bodem behandelen

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-06-2011 22:47 #104029 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic bodem behandelen
Haha, jah moet je er dan ook majo bij doen? ;-) .

Maar heeft iemand nog tips hoe je de holle ruimtes binnen komt en waar enzo?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2011 23:14 #104034 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic bodem behandelen
Mijn opa deed elk jaar zijn motorolie verversen en wat er dus uit kwam ging in de dorpels van de renault 6, flink met de kont omhoog en wielen eraf en gieten maar. Vervolgens de voorkant omhoog, wel ff wielen erop en doppies in de gaten en dan de rest erin gieten. Oja vergeet niet je dorpel gaten dicht te proppen en hou er voor de zekerheid een bakje onder. Auto weer op de pootjes ff laten staan afwater gaatjes weer open maken en de rest opvangen.

Geloof me een renault 6 kon roesten als een gek maar deze niet.

Ik heb het wel over de jaren 70 natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2011 23:29 #104036 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bodem behandelen
Olie is in principe een goed middel want het trekt erin en blijft vloeibaar, toch zou ik een lans willen breken voor de moderne middelen. Olie is nog dunner en zal altijd lekken en vlekken blijven geven.
Je kunt in de holle ruimtes meerdere middelen spuiten;
Als er geen roest is in de holle ruimtes kan waxoil, een soort was wat na verwarming goed vesrpuitbaar is (ook kwastbaar) en als beschermer dienen. Dinitrol of de nieuwe fluidfilm zijn goede alternatieven als er iets roest is. Daar kom je pas achter als je de balken en andere holleruimtes van binnen laat bekijken met een scoop.
Er zijn een aantal punten waar je gaatjes in de carrosserie kunt boren, hierdoor kun je de middelen verspuiten, rubber dopje erop en klaar is Kees. Heeft iemand een schema waar deze bij de Amazon worden geboord ?.
Omdat je na deze klus er als zwarte Piet uitziet, besteden velen dit uit...

Overigens stoomcleanen is hetzelfde als wat je bij de wasstraat op de hoek kunt, hoge druk lans die schoon maakt met ontvetter, maar dan uitgebreider om ook alle loszittende delen te verwijderen en ze laten de wagen dan een tijdje uitdampen alvorens te tectyleren.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-06-2011 18:32 #104051 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic bodem behandelen

"E.S.G. Zee" schreef:

Er zijn een aantal punten waar je gaatjes in de carrosserie kunt boren, hierdoor kun je de middelen verspuiten, rubber dopje erop en klaar is Kees. Heeft iemand een schema waar deze bij de Amazon worden geboord ?.


Naar dat schema ben ik zeker geïnteresseerd dus als iemand deze heeft zou het mooi zijn. Mijn bedoeling is om het mengsel olie/gasolie onder hoge druk in de holle ruimtes te vernevelen. Dus niet het idee wat hier eerder geschetst word om de holle ruimtes vol te zetten met olie. Ik denk een systeem te gaan maken voor op de compressor waarbij je gebruik maakt van de onderdruk.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-06-2011 14:43 #104192 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic bodem behandelen
Gisteren met een spiegel onder de auto gekeken. Als ik het zo bekijk is er in het verleden al eens olie in de balken gegoten. Er zitten ruim voldoende gaten in de balken om olie in te vernevelen. Op dit moment zitten er geen dopjes op deze gaten. Is het verstandig om dat na die tijd juist wel te doen?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 17:48 #104196 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic bodem behandelen
lijkt mij wel, anders komt er modder en pekel in. maar later dan want als je er olie in doet moet de overtollige er tijd voor hebben er uit te lopen

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2011 20:09 #104225 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic bodem behandelen
Ik moet zeggen dat ik nooit dopjes in de balken (aan de buiten/onderzijde) heb gezien. Je zult in ieder geval wat openingen open moeten laten lijkt me zodat de balk kan uit luchten. Condens zal er volgens mij namelijk altijd in komen.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2011 23:15 #104234 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bodem behandelen
Neen, geen dopjes in de gaten van de balken/bodem.
De openingen waar ik het over heb zitten in deuropeningen/wielkas randen etc. deze gebruik je om van boven af in de holle ruimtes te vernevelen / spuiten.
Alles aan de onderzijde aub open laten want dan kan het ventileren & water eruit lopen, als je deze dichtmaakt krijg je juist ellende. Dus ook nieuwe balkjes voldoende afwatering openingen !!!

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • AJs autobody
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 08:44 #104244 door AJs autobody
Beantwoord door AJs autobody in topic bodem behandelen
Misschien leuke info, de grote roest test op het amerikaanse autoforum:

amerikaanseautopagina.com/forum/ ... test+roest


Maar zoals al gezegd, alles moet open zijn op een auto. Vocht komt OVERAL hoe je het ook wend of keert, al is het enkel een hoge luchtvochtigheidsgraad en een omgevingstemperatuur die daarna daalt wat voor condensvorming zorgt. De truuk is om alle binnenzijdes te coaten met een vochtwerend middel en ervoor te zorgen dat vocht goed kan weglopen of verdampen. Er zijn veel betere producten dan olie, omdat olie niet gemaakt is voor dit soort doeleinden.

De onderzijde van een auto kan vanalles op gesmeerd worden, ikzelf spuit epoxyprimer met daarover bodyshoot en optioneel de kleur van de auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-06-2011 22:30 #104275 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic bodem behandelen
Leuk om te lezen, bedankt voor de link! En goed om te zien dat de Owatrol het zo goed doet want dat spul heb ik veel gebruikt. Het beste aan Owatrol vind ik dat het zo dun is waardoor het echt overal in trekt, als je een opstaande roestige plaat hebt zie je het zelfs een beetje omhoog trekken 8-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD