Dubbele SU op een B20A
- Edwin
-
- Elite lid
-
- Volvo Amazon P131 B20 ’68
Minder
Meer
10-03-2025 19:02 #1048389
door Edwin
Met het dicht solderen voorkom je dat daar "valse" lucht trekt. e.e.a. heb gedaan na het lezen van onderstaand topic
www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/25585-dubbele-su?start=0
Groet Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Dubbele SU op een B20A
Hallo Danny,Hi Edwin
waarom heb je de klepjes dan dicht gesoldeerd? Ik kan me voorstellen dat het klpeje ook nadelen heeft voor de vacuum op de rembekrachtiger, maar kan dat niet met zekerheid zeggen.
Ik heb mijn B20 met een A nokkenas niet goed aan de praat gekregen met de dubbele SU en ben inmiddels terug aan het gaan naar de enkele stromberg.
Maar ga er weer na de zomer mee aan de slag, moet uiteindelijk toch lukken. (en misschien moet ik dan ook de klepjes dicht solderen)
Gr Danny
Met het dicht solderen voorkom je dat daar "valse" lucht trekt. e.e.a. heb gedaan na het lezen van onderstaand topic
www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/25585-dubbele-su?start=0
Groet Edwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Jungerius
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
10-03-2025 22:26 #1048396
door Bart Jungerius
Beantwoord door Bart Jungerius in topic Dubbele SU op een B20A
Even bijgelezen, en wat me opviel:
Ik heb meen ik ook zo'n ventiel (B21a, SUHIF6, Zweeds geleverd, als ie nog roigineel is dan).
Backfire levert een flinke drukglf, dit klepje gaat daar niet helpen om snel genoeg 'stoom' af te blazen.
Het klepje wordt verdacht van het generen van 'valse lucht'. Maar kan dat wel op deze plek, die lucht komt toch langs de naald via het reguliere kanaal? Dan zou het mengsel ook goed moeten zijn.
Dan kom ik uit bij de theorie van extra mengsel bij hoog vacuum, mogelijk idd ivm emissie-eisen die strenger werden.
Tot zover mijn 2 cent, ben ook maar een leek ...
Ik heb meen ik ook zo'n ventiel (B21a, SUHIF6, Zweeds geleverd, als ie nog roigineel is dan).
Backfire levert een flinke drukglf, dit klepje gaat daar niet helpen om snel genoeg 'stoom' af te blazen.
Het klepje wordt verdacht van het generen van 'valse lucht'. Maar kan dat wel op deze plek, die lucht komt toch langs de naald via het reguliere kanaal? Dan zou het mengsel ook goed moeten zijn.
Dan kom ik uit bij de theorie van extra mengsel bij hoog vacuum, mogelijk idd ivm emissie-eisen die strenger werden.
Tot zover mijn 2 cent, ben ook maar een leek ...
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-03-2025 23:03 #1048398
door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic Dubbele SU op een B20A
Ja, dat kan dus wel. Na alles gelezen te hebben, verdenk ik ook bij mij dit klepje. Ik ga er bij het invallen van de winter hoop ik achter komen. Voor nu wil ik graag rijden in mijn Amazon, en dat is dan met een enkele stromberg, hetgeen prima gaat.
als ik weer start, laat ik het weten.
Allen bedankt voor moeite en reacties. Heel fijn!
Gr Danny
als ik weer start, laat ik het weten.
Allen bedankt voor moeite en reacties. Heel fijn!
Gr Danny
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-03-2025 23:47 #1048401
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Dubbele SU op een B20A
Wanneer ik mij goed herinner was het klepje bedoeld om ervoor te zorgen dat de motor niet afslaat bij plotseling gas terugnemen zoals na een snelle rit.
Heeft verder niets met de afstelling te maken.
Heeft verder niets met de afstelling te maken.
- Johan Geers
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-03-2025 23:53 #1048402
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dubbele SU op een B20A
Zijn er geen gaskleppen te koop zonder dit klepje erin, want volgens mij maar ik weet het niet zeker heb ik gaskleppen zonder dit klepje.
succse
m.vr.gr.
Johan Geers
succse
m.vr.gr.
Johan Geers
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-03-2025 08:02 #1048405
door Danny Steinbusch
Ja, die zijn er wel, maar ze zijn toch redelijk prijzig. Daarnaast leg je de huidige klepjes in een bakje en gebruik je ze waarschijnlijk nooit meer.
Maar snap wat je zegt, je maakt de gloednieuwe spullen kapot en geen garatie wat het op levert.
Maar snap wat je zegt, je maakt de gloednieuwe spullen kapot en geen garatie wat het op levert.
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-03-2025 19:04 #1048425
door Danny Steinbusch
Beste allen
vandaag de enkel Stromberg geplaatst en alles weer aangesloten.
ondanks dat ik hem goed lopend eraf heb gehaald, loopt hij nu voor geen meter meer. Nauwelijks aan te krijgen en vervolgens schudden als een beest.
lijkt er dus op dat het probleem niet alleen in de afstelling van de dubbele SU lag, maar dat er meer speelt.
Ik heb de winter gebruikt voor de revisie van de remmen. Nieuwe rubber leidingen en nieuwe klauwen. Uiteraard nieuwe olie dot 4.
Kan dit van invloed zijn ivm de rembekrachtiger?
Daarnaast zag ik vandaag dat het koelvloeistof reservoir leeg is. Lek of verbruik van koelvloeistof kan de oorzaak zijn.
tevens was de pakking van het spruitstuk kappot bij cilinder 1.
Hoop niet dat er ernstige problemen zijn ontstaan. Dit komt voor mij totaal onverwacht. Hij reed als een zonnetje voor de winter. Nooit problemen gehad.
iemand ideeën?
Gr Danny
vandaag de enkel Stromberg geplaatst en alles weer aangesloten.
ondanks dat ik hem goed lopend eraf heb gehaald, loopt hij nu voor geen meter meer. Nauwelijks aan te krijgen en vervolgens schudden als een beest.
lijkt er dus op dat het probleem niet alleen in de afstelling van de dubbele SU lag, maar dat er meer speelt.
Ik heb de winter gebruikt voor de revisie van de remmen. Nieuwe rubber leidingen en nieuwe klauwen. Uiteraard nieuwe olie dot 4.
Kan dit van invloed zijn ivm de rembekrachtiger?
Daarnaast zag ik vandaag dat het koelvloeistof reservoir leeg is. Lek of verbruik van koelvloeistof kan de oorzaak zijn.
tevens was de pakking van het spruitstuk kappot bij cilinder 1.
Hoop niet dat er ernstige problemen zijn ontstaan. Dit komt voor mij totaal onverwacht. Hij reed als een zonnetje voor de winter. Nooit problemen gehad.
iemand ideeën?
Gr Danny
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
12-03-2025 21:41 #1048426
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Dubbele SU op een B20A
Valse lucht, dop alle openingen van het spruitstuk eens af.
En, les 1 van de leraar autotechniek, ga nooit klooien als een motor als een zonnetje loopt.....
Succes met je zoektocht, gr. Cor.
En, les 1 van de leraar autotechniek, ga nooit klooien als een motor als een zonnetje loopt.....
Succes met je zoektocht, gr. Cor.
- Johan Geers
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2025 23:32 #1048427
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dubbele SU op een B20A
Ik zou ook de compressie eens meten en naar de ontsteking kijken, zitten de bougiekabels goed in de verdelerkap en zijn die aansluitingen schoon.
De ontsteking nazien met bougies eruit zien of dat alle bougies vonken.
Met remreiniger naar lekken zoeken bij de carbuartor(s) en inlaatspruitstuk.
En net wat Cor opperde alle aansluiting van het inlaatspruitstuk halen.
Dan zou je toch een heel eind moeten komen met trekken van een conclusie
succes
Johan Geers
De ontsteking nazien met bougies eruit zien of dat alle bougies vonken.
Met remreiniger naar lekken zoeken bij de carbuartor(s) en inlaatspruitstuk.
En net wat Cor opperde alle aansluiting van het inlaatspruitstuk halen.
Dan zou je toch een heel eind moeten komen met trekken van een conclusie
succes
Johan Geers
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-03-2025 13:45 #1048438
door Danny Steinbusch
Compressie us op alle 4 de cilinders 15 tot 15,1. Er zit nauwelijks verschil in. Dit lijkt me goed.
Ik heb blindstoppen voor het spruitstuk af te doppen, maar wat kan ik het beste gebruiken tussen de draad om het echt lucht dicht te krijgen. Lock-tide of zo?
Ik heb blindstoppen voor het spruitstuk af te doppen, maar wat kan ik het beste gebruiken tussen de draad om het echt lucht dicht te krijgen. Lock-tide of zo?