Dubbele SU op een B20A

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2025 00:24 #1048304 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU op een B20A
Nog even over de naald een AH naald is op het einde te rijk zie  www.classicminidiy.com/technical/needles dit kun je zomaar niet doen.
De AH karakteristiek liijkt meer op die van een B18B.

nogmaals 

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Danny Steinbusch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-03-2025 11:01 #1048305 door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic Dubbele SU op een B20A
Maar is de KA naald wel de goede naald voor een B20 met een A nokkenas en dubbele SU?
De AH naalden staan voor de B20A bij de onderdelen shop. Vandaar mijn aanname. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Danny Steinbusch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-03-2025 11:08 #1048306 door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic Dubbele SU op een B20A
Maar is de KA naald wel de goede naald voor een B20 met een A nokkenas en dubbele SU?
De AH naalden staan voor de B20A bij de onderdelen shop. Vandaar mijn aanname. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2025 16:04 #1048310 door Leof
Beantwoord door Leof in topic Dubbele SU op een B20A
Misschien heb je iets aan bijgevoegd overzicht. Voor zover ik het kan zien heb jij SU HS6 carburateurs. Voor de B20A kom je dan bij naald BAH uit.
Volgens dit werkplaatshandboek dan.
 

P544B B16A, P220VE B18A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Danny Steinbusch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-03-2025 17:25 #1048311 door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic Dubbele SU op een B20A
Dank je, dat dacht ik ook en kan ik ook proberen.... kosten 12 - p/s. Echter geeft Johan juist aan dat deze eigenlijk op het eind weer te rijk staan. Maar, kan dat proberen natuurlijk. 
Ik kreeg ook het advies over te stappen op een elektrische benzinepomp, vanwege de constante hoeveel aanvoer van brandstof. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2025 23:57 - 03-03-2025 23:59 #1048313 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Dubbele SU op een B20A
Om de verwarring wellicht groter te maken:
een B20A is bij Volvo per definitie een motor met enkele (één) carburateur.

De B20A is vooral met een enkele Stromberg geleverd, maar in een aantal landen ook met één SU.

De informatie van Volvo (BAH-naald) zal dus slaan op de uitvoering met één SU en die zal dus niet de juiste keus zijn als je er twee hebt.
Laatst bewerkt 03-03-2025 23:59 door Rudolf Kleyn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2025 00:03 #1048314 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU op een B20A
Danny je moet de KN naalden hebben, ik heb een B20E met K nokkenas en twee SU carburaters met KN naalden.
Loopt als een zonnetje Is mij door  www.bccp.nl/ aangeraden.
Deze naalden horen in een SU met tweelitermotor thuis.
En een elctriesche benzienepomp je moet uitkijken dat je geen pomp neemt met een te hoge druk want dan gaan de vloternaalden weer lekken.
En een elctriesche pomp constante aanvoer??? het hang ervan af hoeveel spanning er op de pomp komt hoe hoger de spanning hoe meer ze verpompen.
De druk moet tussen de 0.15 en 0.28bar zijn.
Of je moet net als ik een retourleiding hebben van de inlaat carburators naar de tank dan kun je de druk regelen met de retourleiding door deze te knijpen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2025 03:32 #1048317 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU op een B20A
Om de verwarring wellicht groter te maken:
een B20A is bij Volvo per definitie een motor met enkele (één) carburateur.

De B20A is vooral met een enkele Stromberg geleverd, maar in een aantal landen ook met één SU.

De informatie van Volvo (BAH-naald) zal dus slaan op de uitvoering met één SU en die zal dus niet de juiste keus zijn als je er twee hebt.


IK heb een uitvoering gehad met een enkele SU en daar zat een KN naald in.
Een BAH naald is een armere uit voering dan de KN en zal de zaak dus niet verbeteren.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Danny Steinbusch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-03-2025 18:12 #1048362 door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic Dubbele SU op een B20A
Vandaag weer aan het sleutelen geweest. De optie om de stroomverdeler iets naar links draaien heeft helaas niks uitgehaald. Ook de andere naalden brengen geen verbetering. 
ik ben weer begonnen terug te gaan naar enkele stromberg. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2025 09:44 #1048369 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU op een B20A
Ik weet niet of het in Nederland te verkrijgen is maar als je dan toch terug gaat naar een enkele carburator zou je eens aan dit  shopee.ph/12V-Car-Electric-Turbo-Superch...d2-b724-2b76e03f1a74   kunnen denken lijkt mij niet zo duur als nokkenas etc.

Aliexpres heft ze ook www.aliexpress.com/w/wholesale-12V-Car-E...=a2g0o.home.search.0

succes

Johan Geers 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD