- Berichten: 1953
misschien eens wat anders
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
en als je dan op het www rondkijkt dan kom je best leuke auto's tegen: bijvoorbeeld een 245 met B230FT (2,3 turbo) blok, of mooie classic V70-R's; totaal verschillende auto's natuurlijk...
de ruimte die we met de 145 gewend zijn kom je in bijna geen enkele auto tegen; de 245 heeft die ruimte wel en dat in combinatie met een rap (185pk?) blok maakt het een leuke auto.
www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-240-b230...50040a3a31?cldtidx=8
toen de 850 T5-R nieuw in de showroom stond heb ik daar ook wel eens kwijlend in plaats genomen (totdat ik "tactvol" verwezen werd naar de occasionhal), vooral de schuimpje-gele deed mijn hart sneller kloppen. over dat schuimpje-geel ben ik inmiddels wel heengegroeid (gelukkig maar, die kleur kost tegenwoordig vaak het dubbele tov van een T5-R in een andere kleur) maar de hele vormgeving van de 850 T5-R blijft natuurlijk mooi; en daarmee ook de classic V70-R. Maar ja, hoeveel ellende koop je daarmee met 20 jaar 220PK+ en een paar ton op de teller? En dan liggen de prijzen van onderstaande voorbeelden ook nog eens behoorlijk uiteen.
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12463...3e3a&previousPage=lr
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12545...3e3a&previousPage=lr
m'n verstand zegt de iconische 245... of wellicht nog veel nieuwer en gewoon gaan voor een V60 ocean race, wel een stuk kleiner, maar ook een stuk nieuwer én een stuk vriendelijker qua brandstofverbruik. komende jaren probleemloos rijden (ga ik van uit):
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12486...8f31&previousPage=lr
we slapen er nog een nachtje over, het blijft in ieder geval een Volvo
en natuurlijk zijn jullie tip's welkom!
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
gr. Cor. (sinds 1976 Volvo145 met 6,5 ton)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Suc6 met de zoektocht
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
En toen ik zo auto's aan het checken was op de RDW site zag ik dat mijn vorige auto Amazon '69 46-51-HN niet meer voorkomt...
14 jaar geleden verkocht, ik weet dat hij toen in Zeeland opgeknapt/gerestaureerd is en is tot vorig jaar gekeurd en verzekerd geweest; maar nu is het toch echt over vrees ik
Ook leuk, een Ama...
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Veel leuker dan dat latere spul...!Hans schreef : Ook leuk, een Ama...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Wel een 1997 of 1998'er,dat zijn de beste..de goede kosten inmiddels best wat geld, maar mits goed onderhouden zijn ze elke cent waard. Die van mij gaat nooit meer weg, als hij stuk gaat maak ik hem. Kijk naar de extra's die maken hem nog leuker: electrische ramen achter, leer, cruisecontrol etc.etc. (Die van mij heeft zelfs een electrisch schuifdak, maar dat zie je niet veel.)
@Hans: je amazon kan geëxporteerd zijn, in het buitenland is inmiddels bekend dat je voor goede klassieke Volvo's in NL moet zijn....
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
zoiets?
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12490...c624&previousPage=lr
of deze op LPG, belasting kost € 100,-- per kwartaal extra, is € 33,-- per maand. Kortom bij circa 33 ltr tanken per maand (uitgaande van 1 euro verschil per liter benzine/LPG) heb je dat er al uit:
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12458...c624&previousPage=lr
ik kom LPT en HPT tegen, Low Pressure Turbo en High Pressure Turbo?
en zit er veel verschil tussen een B230FT en B230FK?
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
De LPT is bij de RDW ingeschreven als "IC" (InterCooler) en de HTP als "Turbo". Het verschil zit hem voornamelijk in de turbo regelaar, die bij de LPT bij 0.3 Bar opengaat en de HTP pas bij 0.6 Bar.
Ik rijd met een LPT met een MBC van een paar tientjes om de regelaar te foppen en ik heb nu 0.8 Bar druk, dat is zo'n beetje het maximum dat je kunt gebruiken zonder verdere aanpassingen. De motor kan het makkelijjk hebben.
De LTP heeft standaard 135 pk, de HTP 160pk en ik rond de 180....
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
In de 245 (eerste advertentie in mijn openingspost) zit dus ook een HTP.
Als ik bij de RDW kijk klopt de 2300 wel alleen staat het vermogen op 83kW. Dat is dus aanzienlijk meer en mag officieel maximaal 20% afwijken. Hoe problematisch zou dat zijn bij bijvoorbeeld schade en het bijbehorende verzekeringsdverhaal?
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.