sleepoog set voor Amazon

Lees meer
07-09-2019 21:07 #185132 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic sleepoog set voor Amazon
M8 zou denk ik prima kunnen, niet meer want de flens zelf is maar 18 a 19 mm.


Zelf heb ik uiteindelijk besloten om toch te gaan voor een oplossing van 2 a 3 euro.
Ik las een deel van een uitlaatklem op de vooras.


Maar als nu voldoende mensen een trekoog willen zoals op de laatste schets wil ik dat nog wel even verder uitwerken en laten lasersnijden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
09-09-2019 16:31 #185152 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic sleepoog set voor Amazon
Ondanks het feit dat ik zelf ook een aangelast oog heb vind ik het toch altijd prettig wat stropjes bij mij te hebben. De strop van de foto is (zelfgemaakt) 80cm lang, omtrek 160cm dus en uitermate geschikt om even snel een trekpunt te improviseren.








Zoals eerder opgemerkt; je beschadigd er geen lak mee en hoeft niets te lassen / schroeven.

Dit soort stropjes zijn zat te koop voor weinig, kijk maar eens op marktplaats.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2019 16:43 #185153 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic sleepoog set voor Amazon
Ik zie mijn sleepoog als een extra laadaansluiting (accu opladen door regeneratief remmen) en heb er dus graag een permanent sleepoog onder zitten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
09-09-2019 17:40 #185154 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic sleepoog set voor Amazon
Dat is een goed argument, grappig, je zou dus door slepen je accu weer op kunnen laden.
Hoever moet je gesleept worden om bijv. 50Km te kunnen rijden ?
Als je 75Km moet slepen voor 50Km elektrisch rijden schiet het nog niet bijster op of ligt het veel gunstiger?

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2019 20:04 #185157 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic sleepoog set voor Amazon

Jan van Bochove schreef : Dat is een goed argument, grappig, je zou dus door slepen je accu weer op kunnen laden.
Hoever moet je gesleept worden om bijv. 50Km te kunnen rijden ?

Er zit een 100 kW motor in, maar stel je doet 1/3 aan regeneratie (circa 100A) dan heb je na een kwartiertje slepen iets van 9 kW en daar kun je dan 55 km op rijden. Getallen zijn grove schattingen (nog geen praktijkdata), maar geven wel een idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-09-2019 09:40 #185182 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic sleepoog set voor Amazon
Heb het zo opgelost.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2019 09:42 #185183 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic sleepoog set voor Amazon
Mooi Sjef!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2019 19:58 #185188 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic sleepoog set voor Amazon

Er zit een 100 kW motor in, maar stel je doet 1/3 aan regeneratie (circa 100A) dan heb je na een kwartiertje slepen iets van 9 kW en daar kun je dan 55 km op rijden. Getallen zijn grove schattingen (nog geen praktijkdata), maar geven wel een idee.

Zit hier toevallig een rekenfoutje in? Als ik na een kwartier slepen, en er zou geen rendementsverlies zijn, dan zou ik ook weer een kwartier moeten kunnen rijden. Jij stelt dat je dan 55km ver komt; dat is een gemiddelde van 220km/h?!?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2019 20:44 #185189 door Carol Hendriks
Beantwoord door Carol Hendriks in topic sleepoog set voor Amazon
Ziet er goed uit Sjef. Welke maat bouten heb jij gebruikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2019 21:37 #185190 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic sleepoog set voor Amazon

Han Misdom schreef :

Er zit een 100 kW motor in, maar stel je doet 1/3 aan regeneratie (circa 100A) dan heb je na een kwartiertje slepen iets van 9 kW en daar kun je dan 55 km op rijden. Getallen zijn grove schattingen (nog geen praktijkdata), maar geven wel een idee.

Zit hier toevallig een rekenfoutje in? Als ik na een kwartier slepen, en er zou geen rendementsverlies zijn, dan zou ik ook weer een kwartier moeten kunnen rijden. Jij stelt dat je dan 55km ver komt; dat is een gemiddelde van 220km/h?!?

Het zou natuurlijk kunnen dat er een rekenfoutje in zit, maar ik denk het niet. De crux zit hem volgens mij in het feit dat je met het slepen harder aan het slepende voertuig kunt 'trekken' dan het aan energie kost om te rijden. Of de veronderstelde getallen helemaal kloppen weet ik niet en ook niet hoeveel kW ik kan laten regenereren, maar het is volgens mij geen 1 op 1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.