Coenen schuifdak
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-02-2016 22:36 #158041
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Coenen schuifdak
De bak kan wel worden verwijderd, eruit slijpen, maar dit is meestal niet nodig en volstaat RX5
De hemel moet er dan wel uit, dan kun je bij de afvoernippels en ik zou er gewoon nieuwe slang op lijmen.
De RX5 moet goed kunnen uitdrogen, dan de aflak RX10 aanbrengen.
Onderhoud van Coenen schuifdak is minimaal, schoonhouden, afvoer open houden en af en toe de rail met kettingvet licht smeren.
De hemel moet er dan wel uit, dan kun je bij de afvoernippels en ik zou er gewoon nieuwe slang op lijmen.
De RX5 moet goed kunnen uitdrogen, dan de aflak RX10 aanbrengen.
Onderhoud van Coenen schuifdak is minimaal, schoonhouden, afvoer open houden en af en toe de rail met kettingvet licht smeren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 09:48 #158127
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Coenen schuifdak
Een beetje laat, maar ik heb zelf voor mijn Coenen-dak de kunststof gordijnrailsblokjes gebruikt.
(het dak ligt verder gedemonteerd al een aantal jaar te wachten tot de Amazon aan de beurt is voor opknappen/restaturatie).
Dit zijn de kunststof blokjes waarmee de betere "gordijnenboer" de gordijnrails mee aan het plafond monteert (als variant op de metalen "klembeugeltjes" voor gordijnrails van de bouwmarkt). Deze hebben de perfecte maat voor deze glijblokjes en ook een uitsparing waar het voetje in past.
Slechts het uitstekende deel van het kunststofblokje verwijderen en het blokje borgen aan het stalen lipje van het dak en klaar ben je voor de komende jaren.
suc6,
Robert
(het dak ligt verder gedemonteerd al een aantal jaar te wachten tot de Amazon aan de beurt is voor opknappen/restaturatie).
Dit zijn de kunststof blokjes waarmee de betere "gordijnenboer" de gordijnrails mee aan het plafond monteert (als variant op de metalen "klembeugeltjes" voor gordijnrails van de bouwmarkt). Deze hebben de perfecte maat voor deze glijblokjes en ook een uitsparing waar het voetje in past.
Slechts het uitstekende deel van het kunststofblokje verwijderen en het blokje borgen aan het stalen lipje van het dak en klaar ben je voor de komende jaren.
suc6,
Robert
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 21:59 #158145
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Coenen schuifdak
Zou je een foto kunnen plaatsen of sturen van die gordijnblokjes?
Ik snap ongeveer wat je bedoelt, maar welke het precies zijn is me een raadsel.
Bedankt!!
h e n q u i at g mail punt c o m
Ik snap ongeveer wat je bedoelt, maar welke het precies zijn is me een raadsel.
Bedankt!!
h e n q u i at g mail punt c o m
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-02-2016 22:47 #158146
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Coenen schuifdak
Robert, een foto van die gordijnrailvoetjes zou mooi zijn!