P121 combi gestart met opknappen

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-08-2012 21:23 #116438 door 13589-dummy
P121 combi gestart met opknappen is gemaakt door 13589-dummy
Hallo,

Vandaag begonnen met het slopen van mijn Amazon kombi uit 1963. Dat is nogal een werk maar het is voor een goet doel! Er moet ook het een en ander aan gelast worden, maar omdat ik dat nog nooit aan een auto heb gedaan zijn tips vanharte welkom. Zoals waar kan ik het beste en natuurlijk het goetkoopst plantmateriaal vandaan halen? Ik heb voor het mooien ook een brug nodig maar wat is slimer een 2 of een 4 koloms hefbrug? ik weet het niet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-08-2012 22:06 #116439 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic P121 combi gestart met opknappen

Hallo,

Vandaag begonnen met het slopen van mijn Amazon kombi uit 1963. Dat is nogal een werk maar het is voor een goet doel! Er moet ook het een en ander aan gelast worden, maar omdat ik dat nog nooit aan een auto heb gedaan zijn tips vanharte welkom. Zoals waar kan ik het beste en natuurlijk het goetkoopst plantmateriaal vandaan halen? Ik heb voor het mooien ook een brug nodig maar wat is slimer een 2 of een 4 koloms hefbrug? ik weet het niet!

Lassen aan een auto is een vak apart, ik zou eerst is even oefenen op een oud scherm van een hedendaagse auto. Waarom omdat dit plaatwerk dunner is dan vroeger en als je kan lassen op dun schermpje kun je ook lassen aan de amazon. Neem ook niet de goedkoopste lasapparaat van de gamma ofzo maar koop er 1 bij de bijv Rustbuster of een ander bekend bedrijf die veelal leuk spul hebben voor de hobbyist zoals wij.

Plaat materiaal halen doe je bij de grotere ijzerwaren groothandels. FF googlen voor 1 bij jou in de buurt.

Een brug is in mijn ogen een must bij het restauren van een auto, tenminste als je de ruimte hebt. De voorkeur bij mij gaat uit naar een 4 koloms omdat deze meer stabiliteit bieden en je kunt ook hem ook nog is als een grote werkbank gebruiken als je auto klaar is. Zelf werk ik ook veel met hout ivm de restauratie van mijn woning en dan is het mooie werkbank. Een 4 koloms is goedkoper in aanschaf omdat ze meer aangeboden worden maar ook meer ruimte innemen dan een 2 koloms. Dus heb je ruimte neem dan een 4 koloms die heb je al voor 500 euro en is de ruimte wat minder dan kun je gaan voor een 2 koloms.

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2012 09:05 #116446 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic P121 combi gestart met opknappen
Lassen kan ik wel (een beetje) en de ruimte voor een 4 koloms hefbrug heb ik ook dus wordt het een 4 koloms brug. En wat betreft het las apparaat was ik ook niet van plan om een heel goedkoop aparaat aan schaven zo rond de 3 à 400 euro heb ik in gedachte

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-08-2012 09:47 #116450 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic P121 combi gestart met opknappen

Lassen kan ik wel (een beetje) en de ruimte voor een 4 koloms hefbrug heb ik ook dus wordt het een 4 koloms brug. En wat betreft het las apparaat was ik ook niet van plan om een heel goedkoop aparaat aan schaven zo rond de 3 à 400 euro heb ik in gedachte

Dan heb je voor die prijs een 2e handsje. Wij hebben er 1 gekocht bij een bedrijfje wat vergelijken is met rustbuster en die was al 700 euro en dat was de meest simpele.

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2012 20:32 #116501 door 13589-dummy
Vandaag spullen bestelt bij Scandcar. Nog niet alles maar wel de belangrijke dingen dorpelset en ook de rubberset voor de achterklep op de Combi die op de carrosserie moet, ben ik heeeeeeeel blij mee!!!!!! Morgen ga ik naar Ede om een lasapparaat te kopen en waarschijnlijk nog veel meer hebben dingetjes.en ja ik heb besloten een echte tekopen zo een die opde grens zit van amateur en professionele.

• Niek Bolijn
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2012 20:43 #116503 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic P121 combi gestart met opknappen
testen op een los stukje metaal is zeker aan te raden, je stookt snel door het dunnen nieuwe plaatwerk heen. Vooral je tijd nemen en af en toe koffie gaan drinken om het een en ander af te laten koelen. Via de onderdelenshop van de club kun je over het algemeen goedkoper onderdelen bestellen dan bij de vele sites die er bestaan.

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2012 21:38 #116511 door 13589-dummy
Ik weet niet of je kan testen in de winkel.... Maar ik ga het zeker vragen. En spullen bestellen via de webshop van de club Is dat dan gewoon een mail sturen met wat ik wil hebben prijs bekijken en akkoord er mee gaan? Bij Scandcar klik je het onderdeel aan en de volgende dag in huis. Maar ik ga het de volgende keer probeeren zalkijken hoe het werkt

• Niek Bolijn
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2012 22:45 #116516 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic P121 combi gestart met opknappen
Als je lid bent van de vereniging kun je in de bovenste balk van de site bij het kopje "onderdelenshop" zoeken naar onderdelen. Via de knop documentatie kun je de onderdeelnummers vinden die je nodig hebt bij de shop.

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-08-2012 10:49 #116979 door 13589-dummy
Gisteren een Autobrug op gehaalt. In Amersfoort. Een mooie brug de beste man had geholpen met uit elkaar halen en weer te plaatsen. Nu Nog het stroom op nieuw aansluiten en ik hoef niet meer op de grond te liggen om te sleutelen. Ook twee weken geleden een lasapparaat gekocht en natuurlijk nog wat hebbe dingen.... :lol:

• 13589-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2012 21:36 #117062 door 13589-dummy
niets 064.jpg

Bijlage niets064.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD