Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
02-04-2013 15:17 #125573 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Hallo Ed,
Ik sluit mij aan bij Rudi, ik heb een rechter spiegel op mijn verlanglijstje staan. Geen hoge prioriteit maar toch..
Ik heb al wel gekeken naar de positie van de spiegel op de rechterdeur toen de bekleding eraf lag. Met name het monteren lijkt mij lastig. Weinig tot geen ruimte om de moeren aan te draaien. Zijn daar nog tips over?
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 20:45 #125600 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Hallo Arnold,
bij het type met de schroeven van buiten heb je geen problemen met moeren van binnen ;)
Maar ik vind het type met de moeren van binnen mooier.
Even afwachten welk type hoe kan zodat je er nog iets in ziet (ook bij amazon een probleem, bij 140 serie goed te doen).
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 08:31 #125616 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?

Om een spiegel te monteren gebruik ik Tubtara's, kun je van buitenaf prima monteren (wel netjes het gat boren, en uitkijken dat hij niet doorschiet). als je er geen goede tang voor hebt kun je hem ook monteren met een boutje die je vasthoudt, en door middel van een moertje trek je hem dan vast, principe net als een popnagel. vervolgens moet je met een holpijpje het gat in het rubber tussen de spiegel en deurplaat op maat maken.
Voordeel dat de spiegel goed vast zit, niet trilt, en je met een (RVS) boutje het erg netjes hebt zitten.

Als de spiegel niet de goede hoek kan maken, waardoor je je nek moet verrekken om goed te kunnen kijken, kun je bij bijna alle spiegels het glas voorzichtig uit de sponning drukken, en vervolgens het gat waar de bout doorheen loopt tussen spiegel en steun iets ruimer maken, (even uittekenen aan welke kant) zodat hij iets verder kan zwenken

Idee?

Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 19:24 #125643 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Post van de foto's komt er aan, heb de 1800E vandaag mee genomen, ff plaatjes schieten.
Er zijn inderdaad nogal veel verschillende soorten spiegels, op mijn 'E' zitten de spiegels met het scharnier aan de voorzijde en smalle voet met de schroefdraad eraan eneen montageplaat aan de binnenzijde.
De 'ES' heeft andere die een grotere voet hebben en zichtbare montage boutjes.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 22:04 #125664 door Rudi
Links en rechts een verschillend type is ook niet zeldzaam, eventueel is dit vanwege de andere plaats van het spiegelblad tov het voetje waardoor het spiegelblad een ander positie krijgt.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2013 08:37 #125680 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Nog een paar foto's van mijn linker spiegel en de bevestiging binnen in de deur.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2013 15:57 #125692 door Rudi
Nu nog een afbeelding (liefst met maten) rechts op een positie waar je iets in de spiegel ziet (links is geen probleem).

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-04-2013 19:35 #125705 door Arnold de Groot
Rudi, Ik heb dus geen geen foto's van rechts met maten. Ik bedacht me ook dat dat Tubtara's (blindklinkmoeren) bij dit type spiegel (draadeinden) niet werkt. Je hebt niets wat je in de Tubtara's kan schroeven. Ik kijk verder rustig of er nog eens een tweede hands spiegel wordt aangeboden, nieuw zijn ze geloof ik rond de 60 euro.
Mvg
Arnold

• Rob Kooi (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-04-2013 20:56 #125708 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Heb je wat aan een buitenspiegel - rechterzijde?
Als je de spiegels op het draaipunt wat bijslijpt kun je ze heel goed afstellen.
Hierdoor kun je met de originele spiegel goed rechts alles in beeld brengen

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2013 00:52 #125715 door Rudi
Wat mij aan de repro spiegels niet bevalt is de plastic rand tussen het glas en het rvs (tenminste bij alle die ik tot nu toe gezien heb), bij de originele zit het glas direct in de rvs achterkant geklemd. Gebruikte originele waarvan het chroom iets verweerd is kan men wel vinden, perfecte vrijwel nooit.
De blindklinkmoeren is een oplossing voor het andere spiegelvoettype, dan zitten deze niet gewoon in het plaatwerk vastgeschroefd.
Ed zal hopelijk binnenkort laten zien waar ze rechts bruikbaar geplaatst kunnen worden.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD