Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-07-2016 11:55 #161909 door Jan van Bochove
Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst is gemaakt door Jan van Bochove
Beste medegebruikers,

Volgens mij is het helaas niet al te druk op dit mooie forum.
Om het forum een beetje aantrekkelijk te houden is het wel prettig als bijdragen worden gestimuleerd.
Ik doe geen oproep om iefdereen over zijn / haar bolletje te aaien bij iedere bijdrage maar zie soms ook wel reacties langs komen waarvan ik denk dat degene aan wie de reacties gericht zijn zich nog wel een keer bedenkt iets te plaatsen.

En zo wordt het al maar stiller en gaan er dagdelen voorbij dat er niets geplaatst wordt.
Ik houd dit algemeen en wil ook niet op de man spelen maar wil het toch even kwijt.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
19-07-2016 12:48 - 19-07-2016 14:08 #161910 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
Hoi Jan,

Helaas is dat "rustig" op meerdere forum waar ik actief ben waarneembaar is, een heel aantal zijn zelfs al offline. Om een of andere reden haken mensen af van het forum bezoeken. Al is het natuurlijk ook enigszins seizoen gebonden, 's winters wordt er gewerkt aan de auto's en 's zomers wordt er gereden. Voor de rest heb ik de indruk dat de meeste mensen die hier vragen stellen goed geholpen worden. Laten we hopen dat in de toekomst de bezoekers aantallen weer toenemen.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-07-2016 13:02 #161911 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
Helemaal mee eens en laat ik dat benadrukken; verreweg de meeste conversaties verlopen prettig.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
19-07-2016 16:45 - 19-07-2016 16:46 #161915 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
ik lees twee zaken Jan, het is rustig op het forum en we moeten opletten netjes te blijven; en daar zou een verband tussen zijn, een verband dat mij een beetje ontgaat overigens;
misschien heb ik iets gemist maar ik vind dit forum uiterst braaf en correct, ik zit op vele fora (auto's, motoren) en dit forum is het netste en rustigste, ken er heel wat waar het ruiger en ook wel levendiger aan toe gaat; kan me echt niet voorstellen dat hier iemand wegloopt omdat hij niet netjes bejegend zou zijn, dan denk ik nog eerder dat men hier in slaap valt B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2016 17:10 - 19-07-2016 17:12 #161916 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst

Pieter Singelenberg (GAST) schreef : ...dan denk ik nog eerder dat men hier in slaap valt B)

Daar heb ik tot dusver gelukkig nog geen last van gehad, zeker niet bij de bijdragen van Jan ;)
Dat het hier momenteel rustig is, zie je elk jaar in deze periode en is niets verontrustends. Vergeet niet dat er inmiddels zo ongeveer een miljoen landgenoten in het buitenland op vakantie zijn (waardoor de thuisblijvers tijdelijk even weer wat meer ruimte hebben op de weg, een welkome verademing).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
19-07-2016 17:26 #161920 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst

Gert Vegter schreef : Vergeet niet dat er inmiddels zo ongeveer een miljoen landgenoten in het buitenland op vakantie zijn

Met de vinger zo'n beetje vastgelijmd op de iPhone, iPad of wat niet meer! Ik heb die dingen allemaal niet en ben toch elke keer verbaast hoe onafscheidelijk de mens tegenwoordig is van die dingen. Maar ik ben tevreden hoe het hier op het forum allemaal verloopt en blijf het gewoon volgen.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2016 18:54 #161922 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
Hoewel ik -met alle respect en dank voor het vele werk wat geleverd is- de nieuwe lay-out van het forum een forse stap terug vind, is dit toch een van de betere auto-fora die ik ken, zeker in klassiekerland. En hoewel er op elk forum wel eens teveel op de man wordt gespeeld, is dat in mijn ogen op dit forum relatief beperkt. Dat kan volgens mij de verklaring voor het teruglopen van het gebruik van het forum dan ook niet verklaren. (Aan de mods: zouden jullie een grafiekje kunnen posten van het aantal topics wat per maand gestart is de afgelopen jaren? En het aantal reacties wat per maand gegeven is? Dat helpt deze discussie.)

Ik merk dat elke vereniging z'n eigen forum wil. Maar ondertussen zijn een heleboel problemen merk-ongebonden. Als ik zoek naar roestprefentie dan weet ik wel dat ik het eerst moet kijken opo een Alfa of Renault-forum ;) maar het is een probleem voor elk merk.

Als ik kijk naar de activiteiten op het Trabant-forum, dan worden daar maximaal enkele topics per week geopend en dan gaat het dol. En dan gaat het ook nog vaak over Framo, Barkas of Wartburg, wat via een 2-tak-forum eigenlijk ook nog eens een aparte plek op het internet heeft. Behoorlijke onzin, wat mij betreft.

Daarom de vraag/gedachte: zijn er mensen, hoog in de bestuurlijke boom, die er voor voelen om een klassiekerforum te bouwen, waarbij ALLE merken terecht kunnen? En die moet dan uiteraard wel ter vervanging zijn van bestaan de fora. Technisch zit iedereen op een drietal smaken forumsoftware en ook koppelingen met ledenbestanden e.d. zijn prima te doen. Hoeft allemaal niet morgen geregeld te zijn, veel belangrijker is een constructieve grondhouding.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-07-2016 20:03 #161924 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
Natuurlijk wil ik geen verband aangeven tussen sommige antwoorden / reacties en teruglopend bezoek / deelname aan het forum. Dat zou te kort door de bocht zijn.
Wat bedoel ik dan wel? Ik zie soms reacties waarvan ik het vermoeden heb dat de topicstarter er niet door wordt aangemoedigd om nog eens wat te plaatsen.

Over smaak bijvoorbeeld valt niet te twisten :) laten we dat dan ook niet proberen :dry:
En ja, er zijn fora die nu niet direct bekend staan vanwege hun fijngevoelligheid, maar die fora hoeven wat mij betreft geen referentie voor onze omgang hier te vormen.

Misschien wordt ik nu voor moraalridder versleten, het zij zo :)

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2016 20:51 #161925 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
Als ik op volvoforum.nl kijk, gebeurt daar werkelijk maar zelden iets, ook Volvolvo houdt niet over, dus dit forum is waar je moet zijn. Op het V700 is een tijd een stammenstrijd geweest, met mensen die zich ook na waarschuwingen niet konden gedragen, reden waarom ik zelfs mijn lidmaatschap heb opgezegd.

Ook ik ben niet juichend over de nieuwe site van de VKV, misschien ook omdat ik weer opnieuw moet leren zoeken naar de beste manier van gebruik, maar kennelijk was het technisch nodig en er is duidelijk heel veel tijd in gestoken, waarvoor hulde.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2016 20:53 #161926 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Overweeg misschien even voor je commentaar plaatst
@Jan: Dank voor het starten van dit topic.
Mijn observatie is ook dat het een prettig forum is met een goede onderlinge verstandhouding.
Over het algemeen wordt er erg inhoudelijk gereageerd en wordt een topic starter goed geholpen.
De start van dit topic lijkt me dan ook een mooie heads up voor de insteek:
"Als je een reactie plaatst, doe het constructief. Over smaak valt niet te twisten. Je bescheiden mening geven kan natuurlijk altijd, maar het lijkt me mooi om het dan zo te formuleren dat eenieder graag nog eens terugkomt op het forum.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook het gevoel dat de activiteit wat afneemt. Aan mezelf merk ik dat ik net wat minder op het forum kom door de nieuwe layout. Maar ook dat zou "ieder zijn smaak" kunnen zijn, dus ik heb even naar wat statistieken gekeken. Aantal topics of posts per maand kan ik zo niet achterhalen.
Wel heb ik even in de webstatistieken zitten neuzen. Met in achtneming dat de URL gewijzigd is heb ik de periode 7 mei 2015 tot 18 juli 2015 vergeleken met 7 mei 2016 (eerste echte dag nieuwe site) tot gisteren. Dus dezelfde periode van de nieuwe site en de oude site en dan zie ik dat de pagina weergaves voor het forum met 29% zijn afgenomen.
29% minder activiteit op het forum dus. Ik weet niet of de vakanties dit jaar eerder zijn begonnen, maar heel veel invloed zou dat op de periode van 3 maanden niet meer hebben denk ik.
Wat natuurlijk nog kan is dat er "gewoon wat minder vragen, problemen en projecten, etc zijn" maar ik denk ook dat een deel toegeschreven kan worden aan de nieuwe layout.
Er wordt gewerkt aan verbeteringen, maar dat zijn incrementele verbeteringen. Misschien kunnen deze statistieken een aanleiding zijn om toch nog eens opnieuw te kijken of er meer aan de hand is dan een kwestie van smaak.
Overigens laat de site als geheel een daling van 10% zien. Dus er komen dus ook minder mensen op de site.
De mensen die komen, brengen ook 6% minder tijd door op de VKV website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.