bodem behandelen
- Remon Kosse
- Elite lid
-

Maar heeft iemand nog tips hoe je de holle ruimtes binnen komt en waar enzo?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Geloof me een renault 6 kon roesten als een gek maar deze niet.
Ik heb het wel over de jaren 70 natuurlijk.
Je kunt in de holle ruimtes meerdere middelen spuiten;
Als er geen roest is in de holle ruimtes kan waxoil, een soort was wat na verwarming goed vesrpuitbaar is (ook kwastbaar) en als beschermer dienen. Dinitrol of de nieuwe fluidfilm zijn goede alternatieven als er iets roest is. Daar kom je pas achter als je de balken en andere holleruimtes van binnen laat bekijken met een scoop.
Er zijn een aantal punten waar je gaatjes in de carrosserie kunt boren, hierdoor kun je de middelen verspuiten, rubber dopje erop en klaar is Kees. Heeft iemand een schema waar deze bij de Amazon worden geboord ?.
Omdat je na deze klus er als zwarte Piet uitziet, besteden velen dit uit...
Overigens stoomcleanen is hetzelfde als wat je bij de wasstraat op de hoek kunt, hoge druk lans die schoon maakt met ontvetter, maar dan uitgebreider om ook alle loszittende delen te verwijderen en ze laten de wagen dan een tijdje uitdampen alvorens te tectyleren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"E.S.G. Zee" schreef:
Er zijn een aantal punten waar je gaatjes in de carrosserie kunt boren, hierdoor kun je de middelen verspuiten, rubber dopje erop en klaar is Kees. Heeft iemand een schema waar deze bij de Amazon worden geboord ?.
Naar dat schema ben ik zeker geïnteresseerd dus als iemand deze heeft zou het mooi zijn. Mijn bedoeling is om het mengsel olie/gasolie onder hoge druk in de holle ruimtes te vernevelen. Dus niet het idee wat hier eerder geschetst word om de holle ruimtes vol te zetten met olie. Ik denk een systeem te gaan maken voor op de compressor waarbij je gebruik maakt van de onderdruk.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
De openingen waar ik het over heb zitten in deuropeningen/wielkas randen etc. deze gebruik je om van boven af in de holle ruimtes te vernevelen / spuiten.
Alles aan de onderzijde aub open laten want dan kan het ventileren & water eruit lopen, als je deze dichtmaakt krijg je juist ellende. Dus ook nieuwe balkjes voldoende afwatering openingen !!!
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- AJs autobody
- Nieuw lid
-
amerikaanseautopagina.com/forum/ ... test+roest
Maar zoals al gezegd, alles moet open zijn op een auto. Vocht komt OVERAL hoe je het ook wend of keert, al is het enkel een hoge luchtvochtigheidsgraad en een omgevingstemperatuur die daarna daalt wat voor condensvorming zorgt. De truuk is om alle binnenzijdes te coaten met een vochtwerend middel en ervoor te zorgen dat vocht goed kan weglopen of verdampen. Er zijn veel betere producten dan olie, omdat olie niet gemaakt is voor dit soort doeleinden.
De onderzijde van een auto kan vanalles op gesmeerd worden, ikzelf spuit epoxyprimer met daarover bodyshoot en optioneel de kleur van de auto.