Dubbele SU op een B20A
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2025 19:20 #1048256
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Dubbele SU op een B20A
Hallo Danny,
als men een nieuwe verdeelkap plaatst die niet exact hetzelfde is als de oude (wat bij deze niet-originele variant waarschijnlijk niet het geval is) moet men het ontstekingstijdstip opnieuw instellen, maar als ik het goed lees had je dat toch al gedaan? Het is echter niet zo, dat het ontstekingstijdstip met het hoogste toerental automatisch het juiste is. Dus: welke nokkenas zit erin? Dan het juiste ontstekingstijdstip ervan opzoeken en instellen.
succes,
Rudi
als men een nieuwe verdeelkap plaatst die niet exact hetzelfde is als de oude (wat bij deze niet-originele variant waarschijnlijk niet het geval is) moet men het ontstekingstijdstip opnieuw instellen, maar als ik het goed lees had je dat toch al gedaan? Het is echter niet zo, dat het ontstekingstijdstip met het hoogste toerental automatisch het juiste is. Dus: welke nokkenas zit erin? Dan het juiste ontstekingstijdstip ervan opzoeken en instellen.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2025 23:59 #1048259
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU op een B20A
Danny. het klopt dat wanneer je de verdeler naar rechts draait de motor sneller gaat lopen je zet de onsteking vroeger op die manier.
Ik weet niet of je een stroboscoop en een toerenteller hebt dan de onsteking bij 600 a 800 t/min afstellen op 14gr voor BDP met vacuumvervroeger los.
Anders statisch afstellen op 6gr voor BDP.
succes
Johan Geers
Ik weet niet of je een stroboscoop en een toerenteller hebt dan de onsteking bij 600 a 800 t/min afstellen op 14gr voor BDP met vacuumvervroeger los.
Anders statisch afstellen op 6gr voor BDP.
succes
Johan Geers
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-02-2025 10:18 #1048262
door Danny Steinbusch
Beantwoord door Danny Steinbusch in topic Dubbele SU op een B20A
Hi Johan (en anderen), wederom dank voor de reacties.
Ik heb een goede timing lamp van Gunson met instelbare timing vervroeger.
Mijn B20A heeft een A nokkenas en zou volgens specs op 21-23 graden moeten staan, en zo heb ik hem ook ingesteld.
Ik ga deze week een laatste poging wagen, anders gaat de enkele stromberg er weer op.
Ik heb een goede timing lamp van Gunson met instelbare timing vervroeger.
Mijn B20A heeft een A nokkenas en zou volgens specs op 21-23 graden moeten staan, en zo heb ik hem ook ingesteld.
Ik ga deze week een laatste poging wagen, anders gaat de enkele stromberg er weer op.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-02-2025 00:14 #1048266
door Johan Geers (GAST)
Dubbele SU's in combinatie met een A nokkenas zal nooit het gewenste resultaat geven.
Je moet minimaal een K of TT3 nokkenas hebben.
In mijn Olyslagerboek staat 14gr voor BDP zie aanhechting
succes
Johan Geers
Je moet minimaal een K of TT3 nokkenas hebben.
In mijn Olyslagerboek staat 14gr voor BDP zie aanhechting
succes
Johan Geers
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-02-2025 19:56 #1048273
door Danny Steinbusch
Even gezocht naar andere nokkenassen...
Denk dat ik dan voor de TT3 ga.
Er vanuit gaande dat dit het probleem oplost. Nog tips waar ik dan aan moet denken?
Denk dat ik dan voor de TT3 ga.
Er vanuit gaande dat dit het probleem oplost. Nog tips waar ik dan aan moet denken?
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-02-2025 20:45 #1048274
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Dubbele SU op een B20A
Wanneer je de standaard nokkenas hebt zul niet veel vermogensaanwas hebben maar de auto moet na goede afstelling van de carburateurs wel minimaal de zelfde prestaties leveren als met de enkele carburateur. Ik zou hem eerst nog meer benzine geven zodat de motor ook bij hogere toerentallen trekkracht heeft.
zoals ik reeds eerder schreef trek de choke maar een stuk uit onder het rijden ( ik zie dat je een choke hebt op beide carburateurs ) dan krijgt hij meer benzine wanneer dat werkt dat weet je waar je zoeken moet.
zoals ik reeds eerder schreef trek de choke maar een stuk uit onder het rijden ( ik zie dat je een choke hebt op beide carburateurs ) dan krijgt hij meer benzine wanneer dat werkt dat weet je waar je zoeken moet.
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-03-2025 18:01 #1048296
door Danny Steinbusch
Dat dacht ik ook Ronald, maar dat blijkt dus van niet. Met meer brandstof gaat de motor ook stationair harder draaien. Ik heb de stationair schroeven op beide carburateurs zover terug gedraaid dat ze volledig vrij staan.
Het gaat helaas niet lukken en moet terug naar enkele stromberg.
heeft uiteindelijk toch wel veel geld gekost.
Het gaat helaas niet lukken en moet terug naar enkele stromberg.
heeft uiteindelijk toch wel veel geld gekost.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-03-2025 20:22 #1048299
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Dubbele SU op een B20A
Dan zou ik eerst eens controleren of je gaskleppen wel goed sluiten . Misschien heb je de gasstang te strak staan want met de gaskleppen helemaal gesloten zou de motor moeten afslaan of je krijgt ergens heel veel valse lucht binnen.
- Danny Steinbusch
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-03-2025 23:02 #1048301
door Danny Steinbusch
Kan het zijn dat ik de KN naalden moet vervangen door AH naalden. Deze zijn volgens mij ook voor de B20A geleverd.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-03-2025 00:17 #1048303
door Johan Geers (GAST)
Om hem met dichte gaskleppen goed stationair te laten draaien moet je de onsteking richting het blok draaien dus tegen de klok in totdat deze goed stationair draait.
Dan meten met een stroboscoop waar de onsteking op staat.
En lekken van gasklepppen kan, het kan n.l. zijn dat waar de asjes van de kleppen door het huis komen binnen in de carburators te veel ruimte is gelaten en dan krijg je daar en lek over.
Dus het is zaak om te kijkken of je daar een lek hebt, dit kun je doen door de zuiger op te tillen en met een lampje kijken hoe de asjes het huis inkomen je kunt dan ook kijken of de klep goed in het huis valt.
Zie dit niet als rampzalig er is niets mis met wat ik je vertel en voorstel. (verstellen van ontsteking)
Ik heb het bij mij met een van de twee carburators het is net aan bij mij de een is helemaal vrij terwijl de andere iets in gedraait moet worden om ze syngroon te krijgen.
Ik doe het syngroon stellen met een omgebouwde/aangepaste wind snelheidsmeter, ik kan je vertellen dat is poepje zuiver.
succes
Johan Geers
Dan meten met een stroboscoop waar de onsteking op staat.
En lekken van gasklepppen kan, het kan n.l. zijn dat waar de asjes van de kleppen door het huis komen binnen in de carburators te veel ruimte is gelaten en dan krijg je daar en lek over.
Dus het is zaak om te kijkken of je daar een lek hebt, dit kun je doen door de zuiger op te tillen en met een lampje kijken hoe de asjes het huis inkomen je kunt dan ook kijken of de klep goed in het huis valt.
Zie dit niet als rampzalig er is niets mis met wat ik je vertel en voorstel. (verstellen van ontsteking)
Ik heb het bij mij met een van de twee carburators het is net aan bij mij de een is helemaal vrij terwijl de andere iets in gedraait moet worden om ze syngroon te krijgen.
Ik doe het syngroon stellen met een omgebouwde/aangepaste wind snelheidsmeter, ik kan je vertellen dat is poepje zuiver.
succes
Johan Geers