kilo plamuur erop...
beunhazen...
Ik kan het achterscherm nu natuurlijk nog wel 10 cm hoger horizontaal doorslijpen (waar de plamuur echt heel dik zit)
maar hoe dan ook, als ik dan later weer naar beneden toe ga werken moet er alsnog weer een berg plamuur op denk ik.. om het verschil op te vangen
dat wil ik nou juist voorkomen!
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
"Joop van Putten" schreef:
Je zou bij www.amazon-parts.nl/ kunnen informeren.
Mailtje is de deur uit, dank voor de tip!
Jammer dat nieuwe schermen zo duur zijn...
Had wel het makkelijkst geweest...
Als iemand in omg zuid holland nog iets heeft.. gebruikt scherm of zo'n stukje plaatwerk..
Ik houd me aanbevolen!
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Maarten de Moel
- Junior lid
-
Vandaag nog even wat aan de kokerbalken zelf gedaan...
Gelukkig zie ik er nu weer een beetje een gat in... want als je maar blijft slijpen hou je opeens heel weinig over!
dit
veranderde in dit!
Uiteindelijk moet dit er weer passend tegenaan gemaakt worden. Liefst met een wat hoger stuk plaatwerk... (achterste deel)
Ik heb ook al een vermoeden waarom er zo gods gruwelijk veel plamuur op het scherm zit:
Nieuwe wielrand er (denk ik) ooit schots en scheef ingelast, en dit verschil over het gehele scherm opgevangen met plamuur
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers
Wat ik zou doen is het laatste deel van het staande scherm omslaan-naar binnen, en daar gaatjes in boren
Vervolgens het reparatieplaatwerk erin puntlassen, vanaf de binnenkant !.
Rustig aan, tussendoor af laten koelen, dan heb je minder lassen = warmteontwikkeling, én een stevig stuk wat niet snel krom trekt.
Vaak vergeten we dat Volvo puntlassen gebruikte, niet voor niks....
De kleine naad welke ontstaat kun je mooi dicht tinnen, in plaats van plamuur, plaats dan de wagen zo ver mogelijk omhoog op de linker zijde
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate