- Berichten: 11
Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
- Rien Lammertink
- Offline
- Nieuw lid
- Je opmerking is me uit het hart gegrepen, ook al is de oorzaak van negatieve bijdragen online nauw verbonden met 'de tijd waarin we leven"; zie maar eens te ontsnappen aan de patjepeeërs, die er een genoegen in scheppen te provoceren en te beledigen zoner zelfs maar in staat te zijn een zin langer dan 10 woorden foutloos op te schrijven. Constructieve kritiek is iets heel anders dan de Geen Stijl-adepten, die oefenen op deze site.
- ik heb in het algemeen veel respect voor vrijwilligerswerk; maar vervolgens moet ik wel constateren, dat de outline, opzet en format van de site sterk verouderd zijn en dat er ook diverse programmeerfouten in zitten (probeer maar eens een opsomming te maken met tekens of nummers, of een woord vet te maken bijv.).
- een website is het visitekaartje van een bedrijf, club, vereniging of persoon. Hij moet er goed uitzien, goed functioneren en snel zijn. Eigenlijk voldoet deze site aan geen van deze vereisten, de snelheid is nog het meest acceptabel. Zelfs ontwerpmodules voor (bijna) gratis websites bieden veel beters. De kwaliteit van je website werpt op verschillende manieren direct door in de populariteit van de 'eigenaar' van de site. Ik raadpleeg de VKV-site persoonlijk eigenlijk nog alleen om evenementen te checken en in de Onderdelenshop te zoeken. Mijn welgemeende advies is dan ook om de website van de vereniging danig op de schop te nemen en in lijn te brengen met de kwaliteit van andere onderdelen van de VKV-marketing, zoals de beurs en het magazine.
- zolang het voorgaande nog niet is gerealiseerd zullen we het hiermee moeten doen. Maar zorg dan in elk geval dat de site binnen de beschikbare ontwerpregels ook uitnodigt tot het leveren van een bijdrage en tot interactie met alle Volvo-liefhebbers. Vermijdt bijna lullige discussies op dit forum over hoe je bij bepaalde informatie op de site kunt komen en zorg gewoon dat de site gebruiksvriendelijk genoeg is! Besteedt aandacht aan nieuwe leden, daag ze uit hun autokindje te laten zien, te vertellen waar ze mee bezig zijn, neem een voorbeeld aan de manier waarop het Jongerenregister op Facebook aan de weg timmert. Waar is VKV op FB? Of op Instagram, of op Pinterest? Of, noem maar op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rien Lammertink
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Maar ik denk dat hulp en opbouwende kritiek omtrent de site net zo welkom is als bij onze avonturen met de overjarige Volvo's.
Als het rolt dan rolt het goed.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Afwezig
- Platinum-lid
Als we ons daaraan gaan aanpassen is binnen de kortste keren alle technische know-how naar de eeuwige jachtvelden en nooit meer terug te vinden.
Alle social media zijn erg leuk, maar moeten naast het forum blijven.
Verder: "Constructieve kritiek is iets heel anders dan de Geen Stijl-adepten, die oefenen op deze site.." ??????
Ik zit bijna elke dag wel even op dit forum en begrijp niet waar dit over gaat? Ik zie helemaal geen "Geen Stijl adepten" hier, en ook nog nooit gezien. Op andere fora helaas wel, maar dat zijn altijd meer algemene fora.
Dus, voorbeelden?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rien Lammertink
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
En verder word ik er wel een beetje moe van als een toch niet zo misplaatste, en bovendien heel behoorlijk uitgewerkte en goedbedoelde opmerking over de kwaliteit van de site zo eenvoudig terzijde wordt geschoven. Innovatie is de motor van de vooruitgang en dat geldt ook voor bezitters van oldtimers, zelfs die hele mooie Volvo's! Niet met je tijd meegaan, ook als het om website- en zoekmachine-technologie gaat, is een vrije keus, ook al sluit hij niet aan op de belevingswereld van jonge mensen. En wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, toch....? Juist een vereniging, die zich bezig houdt met geschiedenis, in dit geval van de Volvo, zou extra kien moeten zijn om dat op een moderne manier te doen! Geldgebrek kan het probleem niet zijn met zoveel leden!!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Er worden wel degelijk aanpassingen gedaan, dank aan deze mannen.
De site oud en achterhaald, ik denk allerminst, we hebben een van de beste klassieker sites.
Het past uitstekend bij ons 'oudere jongere', veel digibeten onder ons, het is overzichtelijk en je vindt snel wat je zoekt.
Ook de documenten worden steeds vollediger en er werken een aantal trouwe vrijwilligers, die gelukkig niet vaak hoeven in te grijpen.
Het is aan ons, leden die de kennis en ervaring hebben met klassieke Volvo's, deze site verder op te bouwen.
Dus ik doe een oproep om dit te doen, als we allemaal één onderwerp op de site zetten, is deze gelijk koploper.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Afwezig
- Platinum-lid
We zullen het ermee doen en het geeft in ieder geval enorm veel gelegenheid tot uitwisseling van technische know-ho, contacten en gezelligheid.
Ik zie hier de jongeren trouwens ook behoorlijk actief zijn, en tevens in een zeer "oud" medium als ons clubblad. Dat vind ik positief.
Ik heb verder geen verstand van alle ins en outs van webbuilding en systemen, dus daar zeg ik ook niets over...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Het is gewoon vervelend als je op een leuk en enthousiast verhaal een negatieve beschuldigende of hatelijke reactie krijgt.
Normaal is dat zeker niet mijn gewoonte omdat ik vind dat je niet op die manier met elkaar om moet gaan op een forum.
De reden dat ik toch even aanhaak op deze draad is wat mijn eerste post teweegbracht.
Ik heb de beste man van repliek gediend en voor mij was de kous daarmee af maar het stimuleert niet!
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Lees hier waar het om ging
Ik ben niet weggegaan ,de lol was er echter wel even af.
Inmiddels gebruik ik het forum met veel plezier en heb ik er ook echt wel goede antwoorden en suggesties gekregen op mijn vragen.
Ik heb een behoorlijke kennis van autotechniek in het algemeen en van enkele merken in het bijzonder, restaureer inmiddels al 50 jaar heb zelf Cobra's gebouwd, maar desondanks durf ik rustig advies te vragen als ik iets niet weet.
Daarmee vervuld het forum voor mij een behoefte en bovendien vind ik het leuk om te lezen over hoe andere leden met hun hobby omgaan.
Dus ondanks een negatieve ervaring tussen de overige wel leuke reacties in mijn beginpost, hulde voor het forum.
Groet gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.