Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2013 01:00 #125717 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Ja, de originele spiegels zijn het mooiste, maar worden snel zeldzamer....wat betreft de plek van de rechterspiegel betreft.
Ga in de wagen zitten en laat iemand de spiegel in een paar posities houden, je kunt zo zien wat de ideale plek is en maak met viltstift de markering waar de gaten moeten komen.
Ze moeten voldoende naar voren worden geplaatst, was mijn fototoestel vergeten, plaatjes schiet ik het weekeinde.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-05-2014 15:04 #140408 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Hallo Ed,
Een paar weken geleden de rechter spiegel er op gezet. Bij het positioneren met 2 man zag ik al gelijk dat de bestuurder er niets door kan zien. Dit licht puur aan het feit de de spiegel niet voldoende naar binnen gesteld kan worden. Er is nog een optie om aan de binnenkant de ronding iets uit de vijlen waardoor de verstelling verder naar binnen kan. Omdat een positie, anders dan de linker spiegel, voor mij geen optie is heb ik de spiegel er gewoon op geschroefd. Ik laat het nog even voor wat het is omdat de bijrijder wel goed zicht heeft op de rechter dode hoek. Kan ik toch redelijk veilig door het verkeer!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2014 18:28 #140412 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Het rechter spiegeltje op mijn 1800E heb ik geen problemen mee, dit zijn originele Volvo spiegels die de moeren aan de binnenzijde van het portier hebben.
Ook ter bescherming een metalen spacer aan de binnenkant, zodat je hem stevig aan kunt draaien zonder bang te zijn dat het portier vervormt.
Je ziet dus geen schroefkoppen.
Ik zal er een foto van maken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
03-07-2015 20:20 #152576 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Rechter spiegel gemonteerd, bleek makkelijker dan ik dacht. De nieuwe heb ik links geplaatst omdat dat glas helderder was en ik eventueel met de oude zou kunnen experimenteren.

Bijlage image.jpg niet gevonden

Bijlage image.jpg niet gevonden

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD