Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-04-2013 04:36 #125484 door Peter Rumen
Ik ben in het bezit van een P1800S en heb aan de rechterzijde géén buitenspiegel. Vraag aan de P1800 bezitters die wel een rechter buitenspiegel hebben? Heb je er iets aan en heeft het meerwaarde dat je echt meer zicht hebt op het verkeer rechtsachter de auto. Ik stel deze vraag omdat de standaard spiegels erg klein zijn en ik het jammer vindt om 2 gaten in de deur te boren en het achteraf weinig op heeft geleverd.
Geef je mening :?:

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2013 15:53 #125500 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Ik heb twee 'bullet' spiegels op mijn S. Links een bolle en rechts een vlakke spiegel. Vooral die laatste zie je niet veel door, maar ik heb hem afgesteld om de koplampen van een ingehaalde auto te zien. Is wel zinnig.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2013 16:06 #125501 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
zijn er eigenlijk wel goede (bolle) buitenspiegels (L&R) voor bv de Amazon? ben ze nog niet tegengekomen; die vlakke spiegels zijn inderdaad nauwelijks bruikbaar

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2013 16:24 #125504 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Heb zelf een oud type 164 dus met een spiegel en een nieuw type met 2 spiegels.
Ik mis de rechterspiegel niet zo vaak maar af en toe op een drukke snelweg of een fietspad dat naast de weg ligt mis ik hem wel eens

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2013 19:25 #125516 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Op de 1800 zou ik hem niet monteren, de hoek is te groot waardoor je niets ziet, of het spiegeltje staat tegen de ruit te klapperen. Heb ik vaak gezien en zelf ervaren voordat de 1800 gespoten is.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2013 19:48 #125523 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Als je hem goed monteert, hij moet iets schuin en vlak bij het tochtraampje kun je er prima door kijken, snap de negatieve Posts niet goed.
Je wilt toch weten wat zich rechtsachter de wagen bevind...

Als je wilt kan ik je de ideale plek wel mailen adh van de foto moet het lukken.

Groeten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2013 21:28 #125534 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Een keer achterwaarts inparkeren en een obstakel missen welke je niet zag, krijg je geheid spijt van, :(
Geen punt van discussie, bij mij komt er gewoon 1 op. :!:

Stel niet uit, maar doe het vandaag

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2013 21:38 #125537 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Op mijn S staan de spiegels op de schermen. Nog net zichtbaar door de voorruit. Bevalt me goed.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-04-2013 22:10 #125540 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?

"Ed van der Zee" schreef:
Als je hem goed monteert, hij moet iets schuin en vlak bij het tochtraampje kun je er prima door kijken, snap de negatieve Posts niet goed.
Je wilt toch weten wat zich rechtsachter de wagen bevind...

Als je wilt kan ik je de ideale plek wel mailen adh van de foto moet het lukken.

Groeten

Ed, ik stuur je wel een pb.
Groetjes, Peter

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 11:08 #125564 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Hallo Ed,
de juiste positie svp hier plaatsen / laten zien. Dit zal waarschijnlijk niet alleen Peter interesseren (mij bijvoorbeeld ook).
Waarschijnlijk is het niet mogelijk om ze links en rechts op dezelfde plek te monteren. Tevens zijn er twee spiegeltypes mbt de voet en de arm, waarschijnlijk is dit ook van invloed op de positie.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD