- Berichten: 2284
misschien eens wat anders
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Heb ik nu wel een beetje spijt van maar ja.
De 940 is veel meer op koppel gemaakt en heeft dus een veel vriendelijker karakter: onderin veel koppel en vanaf 3000 t/m komt de beer (geleidelijk) los.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Volgens mij zijn er alleen in de jaren 80 240's met turbo gebouwd en doel jij daar op (?).
Het blok dat in deze zit komt waarschijnlijk uit een 940; voor zover ik weet zijn er geen 240's met een B230FT (of praat ik nu onzin???).
Vandaar ook mijn vraag hoe de RDW en verzekering daar mee om gaan bij evt. problemen.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
het vermogen van de 245 was kennelijk ooit 83kW; met de B230FK is dat naar schatting 136kW.
Een toename tot 20% is toegestaan. Officieel moet daarboven de auto door de RDW gekeurd worden.
Het zal zo'n vaart niet lopen maar je zal maar bij een zwaar ongeluk betrokken raken waarbij de auto's door de technische recherche uitgeplozen worden. Op dat moment heb je verzekeringstechnisch mogelijk ook een probleem als er iets niet klopt vrees ik...
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Maar... die 940 www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12490...c624&previousPage=lr
staat ook nog te koop. René had m op t V700 forum ook al voorbij zien komen en één van de leden zou gaan kijken maar heeft m kennelijk niet gekocht. Ik kan dat topic helaas niet meer terugvinden...
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Met speciaal aangepaste chips in EZK (ontstekingscomputer) en ECU (inspuiting) kun je nog hoger en zijn vermogens tot boven de 200 pk mogelijk.
Je zet de MBC dus met een slangetje tussen de turbo en de actuator. Hij kost ergens tussen de 30 en 40 euro en is eigenlijk niet meer dan een instelbaar ventiel met een veer en een kogeltje.
De HPT uitvoering van de 940 heeft trouwens een actuator die al tot 0.6 Bar gaat...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.