misschien eens wat anders

Lees meer
12-03-2018 17:55 - 12-03-2018 19:27 #175799 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic misschien eens wat anders
Ondertussen kwam ik deze ook nog tegen Tom:

Volvo 940 2.3 Luxury-Line, youngtimer, uitmuntende staat dea
€ 4.900,00
link.marktplaats.nl/m1257273498?utm_sour...mpaign=socialbuttons

En deze:
Volvo 940 2.3 Luxury-Line NL Auto Dealerond. (bj 1997)
€ 3.999,00
link.marktplaats.nl/m1261867508?utm_sour...mpaign=socialbuttons

Of deze:
Volvo 940 2.3 IC 1997 Groen
€ 3.950,00
link.marktplaats.nl/m1263927421?utm_sour...mpaign=socialbuttons

En deze staat dus ook nog te koop:
Volvo 940 2.3IC B230FK Estate leer dakraam nieuwe APK 740
€ 3.100,00
link.marktplaats.nl/m1249080144?utm_sour...mpaign=socialbuttons

Kortom: paars, blauw, petrol of groen. Nr 1 en 4 met open dak. Nr 2 en 3 met mooiere wielen (persoonlijk natuurlijk). Nr 1 en 2 bij garage 3 en 4 particulier. De één met leer de ander stof...
De 3e (petrol) spreekt me t meest aan geloof ik (jammer genoeg geen open dak).
Tijd voor wat proefritjes.
Tom of René of iemand anders nog tips over deze auto's?
Oh ja, iemand ervaring met volvoopgas.nl ?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2018 19:42 - 12-03-2018 19:50 #175802 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic misschien eens wat anders
Tot ongeveer 0.8 Bar regelt het systeem het zelf bij. Daarboven krijg je "fuelcuts"..
Mijn vorige 940 reedt op LPG-injectie van Vialle met 0.6 Bar, mijn vrouw vond hem te snel, het echte vermogen komt er vanaf 2800-3000 t/m in. (Ze rijdt nu met de XC60, ha, ha)

Ik zou zelf bij de derde en vierde gaan kijken. Het "luxuryline" aspect van de eerste twee vind ik niet zo terug, geen electrische ramen achter, geen leren bekleding, handbediende airco..
Die vierde heeft "ESP", dat lijkt me heeeel sterk, dat had geen van de Volvo's eind 90'er jaren! Ikzelf hou van een open dak, daar zijn er niet veel van. De derde heeft als enige electrische ramen ook achter.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2018 19:42 #175803 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic misschien eens wat anders
Nr 1 is wel heel karig aangekleed hoor.

En wat betreft je eerdere vraag of er nog iets aangepast moet worden aan de ontsteking en of inspuiting is dat bij de LPT niet nodig als je maar in de veilige marge blijft zitten dus max 0,8 bar is echt de max. Wil je meer dan zal je de ECU en EZK moeten aanpakken. Maar dan heb je wel een monster.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2018 20:00 #175805 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic misschien eens wat anders
Thanks voor de snelle reacties heren.
De 940 is een beetje een ondergewaardeerd model geloof ik, maar nu ik me erin verdiep ga ik ze steeds leuker vinden.
Ik was ook nog aan t kijken naar een oudere XC70, maar als ik daar dan de ellende over lees met haakse koppelingen en de foorwheeldrive ben ik alweer genezen.
Volgens mij is een 940 dan een stuk minder problematisch.
Wordt vervolgd.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2018 20:13 #175806 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic misschien eens wat anders
Dat is ook zo leuk aan de 945. Als je ze gewoon goed bijhoudt zijn het probleem loze auto’s. Ik heb €204 aan onderhoud gehad incl de apk afgelopen jaar. Ik lach daar elke keer weer om. En ja toch gaat de volvo 945 wijken voor wat nieuwers. Ik zoek iets met een hogere instap. Die heeft volvo maar die zijn mij te zwaar en te duur en dan rij ik nog een oude auto van 2004 of 2006 met 3 ton op de klok en met het nodige onderhoud wat nog komen gaat. Ik stap over op Japans over een half jaar ofzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2018 20:29 - 13-03-2018 11:29 #175807 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic misschien eens wat anders
Ik blijf 940 rijden zolang hij te repareren is, en dat is nog heel lang! Mijn andere Volvo's zijn voor de leuk, de 940 werkt elke dag. Ik heb hier in Frankrijk van vrienden en kennissen al vaker de vraag gekregen waarom ik een oude auto rijdt, "je kunt toch wel een nieuwe betalen," Dan zeg ik dat de 940 een betere auto is dan alle moderne, ook beter dan die hardstikke dure XC60.

Ik zie trouwens dat je het forum van de V700 vereniging ook gevonden hebt: heel goed en slim, er zit heel veel know-how, al ben ik geen lid meer om de sfeer tussen sommige leden.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-03-2018 21:54 - 14-03-2018 21:54 #175846 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic misschien eens wat anders
Ik heb een MBC van ebay voor 20 euro, blaas nu 1.2 bar door mijn 1994 turbo diesel (geen volvo). Wel ook de mechanische brandstofpomp bij geregeld. Gaat echt lekker en doet het al jaren goed. Hoe een simpele goedkope aanpassing zo een geweldig effect kan hebben, denk dat dit bij moderne auto's niet meer mogelijk is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2018 10:17 #175862 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic misschien eens wat anders

René Minnebo schreef : Dat is ook zo leuk aan de 945. Als je ze gewoon goed bijhoudt zijn het probleem loze auto’s. Ik heb €204 aan onderhoud gehad incl de apk afgelopen jaar. Ik lach daar elke keer weer om. En ja toch gaat de volvo 945 wijken voor wat nieuwers. Ik zoek iets met een hogere instap. Die heeft volvo maar die zijn mij te zwaar en te duur en dan rij ik nog een oude auto van 2004 of 2006 met 3 ton op de klok en met het nodige onderhoud wat nog komen gaat. Ik stap over op Japans over een half jaar ofzo.


Waarom verhoog je je 945 niet? Geen rocket science en rijd nog prima hoor. 7 cm is haalbaar met aanpassing ophanging en grotere banden. Zet je auto maar eens op balkjes en laat je vrouw es in en uit stappen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2018 15:41 #175867 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic misschien eens wat anders
He Wytze,

Die tip had je ook op het V700 forum gegeven. Nee ik vind dat niks en daarbij is het stuur nog steeds niet verstelbaar bij de 945. Daarbij groeit bij mij ook de wens om veel nieuwer te gaan rijden, echter volvo valt dan buiten de portomenee. Maar helemaal volvo af ben ik niet hoor. Ik heb mijn california import 245 nog. Die moet alleen nog even 4 jaar wachten maar dan mag hij weer legaal en mrb vrij de weg op. Misschien word dit mijn woon-werkverkeer auto wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2018 17:22 - 06-10-2018 17:24 #179596 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic misschien eens wat anders
Na diverse proefritten in 940's en een XC-70 kwam er een V-50 op mijn pad. Een V-50??? Ja, een V-50! En ik stond er zelf ook vreemd van te kijken, maar daar werd ik wél vrolijk van. 2005, 5-cilinder, 2,4i, 1e eigenaar, Volvo onderhouden, etc.
Dusss, na 25 jaar klassiek (net m'n jubileumspeldje binnen) inderdaad heel wat anders; alleen het merk is hetzelfde gebleven.
En daarmee komt -met gemengde gevoelens- na 14 jaar trouwe dienst de 145 te koop; ik hoop op een liefhebber dus de advertentie komt binnenkort eerst hier op t forum en evt. later op Marktplaats.

Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.