dat is duidelijk kapot ...

Lees meer
16-01-2012 21:55 #109826 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic dat is duidelijk kapot ...
Vliegwielhuis had ik in november ook gescheurd. Ik merkte het pas toen ik de motor en bak uitgebouwd had voor een kleine revisie en vooral incontinentie problemen van mijn Ama combi. (Zij is sindsdien weer helemaal droog)
Op de foto's kun je zien dat ik het in eerste instantie gerepareerd heb met zo 'n toverpakketje dat ik 20 jaar geleden eens op een beurs heb gekocht en bedoeld is om aluminium m.b.v. een butaan/propaanbrander te solderen. Het was ook nog gelukt want hij klonk weer als een klok maar gelukkig heb ik met dank aan Ben Bergmans en Han Misdom (in alfabetische volgorde) bij wissel van mijn OD het gescheurde vliegwielhuis kunnen uitwisselen met een hele!





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2012 09:43 #110980 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic dat is duidelijk kapot ...
Een kijkje op de achteras.. flink roestig, maar OK..



Eens kijken of het rubber wat de onderste veerpootschotel ondersteund nog bruikbaar is.. :o
woeps! Ik heb het idee dat je hier niet heel lang mee moet doorrijden!






Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2012 10:08 #110983 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic dat is duidelijk kapot ...
Wow! Niet best! Is dit onder de sloop Amazon, of onder je rijdende?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2012 10:15 #110985 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic dat is duidelijk kapot ...

"Boele Braaksma" schreef:
Wow! Niet best! Is dit onder de sloop Amazon, of onder je rijdende?


Van de sloper, gelukkig!
Ben blij dat ik nooit in de verleiding ben geweest om toch die sloper weer de weg op te krijgen :D

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2012 21:34 #111568 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic dat is duidelijk kapot ...
Als ik dan toch bezig ben..

Van 't weekend de motor van een Volvo 145S (die van Peter, die 'm in onderdelen wilde verkopen) vervangen. De reden lijkt me duidelijk:




In een ander topic iets meer info + foto's over de 145!


Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2012 21:43 #111569 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic dat is duidelijk kapot ...
Een goede carterontluchting...
Mooi verstopt achter de startmotor.
Is hij zuiniger op 3 cylinders?

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2012 22:06 #111572 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic dat is duidelijk kapot ...

"Rudi Dortangs" schreef:
Een goede carterontluchting...
Mooi verstopt achter de startmotor.
Is hij zuiniger op 3 cylinders?


Zeker, sinds dit gat erin zit heeft de auto zo'n 80 km afgelegd maar de motor heeft geen druppel brandstof meer gebruikt! Aanrader! Het olieverbruik is wel wat gestegen, maar nu lekt hij niet meer. Moest waarschijnlijk een beetje inlopen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2014 01:05 #138936 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic dat is duidelijk kapot ...
Hier een heel duidelijk voorbeeld van een klep die te diep in de cylinderkop ligt/zit :shock:
(ter vergelijking BOVEN ;) de nog goed opliggende inlaatklep)




Helaas een voorbeeld uit een auto van mij, dus een sleuteldag vol (met alle voorbereidende werkzaamheden en nog wat dingen eromheen). De klep stellen ging uiteindelijk niet meer: de bolle kop van stelbout zat al tegen de hevel aan, die trouwens heel erg schuin stond. (de klepschotel ligt trouwens ongeveer 6 mm dieper dan hij hoort) Na de demontage van de kop heb ik vastgesteld dat hij in dit stadium niet meer verder in kan slaan, dit omdat de klepveer bij gesloten klep helemaal niet meer onder spanning stond :o


Vervangen bleek dus niet overbodig.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2014 10:48 #138950 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic dat is duidelijk kapot ...
foto van een fiber nokkenastandwiel





The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2014 10:51 #138952 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic dat is duidelijk kapot ...
foto van een draagarm, de onderdelen horen één geheel te vormen...



The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.